Trek Top Fuel 2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die komt inderdaad overeen met de fiets waarop Jolanda Näff aan het toeren was!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Näff?

Neff.

:tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Het ziet er wel interessant uit. Denken jullie dat dit net het beetje vering is wat zorgt dat ik niet meer uit het zadel wordt getorpedeerd bij de wat hogere wortels (die ik niet zie aankomen,, anders ga ik uiteraard staan )
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Het doet mij in eerste instantie een beetje denken aan het STP systeem wat ze in het verleden hadden (rond 2000, dacht ik).
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

KarinMTB schreef: ma 15 juli 2019, 16:14 Het ziet er wel interessant uit. Denken jullie dat dit net het beetje vering is wat zorgt dat ik niet meer uit het zadel wordt getorpedeerd bij de wat hogere wortels (die ik niet zie aankomen,, anders ga ik uiteraard staan )
Als je nu hardtail hebt zeker!
Sneeuwmonster
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: ma 15 juli 2019, 15:50 Näff?

Neff.

:tong
Verward met Ralph... . :oops:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

KarinMTB schreef: ma 15 juli 2019, 16:14 Het ziet er wel interessant uit. Denken jullie dat dit net het beetje vering is wat zorgt dat ik niet meer uit het zadel wordt getorpedeerd bij de wat hogere wortels (die ik niet zie aankomen,, anders ga ik uiteraard staan )
Nee.

Dit zal wedstrijdvering zijn. Weinig van de huidige xc-modellen halen zo een klap er nog uit. De demping is redelijk stug en de vering progressief.

Maar ten opzichte van een hardtail zal het op zo een wortel een verademing zijn!

(voor zo een wortel heb je een (sportieve) trail-bike nodig, fiets van de eerste pagina!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

cervus schreef: ma 15 juli 2019, 16:45 Het doet mij in eerste instantie een beetje denken aan het STP systeem wat ze in het verleden hadden (rond 2000, dacht ik).
Die STP300 heb ik vroeger nog gehad en had de vering tussen de achterbrug en zitbuis.
Voor toen een hele leuke en snelle fiets met een SID met wel 80mm veerweg voor!!!! :lol:

Zo zag dat eruit:
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik kom inderdaad van een hardtail. En heb soms moeite om op het zadel te blijven. Dan moet je niet aan enorme wortels denken, maar juist die van het formaat dat ze je verrassen en toch net even iets meer terugslag op het achterwiel geven ;) En op de wat hobbeligere parcoursen is dat toch vermoeiend om constant te (semi)staan. Rde me verder goed hoor, tis gewoon een comfort dingetje (luxe heet dat geloof ik :winkie: )
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

KarinMTB schreef: ma 15 juli 2019, 22:43 Ik kom inderdaad van een hardtail. En heb soms moeite om op het zadel te blijven. Dan moet je niet aan enorme wortels denken, maar juist die van het formaat dat ze je verrassen en toch net even iets meer terugslag op het achterwiel geven ;) En op de wat hobbeligere parcoursen is dat toch vermoeiend om constant te (semi)staan. Rde me verder goed hoor, tis gewoon een comfort dingetje (luxe heet dat geloof ik :winkie: )
De Trek Slash redt zich prima met dat soort wortels. :bier:
Wurmm
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 juli 2019, 09:58

Ik ga dit ook volgen ben mischien ook van plan een Top Fuel 2020 aan te schaffen.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Gevonden op insta,

Het zou de Supercaliber worden...
Afbeelding

Afbeelding

Toch interessante ontwikkelingen, gezien de eerder geposte foto en dan vooral rond het balhoofd lijkt dat toch echt de bike van Neff te zijn inderdaad! Als deze er komt toch eens een rondje op scheuren, kijken hoe dat rijdt t.o.v. een Epic :)
Ik ben mij er eentje...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wurmm schreef: di 16 juli 2019, 10:53 Ik ga dit ook volgen ben mischien ook van plan een Top Fuel 2020 aan te schaffen.
Kun je beter dit gedeelte een topic openen:
viewforum.php?f=3
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Zouden ze die er al bij hebben op de Trek testdag dit jaar? Misschien toch maar weer een paar tickets scoren dan..
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Lars TB schreef: ma 15 juli 2019, 20:03
KarinMTB schreef: ma 15 juli 2019, 16:14 Het ziet er wel interessant uit. Denken jullie dat dit net het beetje vering is wat zorgt dat ik niet meer uit het zadel wordt getorpedeerd bij de wat hogere wortels (die ik niet zie aankomen,, anders ga ik uiteraard staan )
Nee.

Dit zal wedstrijdvering zijn. Weinig van de huidige xc-modellen halen zo een klap er nog uit. De demping is redelijk stug en de vering progressief.

Maar ten opzichte van een hardtail zal het op zo een wortel een verademing zijn!

(voor zo een wortel heb je een (sportieve) trail-bike nodig, fiets van de eerste pagina!)
Ik heb test gereden op een Trek Fuel EX begin dit jaar, die veerde lekker over de wortels heen, heerlijk. Ik kom ook van oude hardtail, ik heb zeer wat interesse in de
nieuwe 2020 versie.
Ik hoop ook dat deze op de op de consumenten dag te zien is. Hij komt vooralsnog pas uit in Oktober...
(Ik heb niet het gehele topic terug gelezen)
Plaats reactie