Daar gaan we weer: ijzerdraad op de route Assen

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Zie hier het nieuwsbericht. Naar dat je er zo weinig tegen doet, letterlijk levensgevaarlijk!
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Nooit begrepen dit soort dingen.

Al met al levensgevaarlijk.
Is de route die ik met grote regelmaat fiets, woon er een paar km vandaan.

Blijft altijd een leuk rondje om even snel na het werk te doen.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Woensdag fiets ik hem met m'n zoontje van 4. Die draad op kniehoogte zit levensgevaarlijk voor hem. Daar denk je toch bij na? Bizar.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Mensen die zoiets doen, die denken niet na.
Te dom of te gefrustreerd.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Wat een hufters! Jammer dat dit soort mensen niet gepakt worden. Gelukkig is er niemand gewond geraakt maar je moet er ook niet aan denken dat dit wel het geval zou zijn.
Wat zal ik zeggen...…..
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dit is er echt wel ver over omdat het misdadig is mensen verwondingen moedwillig te laten op lopen.
Ik kan wel heel goed begrijpen dat er heel wat mensen zijn die enorm de balen hebben van dat gecross door de natuur en de boel willen fustreren.
Bij mij in de buurt werd er op bepaalde plekken een tapijtnagelplankje lichtjes ingegraven op een pad waar veel met de MTB gereden werd. Dat "scoort" alleen lekke banden , soms voor en achter tegelijk. Dat is een stuk minder erg.
Laatst gewijzigd door Tsjibiti op ma 11 juni 2018, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dat is ook kansloos natuurlijk.
Verwondingen zullen dan wel weinig voorkomen maar anderen hun spullen slopen omdat je het ergens niet mee eens bent dat lost niets op.
Je zou je beide velgen en banden maar kapot rijden omdat iemand z'n gelijk niet kan halen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tsjibiti schreef:Dit is er echt wel ver over omdat het misdadig is mensen verwondingen moedwillig te laten op lopen.
Ik kan wel heel goed begrijpen dat er heel wat mensen zijn die enorm de balen hebben van dat gecross door de natuur en de boel willen fustreren.
Bij mij in de buurt werd er op bepaalde plekken een tapijtnagelplankje lichtjes ingegraven op een pad waar veel met de MTB gereden werd. Dat "scoort" alleen lekke banden , soms voor en achter tegelijk. Dat is een stuk minder erg.
Je zal er op je bek gaan. Of een dier loopt er nietsvermoedend overheen. Gewoon van hetzelfde kaliber wat mij betreft.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Tsjibiti schreef:Dit is er echt wel ver over omdat het misdadig is mensen verwondingen moedwillig te laten op lopen.
Ik kan wel heel goed begrijpen dat er heel wat mensen zijn die enorm de balen hebben van dat gecross door de natuur en de boel willen fustreren.
Bij mij in de buurt werd er op bepaalde plekken een tapijtnagelplankje lichtjes ingegraven op een pad waar veel met de MTB gereden werd. Dat "scoort" alleen lekke banden , soms voor en achter tegelijk. Dat is een stuk minder erg.

serieus... wat iglo zegt voor mij is dit net zo erg.....
in topic: tis maar goed dat die lui niet betrapt worden door de mtb ers zelf... ik zal ze ook niet moeten tegen komen dat ze ermee bezig zijn.. dan neem ik toch echt een keer het het in eigen handen.. echt geen woorden voor voor dit
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Waarschijnlijk wordt je aangeklaagd wegens poging tot moord wanneer je de draden om de nek van de dradenspanner wikkelt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

baron062 schreef:Waarschijnlijk wordt je aangeklaagd wegens poging tot moord wanneer je de draden om de nek van de dradenspanner wikkelt.
Hè, verpest jij de lol weer even... . :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef:Waarschijnlijk wordt je aangeklaagd wegens poging tot moord wanneer je de draden om de nek van de dradenspanner wikkelt.
Filmen en vervolgens met ijzerdraad aan een boom binden als "burgerarrest" dan een appje naar de politie waar af te halen ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

baron062 schreef:Waarschijnlijk wordt je aangeklaagd wegens poging tot moord wanneer je de draden om de nek van de dradenspanner wikkelt.
Niet als het lijk niet gevonden wordt :winkie:

Maar goed, wederom een kans- en hersenloze actie. Op de eoa manier heb ik altijd het idee dat er pubers achter zitten, het valt (bij mij) ongeveer in dezelfde categorie als stenen van een viaduct op de rijksweg gooien.
Laatst gewijzigd door TenZNL op ma 11 juni 2018, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef:
baron062 schreef:Waarschijnlijk wordt je aangeklaagd wegens poging tot moord wanneer je de draden om de nek van de dradenspanner wikkelt.
Niet als het lijk niet gevonden wordt :winkie:

Maar goed, wederom een kans- en hersenloze actie. Op de eoa manier heb ik altijd het idee dat er pubers achter zitten, het (valt bij mij) ongeveer in dezelfde categorie als stenen van een viaduct op de rijksweg gooien.
is indd ook net zo kansloos ja.
toen ik vroeger op de lagere school aat was er een gozer in het dorp bij ons op de brommer op een fietspad ook tegen een gespannen draad gereden... indd pubers. wel zieke snee in ze keel en 6 maanden moeten revalideren voor het weer oké was met hem.. die had nog geluk zal ik maar zeggen.. hopen dat dit soort praktijken niet meer voorkomen helaas te triest voor woorden
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

TenZNL schreef:
baron062 schreef:Waarschijnlijk wordt je aangeklaagd wegens poging tot moord wanneer je de draden om de nek van de dradenspanner wikkelt.
Niet als het lijk niet gevonden wordt :winkie:

Maar goed, wederom een kans- en hersenloze actie. Op de eoa manier heb ik altijd het idee dat er pubers achter zitten, het valt (bij mij) ongeveer in dezelfde categorie als stenen van een viaduct op de rijksweg gooien.
Blijken toch vaak zure "natuur" activisten te zijn helaas. Anyway, poging tot zware mishandeling/doodslag, dus maakt niet uit wie zoiets doet. Opsluiten of onder de grond stoppen inderdaad.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie