Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ikke001 schreef: di 10 maart 2020, 23:34 Aan de voorkant zal 2.4" wel passen, daar is meer ruimte tussen de fox32 vork. Achter is echter minder ruimte. Ik merk dus dat ik twijfel, tussen gewoon proberen of wachten of de Speed in 2.25 o.i.d. beschikbaar komt.
Ik denk niet dat de Speed in 27,5x2.25 gaat komen. Maar als de 2.4 er is mag je hem wel een keer proberen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

@Lars:
Idd bevestiging van Wolfgang, de 2.25x27.5 komt er niet dit jaar.
Hij heeft de 2.4x27.5 op voorraad. Of is dat dezelfde band als verkocht bij BC? Enig idee?
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij heeft B-C geen WP meer. WP zelf zou er misschien een paar hebben liggen. Het is nog niet duidelijk wanneer Elan ze precies heeft.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Besteld :)
Speed en race 2.4"
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

27,5?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Antwoord van Wolfgang na de bestelling maakt me nog nieuwsgieriger :)

"The feedback from both tire is perfect really perfect!"
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ja idd 27.5
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Zo, nu twee ritjes erop zitten met race 2.2 voor en speed 2.2 achter. Bergrace 105 min en uhr am hg rh.

Korte samenvatting: lopen fantastisch en sporen prima.

Bij de Bergrace voor mijn doen redelijk doorgereden. Het was relatief modderig maar ben geen moment in de problemen gekomen. Een keer een zwieper aan de voorkant op zand. Te veel ingestuurd. Lag meer aan mij dan aan de band. Kreeg gelijk feedback en kon hem makkelijk redden. Het was niet echt technisch maar bij de start gingen we met een redelijke snelheid naar beneden over een pad met redelijk wat wortels waar ik geen keus had in m’n lijn. Geen krimp.

Vandaag op uhr me heerlijk uitgeleefd. Voorspelbare band en durf verder te gaan dan de ray-Ralph combi die ik normaal rij. Lijkt aan de volgens mij iets steviger zijwanden te liggen. Geen verrassingen en niet het gevoel dat ze zwaar liepen. Kan er wel aan wennen.

Ik zie me eigenlijk ook nog wel een speed voor nemen en een band achter als de thunder burt. Vind die in erg droge omstandigheden wel erg lekker rijden. Vergelijken is echter met deze huidige natte omstandigheden lastig.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

wat vind je van de rolweerstand op de weg ten opzichte van de ray-Ralph combi?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

MTBarc schreef: do 12 maart 2020, 01:47 Ik zie me eigenlijk ook nog wel een speed voor nemen en een band achter als de thunder burt. Vind die in erg droge omstandigheden wel erg lekker rijden. Vergelijken is echter met deze huidige natte omstandigheden lastig.
Speed voor gaat inderdaad prima, rijd wel met 2.4 speeds, voor en achter. Fijne banden, rollen lekker en voldoende grip bij droge maar ook natte omstandigheden.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

ScottSpark schreef: do 12 maart 2020, 11:14 wat vind je van de rolweerstand op de weg ten opzichte van de ray-Ralph combi?
Geen ervaring mee. Binnenkort wel
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

ScottSpark schreef: do 12 maart 2020, 11:14 wat vind je van de rolweerstand op de weg ten opzichte van de ray-Ralph combi?
Minimaal verschil in mijn optiek. Gevoelsmatig hebben de Schwalbes iets minder rolweerstand op asfalt (echt minimaal). Op de trails lopen voor mijn gevoel de Wolfpacks sneller. Is een gevoel, kan het niet onderbouwen met cijfers.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand die mij kan vertellen of de zijwangen van de "Speed" uitvoering steviger zijn dan van een Conti X(cross)-King Race sport?

Zou een wat minder slappe wang willen hebben wat de stijfheid ten goede moet komen.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 389
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik heb de wolfpacks liggen (Speed + Race), maar nog niet gemonteerd. MIjn indruk is dat de wangen wel een stuk steviger zijn dan de Racesport versie van Continental. Tubeless monteren schijnt ook zonder problemen te gaan in tegenstelling tot Racesport.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: za 14 maart 2020, 01:33 Iemand die mij kan vertellen of de zijwangen van de "Speed" uitvoering steviger zijn dan van een Conti X(cross)-King Race sport?

Zou een wat minder slappe wang willen hebben wat de stijfheid ten goede moet komen.
Aanzienlijk stabieler. Hoewel de Conti's lekkere banden zijn, rijd ik er niet mee omdat ze gewoon weg knikken in de bochten. Meer druk werkt niet.

Bij WP nergens last van. Zelfs niet met mijn lompe rijstijl.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie