Mountainbike Merken 2018/2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mountainbike Merken 2018/2019

Een nieuw mountainbike seizoen is begonnen!
DIt zijn de meest besproken/bezochte merken op Mountainbike.nl van seizoen 2018/2019.
https://youtu.be/6sctnP8oUbo

Afbeelding

Disclaimer:
1. Zoals Heineken/Grolsch: De lijst is voor de fun en zegt niets over het merk zelf.
2. Positief/Negatief: Strava loopt vast, Shimano schijfrem loopt aan, Scalpel of Epic. Er is geen onderscheid gemaakt.
3. Op basis van 13,649,035 Mountainbike.nl impressies in Google, waarvan 1,874,370 met merk en 140,572 merk visits. Totaal 2,215,572 sessies.

Waarom deze lijst? Als online data analist en marketeer was ik nieuwsgierig. Data is anoniem.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Leuk om te zien. Hier een daar vallen enkele dingen wel op zoals bijvoorbeeld gazelle zo hoog op de lijst.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Vreemd lijstje. Als ik bijvoorbeeld Target in de zoekfunctie invoer krijg ik maar 4 hits in 2018 terwijl het merk redelijk hoog in de lijst staat. Zo vaak wordt het dus niet besproken hier. :roll:
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dice Oldskool schreef: zo 17 februari 2019, 20:49 Als ik bijvoorbeeld Target in de zoekfunctie invoer krijg ik maar 4 hits in 2018 terwijl het merk redelijk hoog in de lijst staat.
Even double check. Hoog is relatief. Het aandeel was 0.16% op basis van 52 pagina's met totaal 1,191 Page Views. Maar inderdaad, vanuit Google zochten mensen "target mountainbike", "target mountainbike kwaliteit", "target grand canyon", "target 7005", "target montana", etc. Op het forum leeft het merk niet, net als Gazelle. Vermoed beginners die hier informatie ophalen.
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Big data hits MTB.nl

Moeders houd je dochters binnen en sluit ramen en deuren. Evengoed bedankt voor het lijstje. De opmerkingen over Target hier boven en andere waarnemingen in de volgorde suggereren dat de filtering nog niet heel relevante informatie oplevert. Of zien de leden die in een winkel werken het wel zo terug?

Kun je de data naar eigen inzicht nog anders bevragen?

Dus bijvoorbeeld naar aantal keren genoemd in tekst tellen versus pagina views? Topics met slechte titel krijgen bijvoorbeeld veel clicks in verhouding tot de replies.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

He Heckler40,

Als ik kijk naar data waarop Google het relevant vond om Mountainbike.nl te tonen (2.002.333 maal zoekopdracht met een merk) , krijgen we hem zo:

Afbeelding

Afbeelding
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

YT...?? Maken niet echt populaire fietsen denk ik... :winkie:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Plaats reactie