corex schreef: ↑za 25 mei 2019, 09:28
Breed inzetbare bike . door iets mee veerweg dan echt xc
Dit type bike zie je meer komen specialized downgrade z'n, stumpjumper.
Nee, juist omdat Specialized dit soort bikes er uit gooide (de SJ ST is ruiger dan de Camber) is er nu weer ruimte voor dit soort bikes. Het wachten is dus op een tegenhanger van Specialized.
En er is natuurlijk, naast de Stumpjumper ST versie, ook gewoon een LT versies met 150mm.
Mbt de top fuel, zou inderdaad in het rijtje Camber passen. Mooi ding
Nu trailbikes opschuiven naar enduro en xc toch wel erg xc blijft, vooral in demperafstelling en fragieler materiaal is er dus ruimte voor 'dikkere' xc-bikes.
Qua kleurstelling fiets : , gaaf , beter als die stealth bakken ......
Wordt toch wel verleidelijk om over te gaan stappen van mn Fuel ex9 2016 naar 2020!
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein) Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Stuurt prima hoor. Vroeger reden we ook met stuurtjes van 60cm. De combinatie van breed stuur en korte stuurpen stuurt echt heel veel beter.
Ik heb gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald. Een 2020 Trek Top Fuel 9.8 in het mooie zwart naar teal. Ik heb er alleen nog maar een paar kilometers op de weg mee gefietst, maar de eerste indruk is goed. Nu is deze fiets met nog geen 12,5kg (inclusief pedalen van bijna een halve kilo) in de maat XXL ook een stukje lichter dan mijn Banshee van bijna 14,5kg. Ik zal binnenkort, wanneer ik er wat meer op heb gefietst, wat meer indrukken delen.
Nordin schreef: ↑zo 2 juni 2019, 09:17
Ik heb gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald. Een 2020 Trek Top Fuel 9.8 in het mooie zwart naar teal. Ik heb er alleen nog maar een paar kilometers op de weg mee gefietst, maar de eerste indruk is goed. Nu is deze fiets met nog geen 12,5kg (inclusief pedalen van bijna een halve kilo) in de maat XXL ook een stukje lichter dan mijn Banshee van bijna 14,5kg. Ik zal binnenkort, wanneer ik er wat meer op heb gefietst, wat meer indrukken delen.
Sys? Ik bedoel, ons lekker maken en geen plaatjes delen....
De fiets op het plaatje hierboven is de opvolger van de 'oude' Top Fuel, altijd de race/marathonfully van Trek.
De oude Top Fuel ziet er nog steeds als oude Top Fuel uit, maar is potenter gemaakt, is veel meer richting trail opgeschoven, zie de openingspost.
En het plaatje hierboven toont dus de nieuwste race/marathonfully van Trek, waarvan we nog niet weten hoe die precies zal gaan heten.
'We' noemen 'm hier uit een soort automatisme nog steeds even Top Fuel, omdat dat nou eenmaal altijd de naam was voor Trek's snelste race/marathonfully. Net zoals een Scalpel altijd een Scalpel is en een Epic altijd een Epic, ook al evolueren ze met de tijd.
Het wordt tijd dat Trek gewoon openheid van zaken gaat geven. Wat voor demper zit er nou verstopt onder die bovenbuis, en hoe gaat dit prototype nu officieel heten? Misschien gaan ze de fietsen wel gewoon Top Fuel Race en Top Fuel Trail noemen? Of komt er een geheel nieuwe naam? Afwachten.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.