World Cup MTB 2019

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Tijgerhaai schreef: za 13 juli 2019, 13:08 Mogen uiteraard ook heren zijn. Gewoon leuk om ze te volgen. De grote media besteed er bar weinig aandacht aan helaas.
Bij de heren heb je Milan Vader en David Nordemann. Beide nog under 23 geloof ik.
vader is momenteel 46ste in de ranking, dus misschien dit jaar nog een keer een shortrace als hij nog wat punten sprokkelt.
Nordemaan is 33ste , dus had hem al in een shortrace verwacht..
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Zie net dat Vader vorige week de short-race heeft gereden. 36ste
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Afwachten wat van der Poel in de echte wedstrijd deze keer doet en hoeveel Zwitsers er weer vooraan in de uitslag zitten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afwachten hoeveel Fairclough wordt en wat de Frenchies gaan doen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

cheeta schreef: za 13 juli 2019, 15:04 Afwachten hoeveel Fairclough wordt en wat de Frenchies gaan doen...
Fairclough wie? Met Frenchies bedoel je les Francais?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: za 13 juli 2019, 15:04 Afwachten hoeveel Fairclough wordt en wat de Frenchies gaan doen...
T*ring, wat een ontknoping...
Bruni was super maar Pierron ongeloofelijk 8)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Prachtige DH wedstrijd. Die Pierron laat de rest er langzaam uitzien terwijl die toch meer dan hard naar beneden waren gegaan. Hopelijk morgen nog zo een spannende XCO westrijd. Dit seizoen is het wel smullen zeg.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Weer eens een ander XC parcours dit, beetje oldskool misschien zelfs.
Technisch een van de makkelijkste, alleen op snelheid even opletten voor wat betreft wegglijden.

Paar flinke klimmen erin, dus Schurter uiteraard favoriet.
Met 1700m toch wel wat op hoogte, ik hoop dat Kerschbaumer kan verrassen.
Fluckiger is ook lekker op dreef dit jaar, kan goed klimmen en dalen.

Vd Poel, denk sowieso wel weer podium :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer dat Kerschbaumer niet de explosiviteit heeft om Schurter eraf te rijden op de klimmen, maar 2e plek is ook mooi.
Avancini toch beter dan ik had verwacht.
Met een parcours dat beter bij hem past zou hij zomaar voor de winst kunnen gaan.
Je zag dat Schurter maar al te graag Avincini wilde lozen, die wilt niet met hem naar de meet rijden met de sprint in het achterhoofd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zat eens te zoeken naar de power data van Schurter.
Ik vond zo ongeveer dit:

"182 average heartbeats per minute, 193 max. 367 watts NP during a 1.5 hour race, 745 watts over a 1 minute attack."

En hier nog wat data van Albstadt 2019:
https://cyclingmagazine.ca/mtb/nino-sch ... -mud-fest/

Best vermogen voor zo'n klein mannetje :o
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

KarinMTB schreef: za 13 juli 2019, 12:57 Sophie reed tot vorig jaar bij Giant/Liv. (Heb nog een Clinic met haar gehad vanuit de Marathon cup).
Heeft afgelopen winter de overstap gemaakt naar haar huidige team. En ze is lekker op dreef.
Valt in de uitzending nog altijd net uit beeld omdat de uitslagen altijd na een poosje ophouden, maar komt steed sdichterbij.

Was nu ook blij verrast. Ze finishte maar 2 plaatsten achter Frei. Dus dat is echt wel goed. Ze is nu 23 dus daar zit vast meer in het vat.
Ben benieuwd hoe ze het zaterdag gaat doen.
Meer Nederlandse dames zijn er op het moment niet actief in de World Cup geloof ik.

En inderdaad de shortrace is voor de eerste top 40 in de ranking.
Had ik eerder kunnen bedenken kijk gewoon bij de uitslagen. https://www.uci.org/mountain-bike/results

Dan kom je nog twee Nederlandse dames tegen.
Annemarie Worst , 31 Les Gets. https://www.instagram.com/annemarieworstx/
Lotte Koopmans, 47 Les Gets https://www.instagram.com/lotte_koopmans/
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Victor1977 schreef: za 13 juli 2019, 20:38 Prachtige DH wedstrijd. Die Pierron laat de rest er langzaam uitzien terwijl die toch meer dan hard naar beneden waren gegaan. Hopelijk morgen nog zo een spannende XCO westrijd. Dit seizoen is het wel smullen zeg.
Ja fantastisch was het. En wat een race voor Brendog! 6e, dat is een poos geleden. De franse invasie duurt voort, wat een toppers uit la France op het moment.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Tijgerhaai schreef: di 16 juli 2019, 13:09
KarinMTB schreef: za 13 juli 2019, 12:57 Sophie reed tot vorig jaar bij Giant/Liv. (Heb nog een Clinic met haar gehad vanuit de Marathon cup).
Heeft afgelopen winter de overstap gemaakt naar haar huidige team. En ze is lekker op dreef.
Valt in de uitzending nog altijd net uit beeld omdat de uitslagen altijd na een poosje ophouden, maar komt steed sdichterbij.

Was nu ook blij verrast. Ze finishte maar 2 plaatsten achter Frei. Dus dat is echt wel goed. Ze is nu 23 dus daar zit vast meer in het vat.
Ben benieuwd hoe ze het zaterdag gaat doen.
Meer Nederlandse dames zijn er op het moment niet actief in de World Cup geloof ik.

En inderdaad de shortrace is voor de eerste top 40 in de ranking.
Had ik eerder kunnen bedenken kijk gewoon bij de uitslagen. https://www.uci.org/mountain-bike/results

Dan kom je nog twee Nederlandse dames tegen.
Annemarie Worst , 31 Les Gets. https://www.instagram.com/annemarieworstx/
Lotte Koopmans, 47 Les Gets https://www.instagram.com/lotte_koopmans/

Reed worst ook mee joh. Echt helemaal niks van meegekregen. Volgens mij was dat dan ook meer een uitstapje..

Lol, kijk net even in de rankings. Worst is door die wedstrijd gelijk 90 plaatsen gestegen :tong (naar 245)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je kent de dames begrijp ik?
◼︎ Go round the outside.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Kennen is een groot woord. Maar kom uit buurt en ze heeft een nogal actieve fanclub ;). Zo`n worldcup leek me wel een uitstapje waar die aandacht voor zou hebben.

Heb bij de Marathon van Groesbeek nog met haar aan de tafel gezeten. Kijken of ik ze nog kon overtuigen om naar de streetrace in Oldebroek te komen :tong

lotte koopmans ken ik hooguit van naam. Die schijnt volgens haar uitslagen al wel het hele seizoen mee te rijden. Ergens rond plek 50.
Plaats reactie