Production Privee Shan no 5

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die FSR zie je op Retrobike nog wel eens voorbij komen, klassiek.

Daar is ook een deel van de “liefhebbers van het staal” club wel eens te vinden

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De reden voor het relatief grote aandeel single pivot bij stalen fullies zal deels ook gewicht zijn denk ik? Met staal kom je snel ietsje zwaarder uit als met alu en carbon, meer draaipunten voegen nog meer gewicht toe.

De Cotic is qua principe wel een sp, maar met extra linkage om de aansturing te beïnvloeden. Daar valt het gewichtsvoordeel t.o.v. een four-bar of vpp natuurlijk weg.
Mijn ervaringen met echte single pivots zijn erg goed, dus ik zie het eerder als een voor- dan als een nadeel om met één groot draaipunt te werken. Bij beperkte veerwegen en de moderne dempers heb je niet meer nodig...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

kermit schreef:De reden voor het relatief grote aandeel single pivot bij stalen fullies zal deels ook gewicht zijn denk ik? Met staal kom je snel ietsje zwaarder uit als met alu en carbon, meer draaipunten voegen nog meer gewicht toe.

De Cotic is qua principe wel een sp, maar met extra linkage om de aansturing te beïnvloeden. Daar valt het gewichtsvoordeel t.o.v. een four-bar of vpp natuurlijk weg.
Mijn ervaringen met echte single pivots zijn erg goed, dus ik zie het eerder als een voor- dan als een nadeel om met één groot draaipunt te werken. Bij beperkte veerwegen en de moderne dempers heb je niet meer nodig...
pssst, die achterbrug van de Cotic is van 7000 serie aluminium :oops:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Single pivot, VPP, four bar, FSR, DW link en ook soft tail met flex in de chainstays ik heb ze allemaal gereden. Op dit moment nog 3 variaties in de schuur.

Zoals zo vaak is het systeem an sich ondergeschikt aan de kwaliteit van de uitvoering.

De Single pivots zijn geweldige bikes. De Santa Cruz Heckler was terecht een icoon, was zijn tijd vooruit, en voelde nog goed toen ik de vervanger opbouwde. En dat was een Foes FXR, ook een single, en die maakte dat ik me onoverwinnelijk voelde op weg naar beneden. Leerde me wachten op mijn makkers onder aan de trails

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie