Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: za 22 februari 2020, 11:54 Komt de Race ook in 2.4? En zo ja, enig zicht op wanneer?
Zelfde container, misschien zelfde vlucht. Dus of half maart of half april.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Vandaag eerst 7,5 uur trailonderhoud gedaan. Daarna snel de Wolfpack Speed 2.4 voor en achter erop. De banden gingen er makkelijk op en tubeless maken ging net als de vorige banden erg makkelijk. Meteen daarna in de Ripley en nog voor de zon onderging een half rondje Zeist.

Omdat ik ze net pas tubeless had gemaakt had ik er bewust iets meer lucht in gelaten. Voor 1.6 en achter 1.7 bar. Op de asfalt weg van mijn huis richting de route had ik het idee dat het wel erg makkelijk rolde. Ik dacht dat het door de wind kwam. Bij de route aangekomen was het eigenlijk vanaf de eerste meter super lekker rollen. Ondanks de inspanningen van vanochtend was het gewoon lekker knallen. Ze vragen gewoon om snel gereden te worden. Op de terugweg had ik overigens nog steeds het wind mee gevoel :lol: Rolweerstand zowel in terrein als op de weg dik in orde.

De banden vallen mooi rond op de velgen (Wheeltec Flite X: voor 28 mm / achter 25,4 mm) en hebben net wat meer volume dan de 2.25. Ik had nu al het idee dat te merken in rijcomfort. Binnenkort met wat lagere druk verder testen en kijken hoe dat gaat.

De ronding zorgt ervoor dat hij erg makkelijk te sturen is. Bij een beetje plat leggen gaat hij al lekker de bocht door. Qua grip heb ik vandaag niets te klagen gehad. Ik heb nog niet volle bak ermee gereden en de ondergrond lag er goed bij. Bij de volgende testritten zal ik de bochtenlimiet opzoeken en wat "ruigere" stukken. Ik zal ook testen hoe de zijwanden het houden bij snelle bochten (Harry Slinger).

Eerste indruk en hele fijne banden. Dit zouden best wel eens blijvertjes kunnen zijn :kiss:

Lars bedankt dat ik de primeur in Nederland had :-q

Afbeelding
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik wacht nog even op de 2.4 van de race. Als die er is ga ik ook een setje Speed en Race bestellen voor een 29inch wielset. Heb nu 27.5+ 2.8 wielen die meer voor het ruigere werk zijn, dan voor de UHR war ik veelal fiets. Als ik met die 2.8 wielen op het asfalt fiets heb ik het gevoel constant wind tegen te hebben........ In het bos lijkt het mee te vallen, maar denk wel wat winst te kunnen behalen met die Wolfpacks.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik wacht ook nog even de diverse reviews hier af. Ik neig naar een Race-Speed 2.4 combi, maar ook de Cross-Race 2.4 combi maakt nog kans.
Ik rij namelijk overwegend UHR-Drieluik maar die paar keer op B'hoek of Vld wil ik niet in elke bocht m'n grip verliezen. Vind ik belangrijker dan snelheid.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Ad58 schreef: do 20 februari 2020, 18:32 Ik merkte trouwens dat deze banden eerder wat zachter dan harder kunnen staan, althans voor mijn specifieke configuratie. Eigenlijk onder het motto: zolang de velg niet geraakt wordt, is het goed!
Ik had gisteren wat bij gepompt, maar dat fietst toch lang niet zo lekker. En ook minder grip op gladde boomwortels.
Ik denk dat ik met 1.5 voor en 1.7 achter goed weg kom.

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe die Wolfpacks 2.4 het op mijn 25 mm intern velgen zullen doen....
Dat idee had ik ook, had 1.4 en 1.6 maar voelde als te hard opgepompt inderdaad.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Giant-E schreef: ma 24 februari 2020, 00:11 maar die paar keer op B'hoek of Vld wil ik niet in elke bocht m'n grip verliezen. Vind ik belangrijker dan snelheid.
Ik vind Bhoek sowiso lastig om grip te vinden, vooral als het droog is.
Bicycle, bicycle, bicycle
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

In oktober de Trail voor en Race achter gedaan, als vervanging voor Schwalbe Ray/Ralph , resultaat, veel meer grip, niets meer gebroken :o , rondetijden hetzelfde, meer rolweerstand op asfalt , duidelijk, maar snellere bochten en op zand niet heel veel zwaarder rollen. :bier:
Vorige week de Speed achter en de Race naar voren gedaan. Weer tubeless op 1,5 Bar , aantal voor mij opvallende conclusies. Hoewel de Race achter in de bochten heel stabiel was, had ik bergop regelmatig wat slippende banden op natte ondergrond.. de Speed doet dit vooralsnog beter, maar is in de bocht iets eerder weg..
De Race voor geeft niet voelbaar minder grip dan de Trail.. ik was voorzichtig van start gegaan, maar al snel hetzelfde gevoel.. had ik niet verwacht.. De rolweerstand is wel duidelijk lager..
Op de weg is de rolweerstand van de Schwalbes lager.. in het bos/track merk ik dit niet en bergop en in bochten heb ik duidelijk meer tractie en grip.. ik ben met de Wolfpacks nu zowel sneller als stabieler.. :D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb ook goede ervaringen met de Race/Speed. Blijven voorlopig wel mijn bandjes ook. Mee eens dat ze op het asfalt wat minder snel zijn dan Schwalbes. Een doorslippende Race heb ik nog niet gehad. Een doorslippende Speed wel op natte boomwortels bij klimmen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Wat mij opvalt is dat men hier eigenlijk alleen maar over speed/race en trail/race heeft maar waarom word de cros steeds overgeslagen is dat verschil te klein of valt hij tegen ofzo.......

