Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De MKIII is in die zin echt beter. De MKII was inderdaad niet geschikt voor bredere velgen. Dat was het een aan/ uit band voorop.

Wij, de beste stuurlui aan wal, voorspellen dat als er voldoende geld rolt Wolfpack ook met bredere banden komt :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.mountainbike.nl/nieuws/2019 ... -275-x-225


Goeie website trouwens, hangt ook een geinig forum aan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Lars TB schreef: do 25 april 2019, 11:38 https://www.mountainbike.nl/nieuws/2019 ... -275-x-225


Goeie website trouwens, hangt ook een geinig forum aan!
:kiss: :bier:

Vooral leuk om het verschil in rolweerstand te zien met andere banden bij het uitrollen bergaf over een asfaltweg met nagenoeg gelijk gewicht, houding en wielmaat (breedte niet helaas).

Laat die 2.4's maar komen. Liefst voor de zomervakantie. :-q
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

http://www.becomeapro.one/2019/04/05/wo ... olfsrudel/

Artikel over de MTB Speed die eraan zit te komen.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Zijn er in de tussentijd al mensen die wolfpacks banden hebben? En dan voornamelijk de cross en race?
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

bijkerk0318 schreef: za 10 augustus 2019, 22:37 Zijn er in de tussentijd al mensen die wolfpacks banden hebben? En dan voornamelijk de cross en race?
Ik ben de Wolfpack Race 29x2.25 al een paar kilometer (350km ondertussen) aan het uitproberen. Liggen momenteel zowel voor als achter op mijn XC fiets, gemonteerd op carbon Nextie velgen met een binnenbreedte van 26,5mm. De banden zijn tubeless gemonteerd met Stans latex, wat zeer eenvoudig verliep.

Als voorband ben ik er erg over te spreken. Ik maak het vergelijk met een Conti X-king protection, daarbij komt de Wolfpack Race stukken beter uit de vergelijking. Meer grip en een voorspelbaarder gedrag, waardoor het geheel meer vertrouwen geeft. De rolweerstand van beide banden lijkt vergelijkbaar (gevoelskwestie).

Als achterband is het (voor mijn gebruik) overkill. Hier maak ik een vergelijk met een Conti Race-king protection. De Race-king biedt voldoende grip en heeft beduidend minder rolweerstand. Ter vervanging van de Wolfpack Race, hoop ik binnenkort de nieuwere Wolfpack Speed te kunnen monteren :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bob. schreef: vr 23 augustus 2019, 10:20
bijkerk0318 schreef: za 10 augustus 2019, 22:37 Zijn er in de tussentijd al mensen die wolfpacks banden hebben? En dan voornamelijk de cross en race?
Ik ben de Wolfpack Race 29x2.25 al een paar kilometer (350km ondertussen) aan het uitproberen. Liggen momenteel zowel voor als achter op mijn XC fiets, gemonteerd op carbon Nextie velgen met een binnenbreedte van 26,5mm. De banden zijn tubeless gemonteerd met Stans latex, wat zeer eenvoudig verliep.

Als voorband ben ik er erg over te spreken. Ik maak het vergelijk met een Conti X-king protection, daarbij komt de Wolfpack Race stukken beter uit de vergelijking. Meer grip en een voorspelbaarder gedrag, waardoor het geheel meer vertrouwen geeft. De rolweerstand van beide banden lijkt vergelijkbaar (gevoelskwestie).

Als achterband is het (voor mijn gebruik) overkill. Hier maak ik een vergelijk met een Conti Race-king protection. De Race-king biedt voldoende grip en heeft beduidend minder rolweerstand. Ter vervanging van de Wolfpack Race, hoop ik binnenkort de nieuwere Wolfpack Speed te kunnen monteren :-q
Klinkt erg goed dan!!
Ik rijdt zelf ook met de X-kings protection..

Ga toch ook maar eens voor een wolfpack kijken
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik verwacht over een week of twee rond te rijden op een Wolfpack Race en Speed. Ben erg benieuwd! Mijn velgen hebben een interne diameter van 25 mm, dus dat zou ideaal moeten zijn.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Afgelopen donderdag eindelijk eens de Wolfpack Trail en Race combo kunnen testen op Zeist en Austerlitz. Beiden 2.25" banden dus ik had zo mijn twijfels of het lekker zou rijden na maandenlang met een Minion 2.5 voorop te hebben gereden.
Het was even omschakelen, ook omdat Austerlitz toch wel een paar lossige bochten had, maar des te meer ik reed des te beter ik die Trail ging vinden. De band houdt heel lang grip in snelle bochten, en als de grip dan op is gaat hij zo mooi gecontroleerd glijden dat ik er steeds meer lol in kreeg om die grens op te zoeken. Ik merkte ook dat punten waar ik voorheen toch even de achterrem aantikte ik dat nu niet meer hoefde te doen. Voorheen was dat dus met een 2.35 NoNi zeker wel nodig. Tijdens het rijden meerdere malen me ook afgevraagd of ik dan wellicht veel langzamer reed dan eerder (de conditie is ook niet top) maar bij terugkomst stonden er 44 bekertjes bij Strava. (en dat bij een route ik al lang en vaak rijd) De Race achter viel wat minder op, maar tov de Rock Razor 2.35 zeker niet slechter. Heb zelfs een paar keer een mooie tweewieldrift gemaakt. :lol:
Nou vermoed ik dat de balans van mijn nieuwe 29er ook gewoon erg goed is, maar ik kan dus iedereen de Wolfpacks aanraden. Fijne voorspelbare banden met veel grip die toch mooi licht rollen.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gecontroleerde tweewieldriften? :o Hé, ik ga niet meer met je fietsen hoor!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is een beest! :winkie:

Maar jij gaat wel alle kanten op Ad.
Eerst wil je brede plusbanden en nu 2.25... :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Brede plus banden zou impliceren dat ik ook bredere velgen nodig heb. En dan wordt het al met al een best wel een investering. Plus dat ik die natuurlijk niet echt nodig heb waar ik nu fiets. Maar ik vind het altijd wel heel erg mooi smoelen.

En ik ben gewoon benieuwd naar hoe die Wolfpacks het doen. Mijn interne velgbreedte is ideaal voor 2.25 en bovendien is 2.25 een betere keuze voor waar ik fiets. Bovendien is een setje nieuwe banden nog wel te betalen ook.

Dus er zit toch nog wel enige logica in helaas... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meer fietsen, dan heb je minder tijd om aan upgrades te denken :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Juist tijdens het fietsen verzin ik wat ik allemaal nog meer wil...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Precies, ik ook! TSTM snapt er maar weinig van vind ik.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie