Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Rood, geel en groen, in Limburg
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, en dan de fanfare er achteraan en naderhand naar de cafe :bier:

Hier rood geel en blauw.
En vanavond weer stierenrennen door de straten vh dorp :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

aurelius schreef: do 23 januari 2020, 21:42 Zou er een smal spacertje aan toevoegen.
Geen oude fiets? Even bij een LBS langs? Fietsmaat iets te leen?
Vrijdag even gebeld met Canyon, zaterdag ochtend lag er een spacer van 2.5mm in de bus.
Top service van Canyon Eindhoven 👍
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Inmiddels de Neuron binnen, en zondag voor het eerst getest in Amerongen, dat was genieten :). Echt ongelooflijk hoe groot het verschil is in de wat hobbeligere afdalingen t.o.v. mijn oude hardtail.

Ik loop echter tegen één dingetje aan, de leiding van de achterste schijfrem loopt namelijk in sommige gevallen een beetje tegen de achterband aan. Ik meen dit ergens eerder te hebben gelezen, maar kan dit nergens meer terugvinden. Iemand ervaring met dit issue / een eventuele oplossing?
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Greyfox schreef: di 14 januari 2020, 20:42 Hier een echte gedupeerde.
De Neuron binnen de retourtermijn terug gestuurd, op 16 dec ontvangen door Canyon maar wacht nog steeds op de retourbetaling :-{
Retourbetaling ontvangen, blijkbaar is ook de financiele afdeling weer up and running. :-q
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

wijmaar schreef: di 28 januari 2020, 10:19 Inmiddels de Neuron binnen, en zondag voor het eerst getest in Amerongen, dat was genieten :). Echt ongelooflijk hoe groot het verschil is in de wat hobbeligere afdalingen t.o.v. mijn oude hardtail.

Ik loop echter tegen één dingetje aan, de leiding van de achterste schijfrem loopt namelijk in sommige gevallen een beetje tegen de achterband aan. Ik meen dit ergens eerder te hebben gelezen, maar kan dit nergens meer terugvinden. Iemand ervaring met dit issue / een eventuele oplossing?
Eigen topic voor de mtb starten en een foto plaatsen :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jurriaan schreef: di 28 januari 2020, 18:48
wijmaar schreef: di 28 januari 2020, 10:19 Inmiddels de Neuron binnen, en zondag voor het eerst getest in Amerongen, dat was genieten :). Echt ongelooflijk hoe groot het verschil is in de wat hobbeligere afdalingen t.o.v. mijn oude hardtail.

Ik loop echter tegen één dingetje aan, de leiding van de achterste schijfrem loopt namelijk in sommige gevallen een beetje tegen de achterband aan. Ik meen dit ergens eerder te hebben gelezen, maar kan dit nergens meer terugvinden. Iemand ervaring met dit issue / een eventuele oplossing?
Eigen topic voor de mtb starten en een foto plaatsen :-q
En je kunt ze even bellen in Eindhoven?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Wie maakt die iridium droppers eigenlijk? De remote lijkt op KS (inclusief logo) maar de pen zelf niet.
Who needs roads when there's dirt
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

aurelius schreef: di 28 januari 2020, 18:51
Jurriaan schreef: di 28 januari 2020, 18:48
Eigen topic voor de mtb starten en een foto plaatsen :-q
En je kunt ze even bellen in Eindhoven?
Heb inmiddels gebeld, en ze hebben wel een oplossing voorgesteld, maar ik weet niet zeker of die het gaat verhelpen. Ik zal het proberen en daarnaast een eigen topic openen met wat mooie plaatjes :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Remklauw loshalen en 360° rond draaien. Dan trekt de leiding naar links of rechts, ff kijken wat gunstig uitkomt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

wijmaar schreef: wo 29 januari 2020, 11:21
aurelius schreef: di 28 januari 2020, 18:51

En je kunt ze even bellen in Eindhoven?
Heb inmiddels gebeld, en ze hebben wel een oplossing voorgesteld, maar ik weet niet zeker of die het gaat verhelpen. Ik zal het proberen en daarnaast een eigen topic openen met wat mooie plaatjes :-D
Ik had hetzelfde probleem en heb een extra tiewrap om de kabels onder de trapas gedaan. Beetje pielen totdat het op zijn plaats blijft zitten voordat je deze aantrekt. Ik heb daarna geen probleem meer gehad. Jammer dat ze er niet zo'n gootje als aan de andere kant op hebben gezet. Met wat voor oplossing zijn ze gekomen? Ben wel nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Honzo
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 24 juni 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Kona Honzo ST // Proces 153 29

twowheeler schreef: di 28 januari 2020, 19:34 Wie maakt die iridium droppers eigenlijk? De remote lijkt op KS (inclusief logo) maar de pen zelf niet.
Volgens mij is het een omgelabelde Brand X Ascend

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Hoi,
Ik heb tijdens de end-of-season-sale van afgelopen september een Exceed gekocht. Deze is geleverd met 2x Maxxis Ikon 2.2 band. Deze bandenmaat stond toen ook als maximale breedte voor de exceed te boek bij Canyon.
Nu geven ze aan dat de maximale maat 2.25 is ( zie https://www.canyon.com/nl-nl/support-ar ... rames.html, wat slechts een dikke mm breder is dan 2.2.

De banden komen nergens in de buurt van het frame / vork. Overal is genoeg ruimte over.
Heeft iemand ervaring met bredere banden op de exceed? Bijv. 2.4?
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Weet iemand of je op de Lux CF SL 7.0 (model 2020) zonder problemen met een T30 voorblad kunt rijden? Ik lees hier en daar dat T32 het kleinst mogelijke voorblad is.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Op mijn Lux CF SL 8,0 Race Team van juni jl was 30T ovaal A.Black geen enkel probleem.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie