World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Casten lukte bij mij niet (Kodi), was jammer, want ik zat er klaar voor met een biertje en de kids lekker al op bed. Eindelijk eens een fatsoenlijke kijk-tijd :-D

Ik gunde het Brosnan heel erg, maar eigenlijk ook Hart, Greenland, Iles, en zeker ook Minnaar. Eigenlijk te veel jongens met de gun factor om op te noemen in het DH. Mooi ook de omhelzing van Brosnan en Bruni na afloop. Ik vind het heel tof om te zien hoe de riders met elkaar omgaan, terwijl ze toch op het scherpst van de snede om de winst vechten.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Heckler40 schreef: di 3 september 2019, 11:43 Ook genoten. Voor het eerst red Bull TV naar een groot scherm ge"cast", prima beeldkwaliteit, dit ga ik vaker doen.
Dat doe ik normaliter ook, maar de Chromecast had er geen zin in. Die Redbull app is op een of andere manier harstikke brak, hij bleef laden zonder resultaat. Youtube, Netflix, Plex, allemaal prima :(
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Heckler40 schreef: di 3 september 2019, 11:43 Ook genoten. Voor het eerst red Bull TV naar een groot scherm ge"cast", prima beeldkwaliteit, dit ga ik vaker doen.

Spectaculaire beelden, mooi in beeld gebracht, al blijft het moeilijk te zien hoe steil die toch soms bijna vertikale secties zijn. Als iemand echt een lijn verkeerd beoordeelde of te hard een sectie in ging zag je dat heel goed in beeld. Ook hoe een paar mannen ternauwernood op de bike bleven. Maar het verschil tussen een gewoon goede run en de echt hele snelle runs is nog best lastig te spotten.

Enjoy!!
Ik heb 'm vrij vroeg aangezet ( Redbull TV kanaal zit standaard in m'n Bravia dus hoef niets te casten :-D ) en als je dan de mindere goden ook naar beneden hebt zien komen zie je toch wel dat die top 15 mannen er een stukkier rapper over heen klappen hoor.
:o :o
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bokmaaa schreef: di 3 september 2019, 11:58
Heckler40 schreef: di 3 september 2019, 11:43 Ook genoten. Voor het eerst red Bull TV naar een groot scherm ge"cast", prima beeldkwaliteit, dit ga ik vaker doen.
Dat doe ik normaliter ook, maar de Chromecast had er geen zin in. Die Redbull app is op een of andere manier harstikke brak, hij bleef laden zonder resultaat. Youtube, Netflix, Plex, allemaal prima :(
Ik had dezelfde issue, TV laat het laad-scherm zien maar geen beeld. De oplossing voor mij was om de cast aan te laten staan en dan op de ipad in de Red Bull App 1 keer een andere video te kiezen en dan weer terug naar de livertream. bij de terugkeer deed hij het in een keer prima.

@ Jefro98 ik heb inderdaad ook de mindere goden en de dames naar beneden zien gaan. Die verschillen zie ik idd wel duidelijk. maar de runs van de top 15 die binnen 2-3 seconden van elkaar zitten vond ik lastig. Wie er "snel" uitziet is niet altijd hetr eerst beneden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vreemd nooi problemen gehad met casten naar de chromecast.
Tegenwoordig kijk ik via de app op de Xbox One, werkt ook prima.

Verder hele spannende DH-races gezien en vooral de snellere mannen zie vaak echt op het randje van de controle over de fiets rijden.
Ook de XC-races gezien en als je ziet waar die mannen overheen moeten rijden, dat is voor mij echt een paar grenzen te ver :o
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Heckler40 schreef: di 3 september 2019, 14:08

@ Jefro98 ik heb inderdaad ook de mindere goden en de dames naar beneden zien gaan. Die verschillen zie ik idd wel duidelijk. maar de runs van de top 15 die binnen 2-3 seconden van elkaar zitten vond ik lastig. Wie er "snel" uitziet is niet altijd hetr eerst beneden.

Enjoy!!
Ja klopt, ben ik me je eens.
Het ligt ook wel wat aan de rijstijl denk ik.

Bruni rijdt zo enorm vloeiend die ziet er eigenlijk nooit super snel uit. Alsof ie naar beneden aan het cruisen is soms maar ondertussen gaat ie het hardst van allemaal. :lol:
Danny Hart, Conor Fearon of Laurie Greenland hebben voor mij de meest spectaculaire rijstijl, aan hun zie je dat het op de limiet gaat. Die hangen er nog wel es als een vlaggetje aan. :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jefro98 schreef: di 3 september 2019, 16:02
Heckler40 schreef: di 3 september 2019, 14:08

@ Jefro98 ik heb inderdaad ook de mindere goden en de dames naar beneden zien gaan. Die verschillen zie ik idd wel duidelijk. maar de runs van de top 15 die binnen 2-3 seconden van elkaar zitten vond ik lastig. Wie er "snel" uitziet is niet altijd hetr eerst beneden.

Enjoy!!
Ja klopt, ben ik me je eens.
Het ligt ook wel wat aan de rijstijl denk ik.

