nielsvo schreef: ↑wo 13 februari 2019, 23:48
Mijn hobby is mountainbiken, niet kabels vervangen en derailleurs afstellen. Batterij opladen 2x per jaar kan nog net
Dat wordt 40 uur per jaar fietsen dan.
Ook al is het batterijtje gemakkelijk te vervangen schijnt het, 20 uur is kort.
nielsvo schreef: ↑wo 13 februari 2019, 23:48
Mijn hobby is mountainbiken, niet kabels vervangen en derailleurs afstellen. Batterij opladen 2x per jaar kan nog net
Dat wordt 40 uur per jaar fietsen dan.
Ook al is het batterijtje gemakkelijk te vervangen schijnt het, 20 uur is kort.
Vind ik ook het grote nadeel van Sram AXS. En die 20 uur is waarschijnlijk ook de theoretische maximale capaciteit, net als bij elektrische auto's haal je het in de praktijk dus vrijwel nooit. Dat nadeel heeft Shimano di2 niet (hoef je echt maar paar keer per jaar op te laden). Zit je alleen nog wel met kabels (maar geef mij ook maar een bekabeld netwerk ipv wifi als het echt betrouwbaar moet zijn).
Op de weg schijnt het behoorlijk lang mee te gaan, aangezien het dezelfde accu is denk ik dat die 20 uur makkelijk haalbaar moet zijn. Voordeel op de weg is dat je 2 accu's heb
Hangt uiteraard ook volledig van je schakelgedrag af.
japie carbon schreef: ↑vr 15 februari 2019, 22:38
Op de weg schijnt het behoorlijk lang mee te gaan, aangezien het dezelfde accu is denk ik dat die 20 uur makkelijk haalbaar moet zijn. Voordeel op de weg is dat je 2 accu's heb
Hangt uiteraard ook volledig van je schakelgedrag af.
Is met alles zo wat elektrisch schakelen is maar idd je schakelgedrag is hoelang je accu meegaat,20 uur zijn gewoon je schakeluren niet een rit van 20 uur bijvoorbeeld.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Al zou ik dan voor de naafdynamo gaan met een extra lader op het stuur.
Maar die etap accus zijn zo klein en licht dat je er zelfs 2 in je camelbak kan gooien zonder dat je er last van hebt.
suravida schreef: ↑za 16 februari 2019, 10:15
Maar die etap accus zijn zo klein en licht dat je er zelfs 2 in je camelbak kan gooien zonder dat je er last van hebt.
En bij iedere slok die je neemt krijg je een schok
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ik laad mijn etap accu,s elke maand a zes weken circa 1200 tot 1500km op de race.
Dat moet toch te overzien zijn.... das een uur of 40 rijden, tuurlijk schakel je racer minder maar ook een zomer vakntie in de bergen en 20 uren rijden stonden ze nog niet op oranje.
Waar je wel even op moet letten etap gaat aan als er beweging is, vervoer je de fiets dan staat het systeem aan en met name dat kost stroom, dus ga je op vakantie en staat je fiets 15 uur op een auto haal je accu,s eraf!
japie carbon schreef: ↑vr 15 februari 2019, 22:38
Op de weg schijnt het behoorlijk lang mee te gaan, aangezien het dezelfde accu is denk ik dat die 20 uur makkelijk haalbaar moet zijn. Voordeel op de weg is dat je 2 accu's heb
Als je de E-verb dropper hebt, heb je ook 2 accu's bij
Ik rij sinds oktober 2019 met de AXS groep. Batterijduur is behoorlijk lang, via app krijg je waarschuwing als batterij leeg raakt. Je kan op derailleur zelf aan de hand van kleur lampje (groen/oranje/rood) ook zien hoeveel batterij er nog in zit.
In de praktijk schakel ik tussen 10 en 15 keer per km (wordt geregistreerd via de AXS app). Beetje grofweg kun je 40-45 uur fietsen (rond de 1000km) voordat je moet opladen. Schakelsysteem werkt uitstekend.
Geen enkel issue. Ik heb een reserve batterij en die neem ik niet eens meer mee.
We zijn met 2 AXS rijders in de zondagochtend groep, al een half jaar zorgeloos.
Mijn makker heeft de AXS ook al in het draaiend wiel van een ander gedrukt, is stevig.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
JdG20 schreef: ↑zo 23 februari 2020, 21:54
Ik rij sinds oktober 2019 met de AXS groep. Batterijduur is behoorlijk lang, via app krijg je waarschuwing als batterij leeg raakt. Je kan op derailleur zelf aan de hand van kleur lampje (groen/oranje/rood) ook zien hoeveel batterij er nog in zit.
In de praktijk schakel ik tussen 10 en 15 keer per km (wordt geregistreerd via de AXS app). Beetje grofweg kun je 40-45 uur fietsen (rond de 1000km) voordat je moet opladen. Schakelsysteem werkt uitstekend.