World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Omdat eerder vandaag op het forum al terecht is opgemerkt dat het gek is dat er wel een topic voor veldrijden is, terwijl deze voor de world cup MTB ontbreekt, heb ik deze maar even aangemaakt.

De bedoeling is om hier alle world cup MTB gerelateerde nieuws/weetjes/vragen te plaatsen. Het mag gaan over DH en natuurlijk XC.

Aangezien 'onze' Mathieu van der Poel dit jaar voor podiumplaatsen wil gaan strijden, verwacht ik hier in elk geval voor XC een hoop levendigheid :winkie:

Om af te trappen: wie gaat er aanstaande zaterdag in Stellenbosch winnen bij de dames en de heren? Ik verwacht een overwinning voor Nino Schurter (Mathieu moet nog even wennen aan de nieuwe Lux) en Jolanda Neff.
Laatst gewijzigd door Roy1980 op ma 29 april 2019, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik denk dat ie wel even in een andere sectie geplaatst moet worden maar dat zal wel goed komen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het vd Poel afgaat.
De andere mannen hebben zich natuurlijk een half seizoen kunnen voorbereiden terwijl vd Poel 6 maanden cross wedstrijden heeft gereden.
Dat gaat toch niet in de koude kleren zitten denk ik zo.

Aan de andere kant, vorig jaar ging het ook, dus ik hoop dat ie lekker vooraan kan meerijden en veelvuldig in beeld is :D
WM-MTB-FRL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 januari 2017, 11:08

Rayb81 schreef: Ik ben heel erg benieuwd hoe het vd Poel afgaat.
De andere mannen hebben zich natuurlijk een half seizoen kunnen voorbereiden terwijl vd Poel 6 maanden cross wedstrijden heeft gereden.
Dat gaat toch niet in de koude kleren zitten denk ik zo.
Kan ook juist positief zijn. Als ik kijk naar wat een Wout van Aert afgelopen weekend deed.

Misschien dat MvdP zijn hoge vorm van veldrit seizoen kan doortrekken. Alle mtb toppers zitten nog redelijk in hun seizoen opbouw denk ik. Hebt nu de eerste wereld beker en tweede is pas richting eind mei.

Ik gok op een "verassing" van Jaroslav Kulhavy. Die wil zijn Cape Epic titel terug dus piekt vroeg in seizoen om deze eerste paar weken in Zuid Afrika top te zijn.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik hoop dat het niet weer een Shurter only seizoen wordt en dat meer mensen zich gaan melden voor het podium. Verrassend dat Neff alweer wedstrijd klaar is na haar sleutelbeen breuk. Yana Belomoina is er niet bij. Hoop dat Tauber ook weer vooraan mee kan doen.
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Speedfreak98 schreef:Ik hoop dat het niet weer een Shurter only seizoen wordt en dat meer mensen zich gaan melden voor het podium. Verrassend dat Neff alweer wedstrijd klaar is na haar sleutelbeen breuk. Yana Belomoina is er niet bij. Hoop dat Tauber ook weer vooraan mee kan doen.
Ik wist niet dat Yana er niet bij is. Geblesseerd?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ze is deze winter bij een training gevallen daar bij is ze gebleseerd geraakt aan haar been. ze is nog niet klaar om mee te doen, ze hoopt in april weer hersteld te zijn
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Wat betreft Nino Schurter; ik zag dat hij pas sinds vandaag is aangekomen in RSA. Ik vraag me af of dat nog een nadeeltje is voor hem. De rest is al lang en breed aanwezig.
Kan me niet voorstellen dat ‘ie wederom álles wint dit jaar.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Speedfreak98 schreef:Ik hoop dat het niet weer een Shurter only seizoen wordt en dat meer mensen zich gaan melden voor het podium. Verrassend dat Neff alweer wedstrijd klaar is na haar sleutelbeen breuk. Yana Belomoina is er niet bij. Hoop dat Tauber ook weer vooraan mee kan doen.
Als meneer Schurter goed heeft getraind kan het best wel een Schurter seizoen worden. Heb er niet zo heel veel verstand van. Maar als hij dan ook mooie dingen laat zien heb ik er geen problemen mee.
Met het afgelopen vd Poel seizoen had ik ook geen problemen. Vond het eigenlijk wel mooi. Die overmacht op de rest.
WM-MTB-FRL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 januari 2017, 11:08

Smithy schreef:Wat betreft Nino Schurter; ik zag dat hij pas sinds vandaag is aangekomen in RSA. Ik vraag me af of dat nog een nadeeltje is voor hem. De rest is al lang en breed aanwezig.
Kan me niet voorstellen dat ‘ie wederom álles wint dit jaar.
Hij heeft daar in februari nog getraind met o.a. Van der Heijden. Beetje gekke planning om dan tussendoor weer even naar huis te gaan. Maar qua tijdsverschil stelt Zuid Afrika ook weinig voor. Dus acclimatiseren valt mee. Hoogstens temperatuur verschil. Daar staat dan weer tegenover dat Nino thuis waarschijnlijk op hoogte heeft kunnen trainen. Ik weet niet of dat mogelijk is in Zuid Afrika. Lijkt mij van niet (maar ben niet bekend met berggebieden als die daar al sporadisch zijn).
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Je kan heel goed in Zuid Afrika op hoogtes trainen. Idealer zou zijn Mexico en Kenia maar is vaak te voor de fietser te spartaans.
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

Absalon tijdens training gevallen en nog onzeker of hij kan starten in Stellenbosch (polsblessure), jammer!

Bron: http://www.vojomag.nl/news/julien-absal ... llenbosch/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Dat is zeker jammer, was benieuwd wat hij ging laten zien nu met zijn eigen team.
Ik keek ook uit naar de terugkeer van Jenny Rissveds, maar die laat nog even op zich wachten.

Wat vinden we van t parcours trouwens?
Preview:
http://www.vojomag.nl/video/world-cup-x ... -parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
xharx
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 17:27
Mijn mountainbike: Canyon- Grand Canyon AL SLX 8.9

Flow&Co schreef: Wat vinden we van t parcours trouwens?
Preview:
http://www.vojomag.nl/video/world-cup-x ... -parcours/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoffig, misschien glad zoals Absalon al heeft ondervonden, maar mooi uitdagend en afwisselend. We wonen eigenlijk niet in het goede land voor onze sport..... :-?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nog NLse deelnemers?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik zie Michiel vd Heijden en Frank Beemer nog op de startlijst staan bij de mannen elite. En Vader en Nordeman bij de mannen U23

En bij de vrouwen de Anne's Tauber en Terpstra, Lotte Koopmans en Brit vd Boogert.

Dit staat in ieder geval op de startlijst of ze ook daadwerkelijk starten weet ik niet.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie