Ben ik eigenlijk niet echt benieuwd naar. Een soort van Formule 1, waar de teams met het meeste geld en de duurste (vaak ook de beste) motoren de wedstrijd bepalen en de rest voor spek en bonen mee mag rijdenMtb1988 schreef: ↑za 12 januari 2019, 13:43Vanaf augustus begint de UCI E-MTB cup. toch wel benieuwd hoe dat eruit komt te zien:Phendrikjan schreef: ↑za 12 januari 2019, 10:00
“Met het Bafang M500 aandrijfsysteem hebben ze een troef in handen voor de toekomstige racesuccessen van Bafang en American Eagle.”
Racesucessen
Ook American Eagle gaat electrisch
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Is dat alleen in de F1 zo...?
Ik moest meteen aan team Sky denken, die ook de grote prijzen pakken in een sport waar het materiaal in feite helemaal niet beslissend is. Bij "conventioneel" fietsen winnen degenen die het gebruik van verboden middeltjes het best kunnen verdoezelen, dat zie je dan liever?
Je opmerking streept ook wel erg gemakkelijk de stuurmanskunsten weg die een biker toch wel nodig heeft om vooraan te kunnen eindigen, dat zal op een e-mtb echt niet anders zijn. Vooral ook omdat er reglementen zijn die ongelimiteerde motorprestaties begrenzen.
Ben tot op zekere hoogte (ik volg vrijwel geen wedstrijdsport) wel benieuwd naar hoe die e-mtb wedstrijden er in de praktijk uit gaan zien en wat de exacte regels voor de motortjes zijn. Wattage, koppel en begrensde ondersteuningssnelheid.
Uit ervaring weet ik dat er genoeg omstandigheden zijn waar je met een e-mtb in het nadeel bent tov een ouderwetse fiets, het zal erg van het parcours afhangen of de e-bikers sneller kunnen zijn dan hun niet ondersteunde collega's.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Kermit stipt het ook al aan. Maar het is meer hoe ze de reglementen aanpakken, hoe ziet het parcours eruit voor de e-mtb cup.
En ook toch deels wel of het aanslaat. Ik vind het persoonlijk niet echt iets wat thuis hoort in de topsport.
Maar goed. Dat is iets voor het e-mtb topic ipv het AE topic.
Benieuwd naar het ontwerp van AE's e-mtb
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
- Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers
Waarom denken velen hier enkel aan zichzelf of aan NL?
Wereld is echt veeel groter dan ons kikkerlandje, denk je nu echt dat Bart een e-mtb gaat ontwikkelen alleen voor de Nederlandse markt?
De Nederlandse markt is heel klein, zeker voor de e-versies.
In verschillende andere landen, ook dichtbij, verkoopt men nu al veel meer e-mtb's dan normale.
En waarom hoort een e-bike niet bij topsport? Is motorracen, motocross en f1 geen topsport omdat deze motoren hebben en niet hoeven te trappen?
Veel lopen hier al de nieuwe wedstrijdserie af te knallen alvorens men weet hoe dit gaat verlopen!
Als je nu bv een series extreem parcours uitzet van bv 150km en veel hoogtemeters. Je zorgt dat men maar, ik zeg maar wat, 75km of x aantal hoogtemeters ondersteuning kan gebruiken en deze zelf kan inzetten wanneer men wil...
Denk dat dan de overige km's of hoogtemeters nog genoeg vergen van de deelnemers. Tis ook absoluut niet zo dat je niks hoeft te doen als je ondersteuning gebruikt en zonder ondetsteuning is t veel zwaarder als normale mtb...
Wat betreft geld, welke pro sport draait niet om geld? Bij zowat alle sporten draait diegene met t meeste geld ook voorin mee. Zou hier dan ook geen uitzondering zijn dat dat gaat gebeuren.
Maar meestal hebben deze rijke teams of fabrieken tevens ook de betere sporter(s) onder contract...
Wereld is echt veeel groter dan ons kikkerlandje, denk je nu echt dat Bart een e-mtb gaat ontwikkelen alleen voor de Nederlandse markt?
