Wolfpack tires

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!

Moderators: Rogier, Bommie

Plaats reactie
Jan F.
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29", Gazelle Instinct 26"

za 26 oktober 2019, 17:19

Cross en race besteld...ben benieuwd of ik verschil merk met de X-king.
Is in ieder geval altijd leuk om iets anders te proberen :D

Groet, Jan
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

za 26 oktober 2019, 21:21

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Momenteel rij ik ook met crosskings, maar ben vooral voor de voorkant naar een wolfpack aan het kijken.
Moddervlek
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

zo 27 oktober 2019, 12:47

Ik ook een Race en een Cross besteld ter vervanging van RaceKing en XKing. Geen klachten met die banden, maar nieuwsgierig geworden door veel positieve reacties op de Wolfpack banden.

Ligt het aan mij of heeft ie, met een een knipoog naar z’n prestaties uit het verleden, de inspiratie voor namen voor z’n banden gebruikt van Continental en die geschreven met het lettertype van Schwalbe?..
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

di 29 oktober 2019, 16:48

Mijn ervaring met de Cross tov de Xking was heel positief. Gedraagt zich vergelijkbaar, maar de Cross houd toch langer vast en gaf wat meer vertrouwen. Nu vergelijk ik wel een nieuwe Cross met een oudere Xking 2.4 Racesport, dus de slappe versie. Kan er iets mee te maken hebben.

Ik denk dat je de Raceking beter met de Speed kunt vergelijken. Dit zeg ik zonder de Speed gereden te hebben, maar ik vond de Race totaal niet vergelijkbaar met de Raceking (2018 Protection versie). De Raceking kies je voor zijn belachelijk lage rolweerstand met toch een beetje grip. De Race gaf in het polderbos bij mij in de buurt veeel meer tractie dan de Raceking, maar ook merkbaar meer rolweerstand. Hele andere band op die ondergrond en als je profielen vergelijkt is wel duidelijk waarom. Ik weet ook niet zo goed met welke ik die Race zou vergelijken, een oude RaRa?
Die naamgeving is wel verwarrend, want ze lijken verdacht veel op die van Conti, maar de Speed ziet er niet uit als een Speedking, en de Race ziet er niet uit als een Raceking. De Cross lijkt dan weer wel aardig op de Crossking. Niet naar kijken dus.

Als die bredere Cross er is dan zou ik nog wel de Speed op de achterkant overwegen icm de Cross aan de voorkant. Als alternatief voor de Raceking/Crossking. De Vittoria's willen alleen maar niet slijten. Dus daar zit ik nog wel ff aan vast denk ik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 29 oktober 2019, 16:51

Moddervlek schreef:
zo 27 oktober 2019, 12:47
Ligt het aan mij of heeft ie, met een een knipoog naar z’n prestaties uit het verleden, de inspiratie voor namen voor z’n banden gebruikt van Continental en die geschreven met het lettertype van Schwalbe?..
Het is een one-man-show. En Wolfgang is vooral een technicus... . Trek je conclusies :winkie:
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie