Nah, daar kun je nog hele mooie dingen mee maken
Titanium, f*ck yeah!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Luc151
- Pro Biker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
- Mijn mountainbike: onbelangrijk
Metaal printen ja, het heeft beslist de toekomst alleen nu nog niet. Ik ben er vorig jaar voor mijn werk ook mee bezig geweest maar het is nog geen concurent voor cnc draai of freeswerk, ten minste niet de producten die wij maken.
bovendien de animaties hierboven geven geen reeel beeld van hoe een product uit een printer komt. Vaak moet je b.v. montagevlakken nog weer na bewerken omdat ze eenvoudig te ruw zijn. Een printer bouwt laagjes, de zijkant is dus betrekkelijk ruw.
maar zo als gezegd, het heeft beslist de toekomst en wij stappen ook zeker in alleen nu nog niet.
bovendien de animaties hierboven geven geen reeel beeld van hoe een product uit een printer komt. Vaak moet je b.v. montagevlakken nog weer na bewerken omdat ze eenvoudig te ruw zijn. Een printer bouwt laagjes, de zijkant is dus betrekkelijk ruw.
maar zo als gezegd, het heeft beslist de toekomst en wij stappen ook zeker in alleen nu nog niet.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Bedoel je concurerent qua prijs/arbeid of ook kwaliteit?Luc151 schreef: ↑zo 5 mei 2019, 17:46 Metaal printen ja, het heeft beslist de toekomst alleen nu nog niet. Ik ben er vorig jaar voor mijn werk ook mee bezig geweest maar het is nog geen concurent voor cnc draai of freeswerk, ten minste niet de producten die wij maken.
bovendien de animaties hierboven geven geen reeel beeld van hoe een product uit een printer komt. Vaak moet je b.v. montagevlakken nog weer na bewerken omdat ze eenvoudig te ruw zijn. Een printer bouwt laagjes, de zijkant is dus betrekkelijk ruw.
maar zo als gezegd, het heeft beslist de toekomst en wij stappen ook zeker in alleen nu nog niet.
In sommige braches maakt prijs natuurlijk niets uit.
- Luc151
- Pro Biker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
- Mijn mountainbike: onbelangrijk
Wij doen in c n c draai en freeswerk, ik heb een aantal wat complexere producten die we al langer maken vergeleken met de geprinte versie ervan. Als is alles meeneemt, dus ook dat je sommige vlakken nog moet nabewerken ben je met printen nog steeds duurder uit.
Maar bij welke producten maakt kostprijs niets uit? Die wil ik wel in opdracht.
nog een kleine toevoeging, geprinte schroefdraad is vrijwel onbruikbaar, te onnauwkeurig.
Maar bij welke producten maakt kostprijs niets uit? Die wil ik wel in opdracht.
nog een kleine toevoeging, geprinte schroefdraad is vrijwel onbruikbaar, te onnauwkeurig.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Bv Formule 1 het maken van bepaalde supercars, daar zit niet echt een limiet aan.
Luxe jachten etc. Er is echt wel een kleine markt waar prijs vrijwel geen rol speelt.
Schroefdraad kan ik me iets bij voorstellen, maar ook dat zal verbeteren.
Het staat nog in de kinderschoenen. Mooie intressante techniek.
Luxe jachten etc. Er is echt wel een kleine markt waar prijs vrijwel geen rol speelt.
Schroefdraad kan ik me iets bij voorstellen, maar ook dat zal verbeteren.
Het staat nog in de kinderschoenen. Mooie intressante techniek.
En om bij titanium te blijven:Cube-Elite schreef: ↑ma 6 mei 2019, 12:22 Bv Formule 1 het maken van bepaalde supercars, daar zit niet echt een limiet aan.
Luxe jachten etc. Er is echt wel een kleine markt waar prijs vrijwel geen rol speelt.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Die crank heb ik pas op een Cervelo S5 gemonteerd van een maat. Mooi ding!
Dat is er dus zo eentje waarbij prijs tot zekere maten ondergeschikt is.
1500 euro zonder bladen en spider dat dan wel, zit er wel een hele enkelzijdige stages bij.
Dat is er dus zo eentje waarbij prijs tot zekere maten ondergeschikt is.
1500 euro zonder bladen en spider dat dan wel, zit er wel een hele enkelzijdige stages bij.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Volgens mij heeft Lars er ook ervaring meeCube-Elite schreef: ↑di 7 mei 2019, 13:44 Die crank heb ik pas op een Cervelo S5 gemonteerd van een maat. Mooi ding!
Dat is er dus zo eentje waarbij prijs tot zekere maten ondergeschikt is.
1500 euro zonder bladen en spider dat dan wel, zit er wel een hele enkelzijdige stages bij.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
- Mijn mountainbike: Deventer / Enschede
Men probeert vaak AM (Additive Manufacturing, officiële benaming) te vergelijken met (CNC) draaien en frezen.
Hier sla je echter de plank compleet mis. AM levert pas meerwaarde op als je een product compleet gaat herontwerpen. Als je een frees deel gaat printen ben je NOOIT beter / goedkoper uit.
Het is dus wachten tot AM helemaal is geaccepteerd en de bijbehorende ontwerp vrijheid ook meegegeven wordt aan de constructeurs van de toekomst (studenten dus).
Het Duitse APworks (broertje van Airbus) heeft (delen van) een frame van een elektrische motor geprint welke een stuk lichter was dan zijn gefreesde voorganger. Echter zoals al eerder benoemd zijn de kosten nog te hoog.
Hier sla je echter de plank compleet mis. AM levert pas meerwaarde op als je een product compleet gaat herontwerpen. Als je een frees deel gaat printen ben je NOOIT beter / goedkoper uit.
Het is dus wachten tot AM helemaal is geaccepteerd en de bijbehorende ontwerp vrijheid ook meegegeven wordt aan de constructeurs van de toekomst (studenten dus).
Het Duitse APworks (broertje van Airbus) heeft (delen van) een frame van een elektrische motor geprint welke een stuk lichter was dan zijn gefreesde voorganger. Echter zoals al eerder benoemd zijn de kosten nog te hoog.