RockShox 35 gold

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Interesseert dus geen hond... :roll: :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vandaar de silent launch... :winkie:
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Meer trickle down dan een nieuw product. Met name interessant voor de OEM markt. En misschien past er wel een Charger demper in, als je dan een OEM take-off kan scoren voor een prikkie kan dat een slimme route naar een hele behoorlijke vork zijn.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik vind dit goed nieuws! Recente techniek voor een vriendelijk prijsje. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

nielsvk schreef: do 2 mei 2019, 23:31 Meer trickle down dan een nieuw product. Met name interessant voor de OEM markt. En misschien past er wel een Charger demper in, als je dan een OEM take-off kan scoren voor een prikkie kan dat een slimme route naar een hele behoorlijke vork zijn.
Bikeradar lijkt te denken van wel.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

I_do schreef: vr 3 mei 2019, 06:32 Ik vind dit goed nieuws! Recente techniek voor een vriendelijk prijsje. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste.
Precies. Er wordt veel geklaagd dat mtbs zo duur zijn geworden maar betaalbaar spul wordt ook steeds beter en is inmiddels echt goed.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef: vr 3 mei 2019, 16:29
I_do schreef: vr 3 mei 2019, 06:32 Ik vind dit goed nieuws! Recente techniek voor een vriendelijk prijsje. Dan maar niet het nieuwste van het nieuwste.
Precies. Er wordt veel geklaagd dat mtbs zo duur zijn geworden maar betaalbaar spul wordt ook steeds beter en is inmiddels echt goed.
Probleem is dat het betere spul dan wel weer zoveel beter is dat het lijkt of het goedkope spul helemaal niet werkt... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lijkt........ en misschien is dat ook wel zo als je echt goed kan fietsen.
Aan de andere kant, ik heb net een nieuwe Trek Roscoe 8 (soort minitank :lol: ) met een Judy Silver erin.
Dat ding haalt het natuurlijk niet bij de Fox in mijn Canyon en Lyrik in de Remedy die soepeler en stiller zijn, maar de Judy is ook gewoon met luchtdruk en de verschillende rebound stapjes die echt een verschil maken waardoor je makkelijk een okee setting vind.
Extreem langzaam en f**king snel heeft het niet, maar voorkomt daarmee ook dat je een compleet verkeerde setting kiest als beginner.
Ik heb er gisteren even een rondje Schoorl mee gedaan en dan rijd het echt prima zolang je niet al te gek doet.
Uiteraard kan het allemaal een stuk beter...maar die vorken kosten vaak dan ook evenveel als nu de complete fiets was.
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 17:34 Probleem is dat het betere spul dan wel weer zoveel beter is dat het lijkt of het goedkope spul helemaal niet werkt... .
Welkom in de hedonistische tredmolen. Je hersenen passen zich na verloop van tijd aan aan veranderende omstandigheden (dit werkt overigens in beide richtingen, dus ook aan die Motion Control demper wen je wel weer). Je kunt altijd het beste, nieuwste, duurste nastreven maar er is altijd weer nog iets beters, nieuwers, duurders en dan ben je dus eigenlijk nooit tevreden. Of je kunt tevredenheid nastreven en gewoon lekker veel rijden ongeacht welk materiaal je hebt.

Ik wil natuurlijk ook niet meer terug naar een jaren 90 elastomeervork maar inmiddels zijn we zo ver dat middensegment spul echt heel behoorlijk is, in ieder geval geen belemmering om wat voor terrein dan ook te rijden, en dit druppelt dus ook langzaam door richting instapniveau.

Komt nog bij dat bij velen meer te halen is in een goede afstelling van de vork! :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 17:34
nielsvk schreef: vr 3 mei 2019, 16:29
Precies. Er wordt veel geklaagd dat mtbs zo duur zijn geworden maar betaalbaar spul wordt ook steeds beter en is inmiddels echt goed.
Probleem is dat het betere spul dan wel weer zoveel beter is dat het lijkt of het goedkope spul helemaal niet werkt... .
Gewoon niet aan het betere spul beginnen ;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef: vr 3 mei 2019, 19:24
Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 17:34 Probleem is dat het betere spul dan wel weer zoveel beter is dat het lijkt of het goedkope spul helemaal niet werkt... .
Welkom in de hedonistische tredmolen. Je hersenen passen zich na verloop van tijd aan aan veranderende omstandigheden (dit werkt overigens in beide richtingen, dus ook aan die Motion Control demper wen je wel weer). Je kunt altijd het beste, nieuwste, duurste nastreven maar er is altijd weer nog iets beters, nieuwers, duurders en dan ben je dus eigenlijk nooit tevreden. Of je kunt tevredenheid nastreven en gewoon lekker veel rijden ongeacht welk materiaal je hebt.

Ik wil natuurlijk ook niet meer terug naar een jaren 90 elastomeervork maar inmiddels zijn we zo ver dat middensegment spul echt heel behoorlijk is, in ieder geval geen belemmering om wat voor terrein dan ook te rijden, en dit druppelt dus ook langzaam door richting instapniveau.

Komt nog bij dat bij velen meer te halen is in een goede afstelling van de vork! :bier:
Pffft, nu wordt je wel heel filosofisch... :roll:

Ik wil gewoon hard gaan!



Succes trouwens met het 'goed afstellen' van een 35 Gold. Wat Jurf al zegt, je kunt er niet veel fout aan doen. Maar helaas ook weinig goed... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 19:51 Succes trouwens met het 'goed afstellen' van een 35 Gold. Wat Jurf al zegt, je kunt er niet veel fout aan doen. Maar helaas ook weinig goed... :bier:
Meh, veel mensen hebben al moeite luchtveer en rebound goed af te stellen. Heb al bij menig biker, na even op hun stuur te hebben gehangen, de rebound flink sneller gezet waarna tijdens het rijden blije kreten klinken als "wow, zo veel beter, hoe doe je dat?!?!?!" :bier:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Hmm... mijn revelation uit 2018 is dus eigenlijk hetzelfde als een 35, maar met betere seals. Tijd voor een upgrade :winkie:
Wat betreft het afstellen van budgetvorken, dat is al een stuk beter te doen dan pakweg 5 jaar geleden. Tokens en compression kenden ze toen nog niet.
modder zuigt!
Plaats reactie