Ps. Ik rijd zelf liefste met Wp trail/P. scorpion R masr dat terzijde
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: do 27 februari 2020, 18:57 Wat mij opvalt is dat men hier eigenlijk alleen maar over speed/race en trail/race heeft maar waarom word de cros steeds overgeslagen is dat verschil te klein of valt hij tegen ofzo.......

Ps. Ik rijd zelf liefste met Wp trail/P. scorpion R masr dat terzijde
Lars TB schreef: za 15 februari 2020, 22:11
Flow&Co schreef: wo 29 januari 2020, 10:54 Ik merk dat er hier maar weinig interesse is in de Cross. Waarom is dat?
U vraagt, wij draaien!

Omdat de routes wat natter zijn voel ik de Race aan de voorkant wat glijden op plekken waar wat bladeren of modder ligt. Wat te verwachten is met zulke kleine noppen. Ik probeer de meer modderige routes wel te vermijden en eigenlijk voldoet de Race uitstekend op de gehele UHR.

Maar omdat het nu wel erg nat wordt en bijvoorbeeld een rondje als Hoge Vuursche toch wel wat modder en blaadjes heeft liggen, toch maar een Cross aan de voorkant gezet (achter gewoon de Speed, slippertje achter kan niet veel kwaad!). Die band lijkt op mijn eerdere favorieten Conti X-King en Schwalbe Rocket Ron. De Schwalbe deed het altijd goed bij iets modderige omstandigheden, had echter een dusdanig dun karkas dat je bij droog weer de band gewoon dubbel vouwde in de bochten (lompe rijstijl, goede voorvork en 85 kg). Het compound van de Conti was weer erg goed bij droog weer op een hardere ondergrond met een dun laagje stof, naast dat de noppen ook bij nattige omstandigheden mooi door de zachte laag prikten. Maar ook die Conti heeft last van een slap karkas. En de Pro-Tection van een te stug karkas waardoor je grip verliest.

Wolfpack Cross dus, met soortgelijke noppen en een verbeterd compound ten opzichte van de Conti. En een duidelijk steviger karkas. Daarmee iets zwaarder dan de RoRo, maar eigenlijk een RoRo zoals ik hem zou wensen.

En inderdaad op de net iets glibberige plekken gaat de Cross stukken onverstoorbaarder door dan de Race. Je voelt wel wat beweging, maar je houdt vertrouwen. En ook op de gewone zandbochten op de UHR glijdt de Cross minder dan de Race. Dan hebben we het wel over 'Herman de Biker-snelste Strava-tijden snel', dus een gebied waar niet iedereen komt. Maar met de Cross kom je daar wel dichterbij. Het is nog geen Trail (waar ik eigenlijk het liefst mee rijd). Als de Cross eenmaal gaat schuiven, dan is dat alsnog wat plotseling, maakt een aardig stapje opzij voordat hij weer grip heeft. Let op, veel banden komen niet in dit bereik, die zijn stukken eerder weg. En het is ook in vergelijking met de Trail, die begint te schuiven en meteen weer grip heeft.

De Cross loopt niet voelbaar veel zwaarder dan de Race. Wel duidelijk lichter dan de Trail, hoewel de Trail absoluut niet zo zwaar loopt als bijvoorbeeld de 'snelle' versie van de redelijk populaire Magic Mary.

Misschien is de Cross dus wel het beste compromis uit de hele serie. En als je meer in de bagger rijdt, dan achter ook een Cross.

(Overigens heb ik een Maxxis Forekaster besteld, om die eindelijk eens te kunnen proberen, voordat iemand gaat klagen dat ik volledig bevooroordeeld ben :wink: )(Momenteel ben ik aardig overtuigd van de Wolfpacks, dat is dan wel weer zo, maar dat is dus alleen omdat het gewoon echt voelbaar betere banden zijn. In mijn ogen komt op het moment alleen Vittoria op min of meer gelijk niveau, maar ik kan de WP's iets goedkoper krijgen :wink: )
Wil ik nog aan toevoegen dat de Trail wel duidelijk zwaarder loopt dan de Cross, dus misschien dat de Cross wel mijn nieuwe favoriet voor NL wordt voor aan de voorkant.

Maar heb er nu de 2.4 Speed op gelegd aan de voorkant, eerst even kijken of die het beter doet dan de Race in 2.25.

(Forekaster moet nog even wachten)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik ben benieuwd!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ook wel. Ook omdat de limiet van Lars aardig verder ligt dan die van mij.
Ik wacht dan ook nog even met bestellen. Hup Lars! :bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Allemaal leuk en aardig, maar ik was vooral aangenaam verrast toen ik vandaag de 2.6 Enduro op de Bikemotion zag!
(Sowieso een bezoekje waard, prijs meest stijlvolle stand gaat zeker naar Rad15/Wolfpack :winkie:)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik had hem al gezien ja. Alleen in 27,5" verkrijgbaar lijkt het.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

HB_Eagle schreef: do 27 februari 2020, 18:57 Wat mij opvalt is dat men hier eigenlijk alleen maar over speed/race en trail/race heeft maar waarom word de cros steeds overgeslagen is dat verschil te klein of valt hij tegen ofzo.......

Ps. Ik rijd zelf liefste met Wp trail/P. scorpion R masr dat terzijde
Ik heb Cross bandjes, en gezien hoe retesnel die rollen vraag ik me af wat ik met Speed of Race banden zou moeten.
Ik kan me wel vinden in Lars zijn verhaal over deze band.
Afbeelding
Het is hier geen ponykamp!
Plaats reactie