SRAM / Rockshox AXS (wireless shifting / lockout / dropper)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Azurri schreef:Die dropper zal maar automatisch omhoog komen in een wedstrijd,omdat er in de training nog een plankje lag :oops:
OOPS :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Trekrules schreef: zo 11 april 2021, 20:54 Zo te zien een 7 speed AXS met de controller geprogrammeerd voor 7 versnellingen
Zier er supervet uit en zou graag zo'n setje monteren. Toch voelt het een beetje als 'overkill' voor mijn geliefde Stumpjumper '09. Zou dan ook de cassette moeten vervangen en er hangt best wel een prijskaartje aan die Eagles. :-{
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Heren weten jullie ook of dit al direct voor de Rockshox Sid (SL) uitkomt?
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1744
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Ik vind de marketing interessanter dan de producten.
Sram schreef: "Hoe krijgen we meer inzicht in onze doelgroep?"


"We kunnen een app maken die die financiële status en het koopgedrag van onze klanten met ons deelt. De gebruiksvoorwaarden lezen ze toch niet."


"Topplan! Maar hoe zorgen we er voor dat mensen deze app gaan gebruiken? Wat wordt de gimmick?"


"Euh... bluetooth chip in Etap derailleurs stoppen en koppelen aan de app? Onze marketing afdeling creëert wel de nodige FOMO.


"Oeh, laten we het spul AXS noemen, aangezien we straks toegang hebben tot hun data!"


"Perfect, dat hebben ze toch niet door"
Het is hier geen ponykamp!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Qprs schreef: ma 2 augustus 2021, 11:05 Ik vind de marketing interessanter dan de producten.
Sram schreef: "Hoe krijgen we meer inzicht in onze doelgroep?"


"We kunnen een app maken die die financiële status en het koopgedrag van onze klanten met ons deelt. De gebruiksvoorwaarden lezen ze toch niet."


"Topplan! Maar hoe zorgen we er voor dat mensen deze app gaan gebruiken? Wat wordt de gimmick?"


"Euh... bluetooth chip in Etap derailleurs stoppen en koppelen aan de app? Onze marketing afdeling creëert wel de nodige FOMO.


"Oeh, laten we het spul AXS noemen, aangezien we straks toegang hebben tot hun data!"


"Perfect, dat hebben ze toch niet door"
Die gegevens kunnen ze gewoon online kopen,veel goedkoper dan er producten omheen ontwikkelen🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dan hoop ik dat ze inzichtelijk hebben dat ik al vanaf januari op 200mm axs dropper google :lol:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Dutch schreef: di 3 augustus 2021, 16:33 Dan hoop ik dat ze inzichtelijk hebben dat ik al vanaf januari op 200mm axs dropper google :lol:
Dat hebben ze,daarom zijn de prijzen zo omhoog gegaan😜
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1744
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Dat weten ze heel goed, daar is geen speciale AXS (ik moet toegeven, de naam is geniaal) voor nodig.
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Azurri schreef: di 3 augustus 2021, 16:43
Dutch schreef: di 3 augustus 2021, 16:33 Dan hoop ik dat ze inzichtelijk hebben dat ik al vanaf januari op 200mm axs dropper google :lol:
Dat hebben ze,daarom zijn de prijzen zo omhoog gegaan😜
170 is nogsteeds de meeste drop helaas
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

mccoyman schreef: vr 30 juli 2021, 08:10 Vanuit SRAM/Rockshox is het opvallend stil, maar geheimhouding is nu verlopen, dus hier de eerste plaatjes van de nieuwe AXS spullen.
Voor de voorvork zijn er 3 standen zoals ook bij scott die kunnen worden ingesteld, en er word gebruik gemaakt van de zelfde accu als ook voor de andere AXS onderdelen:
https://fccid.io/C9O-FSMB2/External-Pho ... 20-5104291

De achtervering is een soort toevoeging op de super deluxe.
https://fccid.io/C9O-RSMB1/Users-Manual ... al-5104323

Het hele systeem werkt op basis van een sensor die in je crank gaat, die detecteert oa of trapt.
Hierop kan automatisch je vering worden ingesteld, of je kan met een controller aan de linkse kant van je stuur kiezen om een override te doen.
Ook kan je hem op manueel zetten om zelf de touwtjes in handen te hebben.
Complete manual:
https://fccid.io/C9O-RSMB1/Users-Manual ... al-5104323

Ik vind het heel erg gaaf, en heel benieuwd om hem te testen. Wat denken jullie er van?
Je zit dicht bij de bron :-q (of kent de juiste kanalen)
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Jurriaan schreef: vr 6 augustus 2021, 13:42
mccoyman schreef: vr 30 juli 2021, 08:10 Vanuit SRAM/Rockshox is het opvallend stil, maar geheimhouding is nu verlopen, dus hier de eerste plaatjes van de nieuwe AXS spullen.
Voor de voorvork zijn er 3 standen zoals ook bij scott die kunnen worden ingesteld, en er word gebruik gemaakt van de zelfde accu als ook voor de andere AXS onderdelen:
https://fccid.io/C9O-FSMB2/External-Pho ... 20-5104291

De achtervering is een soort toevoeging op de super deluxe.
https://fccid.io/C9O-RSMB1/Users-Manual ... al-5104323

Het hele systeem werkt op basis van een sensor die in je crank gaat, die detecteert oa of trapt.
Hierop kan automatisch je vering worden ingesteld, of je kan met een controller aan de linkse kant van je stuur kiezen om een override te doen.
Ook kan je hem op manueel zetten om zelf de touwtjes in handen te hebben.
Complete manual:
https://fccid.io/C9O-RSMB1/Users-Manual ... al-5104323

Ik vind het heel erg gaaf, en heel benieuwd om hem te testen. Wat denken jullie er van?
Je zit dicht bij de bron :-q (of kent de juiste kanalen)
Hou het op een IT'er met tijd over :lol:
Scott Patron 900 Custom
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Charger3 ook al gevonden?
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

JasperGr schreef: ma 2 augustus 2021, 09:34 Heren weten jullie ook of dit al direct voor de Rockshox Sid (SL) uitkomt?
Dat verwacht ik niet, denk ook niet dat die überhaupt voor de SID lijn komt.
Bij alle aanvragen is er spraken van de Pike en Super Deluxe waar natuurlijk de SID lijn al net vervangen is voor een update met de charger raceday.
Scott Patron 900 Custom
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Jurriaan schreef: ma 9 augustus 2021, 19:37 Charger3 ook al gevonden?
Ja zeker, ziet er tof uit. Maar zal voor het merendeel hier minder interessant zijn.
Verwachting is dat hij eerst richting de zwaardere vorken gaat namelijk, en wij het moeten doen in de SID reeks met de 2 en de raceday.
Met een beetje geluk zou de Pike nog wel een kanshebber zijn, wat alleen afwachten is, aangezien de AXS ook voor de Pike is bestemd.
Scott Patron 900 Custom
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Wat nog wel een interessante nieuwigheid kan zijn voor mensen met een DUB crankstel is de nieuwe powermeter die SRAM heeft ontwikkeld (Power Meter Anatomy).
Dat betreft namelijk een soort pin met een AA batterij als voeding die je installeert in het holle gedeelte van je crank.
Hopelijk word dit meer een budget vriendelijke variant voor een mtb powermeter.
https://fccid.io/C9O-DUBPMB2/Users-Manu ... h2-5078198
Scott Patron 900 Custom
Plaats reactie