Tubolito

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bijna al mijn lekke banden op racefiets waren in de regen hoor, dit is algemene reetfietskennis.
Waar woke is, is vuur
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

I_do schreef: di 22 januari 2019, 17:25
Dice Oldskool schreef: di 22 januari 2019, 13:44

Of onzin aangepraat gekregen.
Leg ons eens uit waarom dit volgens jou onzin is?
Zeer benieuwd naar je onderbouwing of ga je dit afdoen als cynisme en zodoende de uitleg ontwijken? :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Geralt schreef: do 24 januari 2019, 14:15 Leg ons eens uit waarom dit volgens jou onzin is?
Zeer benieuwd naar je onderbouwing of ga je dit afdoen als cynisme en zodoende de uitleg ontwijken? :bier:
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Als iemand zomaar claimt dat je vaker lek rijd in de regen en ik dat niet direct aanneem hoef ik niets te onderbouwen. Dan moet degene die de claim maakt onderbouwen. Maar dat zal wel weer worden afgedaan als cynisme en enige onderbouwing zal uitblijven.

Vind het zelf sowieso een bijzonder oninteressant onderwerp, want hoe vaak rijd je nou lek op de weg?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hoeft ons niet te geloven.
Wij geloven ook niet dat de Tubolito geweldig is ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Zijn ze ook niet... De extra lichte variant had ik in ieder geval binnen no-time allebei stuk gereden.
Eat, sleep, ride, repeat
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

I_do schreef: vr 25 januari 2019, 12:45
Geralt schreef: do 24 januari 2019, 14:15 Leg ons eens uit waarom dit volgens jou onzin is?
Zeer benieuwd naar je onderbouwing of ga je dit afdoen als cynisme en zodoende de uitleg ontwijken? :bier:
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Als iemand zomaar claimt dat je vaker lek rijd in de regen en ik dat niet direct aanneem hoef ik niets te onderbouwen. Dan moet degene die de claim maakt onderbouwen. Maar dat zal wel weer worden afgedaan als cynisme en enige onderbouwing zal uitblijven.

Vind het zelf sowieso een bijzonder oninteressant onderwerp, want hoe vaak rijd je nou lek op de weg?
Zo oninteressant vind u het onderwerp niet, u kijkt en reageert...
Iemand die schijnbaar de ballen niet heeft van fietsen, (op de weg in deze) , en zo ongelovig is als u, valt niks uit te leggen omtrent vaker lek rijden bij nat wegdek, of dat men op een renfiets nooit lek rijd...
Veel fietsplezier dit jaar!
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Zullen we het weer lekker over mountainbiken gaan hebben?
Eat, sleep, ride, repeat
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

I_do schreef: vr 25 januari 2019, 12:45
Geralt schreef: do 24 januari 2019, 14:15 Leg ons eens uit waarom dit volgens jou onzin is?
Zeer benieuwd naar je onderbouwing of ga je dit afdoen als cynisme en zodoende de uitleg ontwijken? :bier:
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt. Als iemand zomaar claimt dat je vaker lek rijd in de regen en ik dat niet direct aanneem hoef ik niets te onderbouwen. Dan moet degene die de claim maakt onderbouwen. Maar dat zal wel weer worden afgedaan als cynisme en enige onderbouwing zal uitblijven.

Vind het zelf sowieso een bijzonder oninteressant onderwerp, want hoe vaak rijd je nou lek op de weg?
Vaker dan in het bos.
Bommie schreef: vr 25 januari 2019, 15:36 Zijn ze ook niet... De extra lichte variant had ik in ieder geval binnen no-time allebei stuk gereden.
Ah, zonde om te horen. Juist die leek me vanwege het ventiel interessant.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik vond juist het ventiel niet erg fijn. Een van de twee banden liep vrij snel leeg, en ik verdenk het ventiel daar een beetje van. Ik denk dat de s-tubo vooral geschikt is als kleine lichte reserveband.
Eat, sleep, ride, repeat
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bommie schreef: za 16 februari 2019, 12:26 Ik vond juist het ventiel niet erg fijn. Een van de twee banden liep vrij snel leeg, en ik verdenk het ventiel daar een beetje van. Ik denk dat de s-tubo vooral geschikt is als kleine lichte reserveband.
Dat was dan ook wel precies het doel wat ik voor ogen had. Ik heb nog nooit lek gereden en zeul al wel jaren binnenbandjes mee. :lol:
Levensduur zou ook wel belangrijk voor me zijn, voor dat bedrag wil ik die dingen als het even kan 5 jaar in m'n rugtas hebben zitten.
Waar woke is, is vuur
wps
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 maart 2016, 10:50

Ik heb de s-tubo nu 480km om mijn achterwiel liggen, maar heb hem nog niet lek gekregen.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

wat betreft de blauwe Schwalbes, ik heb ze gehad inclusief de problemen. Schwalbe zelf heeft mij verteld dat het productieproblemen waren die ze bij de prototypes niet hadden.Besloten was te stoppen met de verkoop tot het opgelost was. Dit was twee jaar terug en het lijkt niet te zijn opgelost.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Inmiddels hebben wij, zoon en ik, 3 sets in gebruik van deze binnenbandjes.

Liggen op een gravelracer in CX 35mm, op een gravelracer in 50x650B en op racefiets in 28x700 maat.

Hebben nu volgens Strava 3867km gereden met deze bandjes en nog nooit lek gereden.
Wel even goed manual lezen en ze niet op voorhand al even flink oppompen!

Gewicht is hetzelfde als tubeless setup ivm toevoegen van dichtingsprodukt, enkel zal misschien de soepelheid van de band iets minder zijn tegenover tubeless doordat er toch een binnenbandje in zit.
Daar tegenover hebben wij geen geklieder meer met bandenwisselen en melk toevoegen na paar maanden.
Let wel ik ben zeker geen tegenstander van tubeless, maar als ik zonder lek te rijden ook met binnenbandjes kan rijden vindt ik dat prettiger.
Enkel en alleen omdat ik/wij nogal eens van banden wisselen door het jaar heen...

Wat voor de 1 een super werkt zal voor een ander niet werken en zullen velen zweren bij hun vertrouwde setup.

Feit blijft wel natuurlijk dat deze Tubolito bandjes SCHANDALIG duur zijn en dat dit waarschijnlijk ook voor velen de doorslag zal geven ze niet aan te schaffen of om ze zomaar om even te testen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou zeggen, kom ze hier eens testen!
Keien, stenen en rotsen, en iedere plant heeft doorns.
Ik gok op 3867 meter zonder lekrijden ;)

Oftewel, ik heb niet voldoende vertrouwen in deze bibas om er de euros voor neer te tellen.
Zo kom je natuurlijk nergens.
(Nou ja, eigenlijk overal, maar dankzij de "ouderwetse" latex)
Maar voor iedereen die last heeft van een latex allergie of een latex fobie is dit natuurlijk een goede oplossing.
Ik denk ook dat Tubolito mikt op die groep.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 13 maart 2019, 18:27 Ik zou zeggen, kom ze hier eens testen!
Keien, stenen en rotsen, en iedere plant heeft doorns.

:-q En waar is hier?
Plaats reactie