Orbea 2019-2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb er nog 1 houdertje op. Is soms wel makkelijk als ik stukje op de weg wil toeren oid.
Maar in praktijk 90% met de Camelbak.
Bicycle, bicycle, bicycle
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik fietste ook altijd met rugzak. Nu met 2 houders veel minder, ik vind het zonder rugzak gewoon een veel vrijer gevoel. (Maar dat is mijn gevoel)
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

the jean schreef: za 25 januari 2020, 21:40 Is de foto van de fiets een medium of small kader?
Zijn dat de origninele kleuren of is het custom made?
Dat is een Medium en met custom kleuren samen gesteld door en voor mijn vrouw.

Afbeelding

Dit is mijn Oiz en is een L in custom kleuren.

Beide fietsen hebben al de nodige kilometers gemaakt en bevallen super goed. Op dit moment zou ik nog steeds dezelfde keuze maken. :-q
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Net ook een Oiz besteld :winkie: :winkie:

Verwachte levertijd is wel tot heulemaal in juni :-{ iemand ervaring mee? loopt dat nog wel eens uit? of is het underpromise en overdeliver?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Had je ook meteen een Canyon kunnen kopen. Duurt ook tot juni :wink:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mrr schreef: di 4 februari 2020, 18:47 Net ook een Oiz besteld :winkie: :winkie:

Verwachte levertijd is wel tot heulemaal in juni :-{ iemand ervaring mee? loopt dat nog wel eens uit? of is het underpromise en overdeliver?
Een custom kleurtje zeker?
Bicycle, bicycle, bicycle
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

rokl schreef: di 4 februari 2020, 19:03 Had je ook meteen een Canyon kunnen kopen. Duurt ook tot juni :wink:
Ik heb toch liever de Oiz dan de Lux, maar dat is persoonlijke voorkeur na een maand een Lux te hebben getest.
Oiz is fijn apparaat, maar komt af en toe een kraakje naar boven nog geen idee waar t exact vandaan komt. Is veelal onder zware belasting qua trappen
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

NelizRijn schreef: di 4 februari 2020, 20:59
rokl schreef: di 4 februari 2020, 19:03 Had je ook meteen een Canyon kunnen kopen. Duurt ook tot juni :wink:
Ik heb toch liever de Oiz dan de Lux, maar dat is persoonlijke voorkeur na een maand een Lux te hebben getest.
Oiz is fijn apparaat, maar komt af en toe een kraakje naar boven nog geen idee waar t exact vandaan komt. Is veelal onder zware belasting qua trappen
Welke oiz heb je?
daniel1975 schreef: di 4 februari 2020, 19:23
Een custom kleurtje zeker?
Jahaa, ik kreeg het niet over m'n hart om m'n ongeduld te laten winnen en iets van het schap te kopen. Ik doe redelijk lang met m'n materiaal dus op de levensduur valt dat allemaal wel mee (overtuig ik mezelf)
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Mrr schreef: di 4 februari 2020, 18:47 Net ook een Oiz besteld :winkie: :winkie:

Verwachte levertijd is wel tot heulemaal in juni :-{ iemand ervaring mee? loopt dat nog wel eens uit? of is het underpromise en overdeliver?
Ik kan het je over een paar weken hopelijk vertellen. Voor bestelling was de beoogde leverdatum in april, bij bestelling eind februari..
Dus we wachten rustig af...
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Hier ging het min of meer andersom.. op de site stond april (drie maanden) maar eens doorgestuurd bij de dealer ging het al naar juni (4 maanden)

Wat heb je besteld? Ik zit te wachten op een M10TR MyO
Mrscott
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 15:35
Mijn mountainbike: Orbea OIZ H20

Tijdens een testevent in Noordwijk de Oiz H10 getest als opvolger voor mijn 27.5 cube hardtail (carbon) Wat een verschil! Ik was gelijk overtuigd dat dit hem ging worden. Ik was vooral onder de indruk van de grip in de bochten en afdalingen. En dat frame is toch ook geweldig om te zien! Gister de Oiz H20 tr besteld bij Bikeplanet vanwege de betere vork en afmontage.
Als het goed komt ie volgende week al binnen :winkie:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Mrr schreef: wo 5 februari 2020, 09:33 Hier ging het min of meer andersom.. op de site stond april (drie maanden) maar eens doorgestuurd bij de dealer ging het al naar juni (4 maanden)

Wat heb je besteld? Ik zit te wachten op een M10TR MyO
Ik ook :winkie:
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

mark m schreef: do 6 februari 2020, 19:22
Mrr schreef: wo 5 februari 2020, 09:33 Hier ging het min of meer andersom.. op de site stond april (drie maanden) maar eens doorgestuurd bij de dealer ging het al naar juni (4 maanden)

Wat heb je besteld? Ik zit te wachten op een M10TR MyO
Ik ook :winkie:
CONGRATZ!!! :wink: Welke kleuren heb je gekozen? Ik ben voor matzwart met antracieten logos gegaan .. lekker stealthy (onderaan de schuine buis is orbea wel bright red, net zoals oiz bovenop de kader)
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ik doe over het algemeen ook wat langer met mn fiets, dus ben ook voor een 'tijdloze' kleuren gegaan. Bij mij wordt ie blauw/rood mat
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Iemand toevallig wetenschap of onze spaanse vrienden nog steeds fietsen maken in deze woelige tijden?

Het mag allemaal egoïstisch klinken en ik zou misschien beter toiletpapier gaan hamsteren maar ik hoop écht m'n fiets rond de voorspelde afleverdatum (1-4juni) te mogen ontvangen :winkie:
Plaats reactie