World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef:En de ontwerpers kunnen niks anders verzinnen dan een stuurpen van -25 graden.
Je zit met een 29er wiel en een 100mm vork nu eenmaal aan een bepaalde (vaste) hoogte aan de voorkant, als je daar iemand van 1.60cm nog een beetje sportief op wilt laten zitten is dit zo'n beetje de enige optie, ervan uitgaande dat je de BB niet 5cm wilt verhogen :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

novaterra schreef:hier in nl is er niet zoveel veranderd, toen ik 20 jaar geleden mijn wedstrijden reed hier in NL waren de parcoursen niet heel erg anders(duitsland en belgie waar ik ook reed wel degelijk)
Wat wedstrijd parcoursen veranderd er wel wat IMO. Een mooi voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld het NK parcours in Apeldoorn van dit jaar, maar bijvoorbeeld ook het 3Nationscup parcours in Spaarnwoude was leuk (met name het stuk rockgarden vond ik een erg mooie toevoeging). Hopelijk volgen nog meer parcoursen dat voorbeeld. Ik ben voorzichtig optimistisch in dat aspect.

Wat vaste routes betreft zie ik het echter een stuk somberder in. Ja, de nieuwere routes zijn leuker dan de oude rechtdoor-door-het bos routes, maar het is allemaal een eenheidsworst aan simpele gladgestreken flowy singletrack. Onze routes maar weinig gemeen met hedendaagse XC parcoursen, of zelfs vaste routes in het buitenland. Gezien je zelfs hier, op een mountainbike forum, zowat gelyncht wordt wanneer je dat aankaart zie ik dat nog niet zo snel veranderen :(.

Anyway, terug on topic over de worldcup. Met name de vrouwenwedstrijd van La Bresse was prachtig. Ik denk een van de spannendste wedstrijden uit de afgelopen jaren. Hopelijk krijgen we komende week bij het WK wederom mooie wedstrijden. :D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Netjes! David Nordemann 3e op WK U23

https://www.tissottiming.com/Live/Index ... yle=Tissot" onclick="window.open(this.href);return false;

:-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Moddervlek
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 2 april 2015, 17:55
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ja, super goede prestatie! Heeft in z'n eentje een sterke race gereden.

Jammer dat Milan Vader, na z'n goede start en eerste rondes, niet meer mee kon blijven gaan.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Lijkt wel een super makkelijke downhill wedstrijd een klein lastig boomwortel stukje geen klim te bekennen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Martinezz schreef:Lijkt wel een super makkelijke downhill wedstrijd een klein lastig boomwortel stukje geen klim te bekennen.
Leuk dat je er weer bent met zoals altijd constructieve bijdrages

.... ze rijden een rondje weet je nog, dus als het al een "makkelijke downhill wedstrijd" betreft zullen ze toch ook de hele downhill in hoogtemeters weer moeten klimmen ..... ik heb geen lift gezien, jij wel? :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

Martinezz schreef:Lijkt wel een super makkelijke downhill wedstrijd een klein lastig boomwortel stukje geen klim te bekennen.
:lol:

Ja volgens mij was het een eitje. Maar 180hm per rondje. Waarschijnlijk heb je het niet gezien maar het was direct na de start al serieus klimmen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die track preview van Emily Barry zag er toch behoorlijk technisch uit.
Vooral die klim met wortels hadden de U23 vaak problemen mee. Veel zien lopen of met moeite boven zien komen.

En het is XC geen Enduro :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Martinezz schreef:Lijkt wel een super makkelijke downhill wedstrijd een klein lastig boomwortel stukje geen klim te bekennen.

Misschien moet je eens meedoen, het lijkt erop dat je toch wel stevig in de schoenen moet staan om daar serieus rond te gaan. Je bent mijn held al als je de dames überhaupt in het zicht kunt houden
Bird Aeris 9 blurple
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het opstellen van de heren is begonnen... Spannend!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Brons, mooie wedstrijd. Ook bij de dames, daar liep het anders dan je zou verwachten.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als Seagrave nog een beetje hoop had dichtbij te zijn dan is dat nu wel heel vakkundig compleet vermorzeld... :shock:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inderdaad van een andere wereld... :o


9e voor Tristan Botteram is zeker niet slecht! Wie is die gozer?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef:Inderdaad van een andere wereld... :o


9e voor Tristan Botteram is zeker niet slecht! Wie is die gozer?
Ook al 4e in la Bresse.
Reed daarvoor voornamelijk IXS cup en heeft daar volgens mij ook aantal van gewonnen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Gaat Meas het weer doen?

Edit: net niet dus, alleen super Bruni kon hem verslaan.
Ben benieuwd of Meas volgend jaar overstapt naar DH.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie