Walmart goes high end

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Je zou het haast niet verwachten maar Walmart lanceert haar eigen merk Viathon die zich richt in het high end segment.

Afbeelding

https://www.pinkbike.com/news/walmart-l ... brand.html
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

ik herken er een Highball in
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar wie gaat er een fiets van $2400 of $3500 bij een supermarkt kopen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je bestelt 'm online dus niemand hoeft je te zien :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 10 april 2019, 13:26 Maar wie gaat er een fiets van $2400 of $3500 bij een supermarkt kopen?
Maar het ziet er niet slecht uit!
En ja ach wie gaat dat doen indd... Er zijn ook mensen die in een dacia rijden toch?
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik denk dat thasingletrackmastah bedoelt wie gaat er zoveel geld uitgeven aan een warenhuisketen. Voor dat geld kan je beter bij een dealer/lbs wel service krijgen
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het gaat om online bestellen via viathonbicycles.com, dat is in principe niet anders dan bestellen op canyon.com. Wat Walmart tegen zich heeft is dat hun fietsenafdeling een slechte reputatie heeft. Slecht afgesteld, losse boutjes, etc.

Ik vind de auto's van Dacia best leuk trouwens. Zijn gewoon Renaults toch?
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

de techniek wel. mijne is 9 jaar en 200.000 op de teller. Nog nooit iets gehad.

maar ontopic. de kracht van de dacia is goed en goedkoop maar ouderwets.De prijs van die fiets vind ik erg hoog voor een bouwmarkt fiets. Voor zo'n bedrag zou ik toch naar een fietswinkel stappen.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja precies, zoals Jimbo en Hurck zeggen.
Als je zo'n bedrag uitgeeft, dan is een supermarktketen niet het eerste waar je aan denkt.
Zou je zo'n fiets bij de Makro kopen, al dan niet online, of bij de Lidl?
Merkwaardige zet.
Zegt verder niets over de fiets zelf, die kan best wel prima zijn.
Zou iig prima moeten zijn voor dat bedrag.
Ik wil het geen Dacia noemen, deze fiwtsen zitten niet in de price range van een Dacia.

En beter een Dacia kopen en een dure fiets, dan een dure auto en een budget fiets ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 10 april 2019, 13:26 Maar wie gaat er een fiets van $2400 of $3500 bij een supermarkt kopen?
Dezelfde vraag kun je zoals Nielsvk al zegt ook stellen bij mensen die een Canyon online bestellen. In de supermarkt kun je hem tenminste nog in het echt zien voordat je hem koopt :D
Maar als ie net als een Canyon 'value for money' biedt, dan zullen er vast genoeg mensen zijn die graag zo'n fiets willen kopen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Voor een garantie gevalletje, zou je met je online bestelde Walmart wel de supermarkt in moeten lopen.... :D :lol: :lol: je kunt natuurlijk ook je vriendin/vriend, echtgenoot, zoon, dochter, neef of nicht, buurman/vrouw, één of andere kennis sturen....allemaal mogelijk natuurlijk..., en dan nog maar te wachten wat je gaat treffen aan highend bike kennis... :winkie:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Blijkbaar valt er heel veel te verdienen in het hogere segment.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nielsvo schreef: vr 12 april 2019, 23:46
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 10 april 2019, 13:26 Maar wie gaat er een fiets van $2400 of $3500 bij een supermarkt kopen?
Dezelfde vraag kun je zoals Nielsvk al zegt ook stellen bij mensen die een Canyon online bestellen. In de supermarkt kun je hem tenminste nog in het echt zien voordat je hem koopt :D
Maar als ie net als een Canyon 'value for money' biedt, dan zullen er vast genoeg mensen zijn die graag zo'n fiets willen kopen.
Ik zie toch wel een groot verschil tussen Canyon en "de Aldi uit het land van Trump".

Maar goed , als het resultaat is dat we online high-end fietsen kunnen kopen voor een schappelijke prijs, dan kan ik het alleen maar toejuichen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Welke Supermarkt,

De Wallmarkten die ze in Duitsland hadden zijn al sinds een paar jaar overgenomen omdat het schijnbaar niet
aanslaat. Dus leuk online bestellen maar geen service points zoals Canyon oid.

Ach, weet je. Ik zal eens vragen aan Viathon hoe het daarmee zit. Qua frame ziet het er niet eens heel slecht uit.
Wel maar 2 jaar garantie. Wel gewoon een BSA Bracket. :-q en alle kabels netjes weggewerkt.
Frame XL... Nope… Kleine jongens, die Amerikanen
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik denk niet dat dit op de Europese markt is gericht. Wist trouwens niet dat er Walmarts in Duitsland zijn geweest.

Ik vermoed dat dit een 'pet project' is, er schijnen in de familie Walton nogal wat mountainbikers te zitten. Ooit ergens een artikel over gelezen, in hun woonplaats zijn ze een drijvende kracht achter de lokale club en financieren ze ook een groot project om lokale trails aan te leggen en te onderhouden. Een high-end XC bike op de markt zetten is natuurlijk ook leuk. Als je je werknemers uitbuit houdt je genoeg geld over voor dat soort hobby's.
Plaats reactie