Bruni rijdt zo enorm vloeiend die ziet er eigenlijk nooit super snel uit. Alsof ie naar beneden aan het cruisen is soms maar ondertussen gaat ie het hardst van allemaal. :lol:
Danny Hart, Conor Fearon of Laurie Greenland hebben voor mij de meest spectaculaire rijstijl, aan hun zie je dat het op de limiet gaat. Die hangen er nog wel es als een vlaggetje aan. :winkie:
Ja, er is nog steeds weinig dat qua spektakel in de buurt komt van de WK run in Champery (2011) van Danny Hart :o

Kijk ik nog steeds een paar keer per jaar terug, gewoon zo'n run dat alles lukt, compleet in het moment.

https://youtu.be/YfMQdFGTKAs
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: di 3 september 2019, 16:09 Ja, er is nog steeds weinig dat qua spektakel in de buurt komt van de WK run in Champery (2011) van Danny Hart :o

Kijk ik nog steeds een paar keer per jaar terug, gewoon zo'n run dat alles lukt, compleet in het moment.

https://youtu.be/YfMQdFGTKAs
:-q


En dan blijven ze maar ijlen over die run van Gwin in MSA, in de regen. Hart zat toen op een seconde, dus dat was nou niet echt een bovenmenselijke prestatie (van Gwin). Die Champery-run is werkelijk van een andere categorie. (En ook Rob Warner heeft daarna nooit meer dat niveau gehaald :bier: )

Ik kijk 'm ook nog regelmatig 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Het commentaar bij die run maakt het nog geweldige, die twee hebben schoon ondergoed nodig, denk ik...
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

yo-eddy schreef: di 3 september 2019, 16:09

Ja, er is nog steeds weinig dat qua spektakel in de buurt komt van de WK run in Champery (2011) van Danny Hart :o

Kijk ik nog steeds een paar keer per jaar terug, gewoon zo'n run dat alles lukt, compleet in het moment.

https://youtu.be/YfMQdFGTKAs
:lol: :lol:
Ja idd. Dat is een DH classic, verplichte kost voor elke MTB-er.
Nu zie je alleen Danny, maar als je de andere rijders destijds zag aan kloten kon je zien dat Hart on rails naar beneden ging.
En dan die whip op het einde. :o
"How can Danny Hart sit down with balls that big??!!"
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Benji83 schreef: di 3 september 2019, 18:55 Het commentaar bij die run maakt het nog geweldige, die twee hebben schoon ondergoed nodig, denk ik...
Dan heb je ook nog beeld bij het commentaar. :bier:
https://www.youtube.com/watch?v=6KZV7zfMGTg
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De sfeer in Champery was heel speciaal, al kan dat enigszins beinvloed zijn doordat we naast de ouders van Damien Spagnolo stonden :roll: Voor de aardigheid is eigenlijk wat er nog ligt van de track rijden een must, da's bij droog al redelijk krankzinnig (via de behoudende route) en wanneer het er vettig bij ligt zijn :o . Als je de binnenbochten van Hart herkent, da's gewoon recht naar beneden...


Het was interessant om te zien hoe not-the-fastest-Matt-Walker-in-DH eigenlijk heel lang op de hot seat zat in MSA (a la Pompom met de perfecte comeback) tot Finn eronder dook en later Minnaar z'n trademark efficiente run neerzette. Vanaf dan was het gewoon iedere run op het puntje van je stoel tot je bij Troy dacht dat het moeilijk te kloppen zou zijn en Bruni met de overall in het achterhoofd zou zitten (wat Tracey overduidelijk al drie races zit). Veel langer dan de bocht voor de speedtrap had je niet nodig om te concluderen dat "behoudend" niet in het Franse woordenboek staat.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: di 3 september 2019, 20:58 Veel langer dan de bocht voor de speedtrap had je niet nodig om te concluderen dat "behoudend" niet in het Franse woordenboek staat.
T*ring, die speedtrap inderdaad. Volgens mij kwam 'ie daar met 5 km/u sneller door dan ieder ander!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: di 3 september 2019, 21:07
cheeta schreef: di 3 september 2019, 20:58 Veel langer dan de bocht voor de speedtrap had je niet nodig om te concluderen dat "behoudend" niet in het Franse woordenboek staat.
T*ring, die speedtrap inderdaad. Volgens mij kwam 'ie daar met 5 km/u sneller door dan ieder ander!
Ik had al es 69km/uur voorbij zien komen en volgens mij ging Pierron 70 maar Bruni zat op de 71 komma nog wat als ik me goed herinner. :o :o
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Mike123 schreef: di 3 september 2019, 20:52
Benji83 schreef: di 3 september 2019, 18:55 Het commentaar bij die run maakt het nog geweldige, die twee hebben schoon ondergoed nodig, denk ik...
Dan heb je ook nog beeld bij het commentaar. :bier:
https://www.youtube.com/watch?v=6KZV7zfMGTg
Zoo echt super wreed.. die run. dat commentaar. Ik had deze nog nooit gezien maar pfff te gruwelijk voor woorden wat een beest run!!!
Plaats reactie