De Nederlandse markt is heel klein, zeker voor de e-versies.
In verschillende andere landen, ook dichtbij, verkoopt men nu al veel meer e-mtb's dan normale.
En waarom hoort een e-bike niet bij topsport? Is motorracen, motocross en f1 geen topsport omdat deze motoren hebben en niet hoeven te trappen?
Veel lopen hier al de nieuwe wedstrijdserie af te knallen alvorens men weet hoe dit gaat verlopen!
Als je nu bv een series extreem parcours uitzet van bv 150km en veel hoogtemeters. Je zorgt dat men maar, ik zeg maar wat, 75km of x aantal hoogtemeters ondersteuning kan gebruiken en deze zelf kan inzetten wanneer men wil...
Denk dat dan de overige km's of hoogtemeters nog genoeg vergen van de deelnemers. Tis ook absoluut niet zo dat je niks hoeft te doen als je ondersteuning gebruikt en zonder ondetsteuning is t veel zwaarder als normale mtb...
Wat betreft geld, welke pro sport draait niet om geld? Bij zowat alle sporten draait diegene met t meeste geld ook voorin mee. Zou hier dan ook geen uitzondering zijn dat dat gaat gebeuren.
Maar meestal hebben deze rijke teams of fabrieken tevens ook de betere sporter(s) onder contract...
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 327
- Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
- Mijn mountainbike: Assen
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik de e-mtb een mooie oplossing voor mensen die dan nog wel kunnen fietsen. Wat ze voorheen niet konden ivm een beperking of wat dan ook. En daar vind ik een e-mtb of e-bike in het algemeen een mooie oplossing voor.Geralt schreef: ↑ma 14 januari 2019, 12:33 Waarom denken velen hier enkel aan zichzelf of aan NL?
Wereld is echt veeel groter dan ons kikkerlandje, denk je nu echt dat Bart een e-mtb gaat ontwikkelen alleen voor de Nederlandse markt?
De Nederlandse markt is heel klein, zeker voor de e-versies.
In verschillende andere landen, ook dichtbij, verkoopt men nu al veel meer e-mtb's dan normale.
En waarom hoort een e-bike niet bij topsport? Is motorracen, motocross en f1 geen topsport omdat deze motoren hebben en niet hoeven te trappen?
Veel lopen hier al de nieuwe wedstrijdserie af te knallen alvorens men weet hoe dit gaat verlopen!
Als je nu bv een series extreem parcours uitzet van bv 150km en veel hoogtemeters. Je zorgt dat men maar, ik zeg maar wat, 75km of x aantal hoogtemeters ondersteuning kan gebruiken en deze zelf kan inzetten wanneer men wil...
Denk dat dan de overige km's of hoogtemeters nog genoeg vergen van de deelnemers. Tis ook absoluut niet zo dat je niks hoeft te doen als je ondersteuning gebruikt en zonder ondetsteuning is t veel zwaarder als normale mtb...
Wat betreft geld, welke pro sport draait niet om geld? Bij zowat alle sporten draait diegene met t meeste geld ook voorin mee. Zou hier dan ook geen uitzondering zijn dat dat gaat gebeuren.
Maar meestal hebben deze rijke teams of fabrieken tevens ook de betere sporter(s) onder contract...
Echter e-mtb cup in de mountainbike sport hoort voor mij niet bij topsport.
Topsport is voor mij vooral het menselijke aspect.
Ook dan heb je al genoeg verschillen omdat sporter 1 heel anders traint dan sporter 2.
Ik ben bang dat een e-mtb cup teveel gaat afhangen van de gebruikte motor of hoe creatief teams zullen zijn met reglementen. Kijk naar formule 1. Maar 3 teams die strijden om overwinningen.
Dus voor mij, nog een klasse toevoegen als uci zijnde met een e-mtb voegt voor mij niets toe aan de sport.
Dat de fietsen niet 100% rijden op hun motor en dat het nog steeds bepaalde vaardigheden vraagt van de berijder om een parcours snel af te leggen begrijp ik heel goed.
Volgende wordt dan de e-racefiets en de Tour de E-France.
Onder aan de streep is het een persoonlijk dingetje denk ik.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Back to American Eagle?
Bart zit naar ik begreep in China 'as we speak', op bezoek bij de fabrikant die de motoren gaat leveren...
Ben benieuwd naar wat voor e-bike het worden gaat.
Er is zoveel in zo'n korte tijd op de markt gekomen... van HT tot dikke Enduro fully (en als je naar de bergen gaat zie je inderdaad dat het meeste wat verhuurd wordt al e-bike is... zo komt ook de minder getrainde fietser een Alp op, snap wel dat daar daar juist een grote markt bestaat voor e-bikes, dat beseft men hier nog niet altijd... die discussie is al lang gelopen!).
De focus bij AE ligt oha op 'race', dus ben benieuwd wat voor e-bike het gaat worden.
Bart zit naar ik begreep in China 'as we speak', op bezoek bij de fabrikant die de motoren gaat leveren...
Ben benieuwd naar wat voor e-bike het worden gaat.
Er is zoveel in zo'n korte tijd op de markt gekomen... van HT tot dikke Enduro fully (en als je naar de bergen gaat zie je inderdaad dat het meeste wat verhuurd wordt al e-bike is... zo komt ook de minder getrainde fietser een Alp op, snap wel dat daar daar juist een grote markt bestaat voor e-bikes, dat beseft men hier nog niet altijd... die discussie is al lang gelopen!).
De focus bij AE ligt oha op 'race', dus ben benieuwd wat voor e-bike het gaat worden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 19 maart 2019, 18:00
ik heb met ontzettend veel plezier ruim 20 jaar op mijn hartrail gereden. Eind vorig jaar artrose in knie gekregen en kraakbeen aan 1 kant van knie weg. 6 maanden niet gefietst en toen toch maar E-MTB aangeschaft (voelde wel een beetje als vlasspelen). Sinds 3 weken fiets ik weer mijn wekelijkse rondje op de Veluwe van 45 km. Ben weer als een kind zo blij dat ik er weer uit kan! voor mij de perfecte oplossing.
Heb je een link naar het artikel bij de foto?
De bike is dus al gepresenteerd en er is al geracet met een prototype. Op onderstaande foto is de afmontage goed te zien. De keuze voor DT Swiss vering en Magura remmen zie je niet vaak.
De bike is dus al gepresenteerd en er is al geracet met een prototype. Op onderstaande foto is de afmontage goed te zien. De keuze voor DT Swiss vering en Magura remmen zie je niet vaak.
modder zuigt!
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik lees dat die AE voor en achter 100mm veerweg heeft, dat verbaast me een beetje.
Niet dat er 200mm in zou moeten zitten maar iets van 120~140mm geeft op een ondersteunde fiets denk ik weinig tot geen nadelen in vergelijking met 100mm maar wel voordelen zodra de snelheid oploopt en\of het terrein heftig wordt.
Ook Bafang motoren zie je (nog?) niet veel in high-end e-mtb's, daar is het toch vooral Bosch, Brose, Shimano en Yamaha.
Kortom, een eigen insteek van AE.
En dat is eigenlijk altijd te prijzen imo...
Niet dat er 200mm in zou moeten zitten maar iets van 120~140mm geeft op een ondersteunde fiets denk ik weinig tot geen nadelen in vergelijking met 100mm maar wel voordelen zodra de snelheid oploopt en\of het terrein heftig wordt.
Ook Bafang motoren zie je (nog?) niet veel in high-end e-mtb's, daar is het toch vooral Bosch, Brose, Shimano en Yamaha.
Kortom, een eigen insteek van AE.
En dat is eigenlijk altijd te prijzen imo...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Zo een Bafang ondersteuning kun je ook op je gewone MTB monteren.
https://www.youtube.com/watch?v=3qjNYnZ ... e=youtu.be
Veel succes,kun je zelfs opdrijven tot 45km/u
https://www.youtube.com/watch?v=3qjNYnZ ... e=youtu.be
Veel succes,kun je zelfs opdrijven tot 45km/u