Cape epic 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Nog mensen die de Cape epic volgen, vandaag was de eerste dag met een proloog. Kon er verder nog geen topic over vinden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

:-D bedoel meer om er wat over te "ouwehoeren" , daar is forum toch voor ?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Maarten Tjallingii en Erik Dekker 2e Masters 40+ bij de proloog vandaag.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Bart Brentjens en Abraao Azevedo 1e bij de Grand Masters.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik kijk op het werk meestal 1 keer per uur even in de live ticker :)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hier op het werk staat live-ticker aan en de livestream loopt op mijn phone en zo nu en dan luister ik het commentaar. :winkie:

De beelden zijn jaloersmakend, maar als ik dan denk aan 110km met 2400hm dan wordt ik al moe, dat red ik nooit in de max. 10 uur die ervoor staat vandaag.


Shurter weer oppermachtig vandaag en Kulhavy heeft weer pech...
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik heb het een keer een paar jaar terug beetje gevolgd toen de beide Svennen als duo meededen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

wat ik mij afvraag - als ik zo de specs van die ritten bekijk... Is dat dan zoveel zwaarder dan pakweg de BEMC in de Ardennen?

Daar rij je op 3 dagen 245km, maar vooral +/- 8000hm. Zo zwaar wordt het toch zelden

(los van het veel grotere aantal dagen in de Epic natuurlijk...)

Enlighten me!
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

ik denk dat je die 5 dagen meer echt niet mag onderschatten, is toch meteen een heel ander verhaal. Daar komt dan normaal gesproken nog de extreme hitte in ZA bij. Dit jaar lijken ze geluk te hebben.

Heeft iemand meer info's over het Schurter/Avancini incident? Heb alleen de interview met Avancini gezien :)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

poeperman schreef: di 19 maart 2019, 10:02 wat ik mij afvraag - als ik zo de specs van die ritten bekijk... Is dat dan zoveel zwaarder dan pakweg de BEMC in de Ardennen?

Daar rij je op 3 dagen 245km, maar vooral +/- 8000hm. Zo zwaar wordt het toch zelden

(los van het veel grotere aantal dagen in de Epic natuurlijk...)

Enlighten me!
Ik heb de Cape Epic in 2010 gereden. Dag 1 en 2 gingen bij mij best wel lekker maar vanaf dag 3 ging het toch wel bergafwaarts, wat heb ik afgezien. De hitte is al genoemd, maar de man die de route ontwerpt heeft ook sadistische trekjes. Krijg je aan het eind van een etappe van 7 a 8 uur nog even een strook mul zand van een paar kilometer, of moet je 6 km over de bielzen van een spoorlijn stuiteren. Dat breekt je. Daarnaast is het terrein, hoewel niet perse echt heel technisch, wel heel erg ruig. Ik heb alles wat stuk kan gaan daar stuk zien gaan (gelukkig bij anderen). Gebroken frames, dubbelgevouwen wielen, ik herinner me zelfs een Lefty die met een dikke tak en een hoop ducktape bij elkaar werd gehouden. Ik denk niet dat je dit met de Ardennen kunt vergelijken.

Prachtige ervaring maar nooit meer! 8)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Fittie tussen Shurter en Avancini, heb bijna de complete eerste etappe gezien. Hoe het mij over kwam is dat het Scott team veel kopwerk deed en dat Fumic het niet trok. Toen werd er wat gesproken tussen Shurter en Avancini, even later reed Forster weg bij de rest en toen hij een redelijk stuk voor reed trok Shurter even door en reed naar Forster toe zonder het CFR team. Er zal vast wat zijn voorgevallen want Avancini zal niet zo maar wat zeggen, maar vind ook wel dat Shurter gelijk heeft dat het sterkste team niet al het kopwerk hoeft te doen. Dit hele incident is een beetje slechte reclame voor het mountainbiken als je het mij vraagt.

De etappe van vandaag nog niet gezien maar de uitslag wel, kan nog van alles gebeuren , maar het Scott team lijkt mij wel het sterkste team momenteel.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Fumic had moeite vandaag
Plaats reactie