Tubolito

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In de buurt van Valencia... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nog wat gebruikers ervaring. Ik heb vorig jaar April 2 van deze bandjes gebruikt in mijn 650b plus hardtail.
(een jaar geleden over geschreven in de topic van de Vendetta, zo nieuw zijn ze dus ook niet in 2019, ;) )

Eerste installatie in nieuwe 2,8" en 3,0" Nobby Nic banden, goed de handleiding gelezen. Na een paar shakedown rides in Drenthe voldoende vertrouwen om ze te laten zitten voor een lang weekinde in Malmedy. Ze deden het daar prima en ik liet ze weer zitten voor mijn weekeind rondjes rond Assen. ik schreef toen na totaal 250? km met 3000 hm:

" De superlichte Tubolito's doen ook onopvallend hun werk, was geen zekerheidje vooraf. Ik ben reuze benieuwd hoe het ze vergaat als ik de banden straks ga wisselen, achter eerst. Tubeless rijdt misschien nog een fractie beter, maar gebruiksgemak is ook wat waard. "

So far so good, maar na het banden wisselen ging het dus helaas veel minder. Lang verhaal kort, ik kreeg kleine lekjes, slow punctures. Nog een tijdje met bijpompen en patches aangeklungled, maar echt goed kwam het niet meer. 70 EUR voor zeg 500km. De beste die (met patch) nog goed druk hield heb ik toen als spare in mijn rugzakje gedaan. Dat was een vergissing. Tubolito houdt het gewoon niet als er zand takjes en naalden bij komen op de trail. Toen ik de spare nodig had had ik ook binnen 10 minuten al weer een slow puncture.

Mijn conclusie, het rijd top, en doet het prima bij schone (eerste) montage.
Maar het is voor mijn real world MTB gebruik niet robuust genoeg. YMMV

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
BerryFOX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 643
Lid geworden op: di 15 augustus 2006, 10:26
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon Team / Salsa El Mariachi

Hier precies dezelfde ervaring.

Opeens na een tijd een lege band in de schuur, binnenband gecontroleerd in een bak water, geen belletjes te vinden, opnieuw gemonteerd en op 2bar en volgende dag weer volledig plat.

Nu weer terug naar tubeless.
Plaats reactie