Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

R1Phrankey schreef: wo 29 september 2021, 19:04
M@rTinB schreef: wo 29 september 2021, 10:43

Ik heb de nieuwe 2022 ook voor € 3599 gekocht en zag 'm gisteravond op € 3.699 staan. Dus ze hebben hem in 1 dag 100 euro verhoogd.
Volgens een review lees is dat de 32 vork net zo stijf moet zijn als de 34, alleen heeft de 34 een langere travel van 110. Had wel graag de 34 vork gehad, maar was voor mij geen dealbreaker. De carbon wielen maken het wel goed.
De L is inmiddels al weer uitverkocht inderdaad, niet normaal zo.
Hier ook, gisterochtend meteen de Lux CF7 besteld voor 3599.
Wel apart dat die nu 100 euro duurder is.
Geen dropperpost is voor mij geen issue, die had ik toch verwijderd.
Apart ?, zo maar paar ideeen! Btw verhoging, kostprijs materiaal, corona maleise , wereldwijd te korten aan bv grondstoffen .... ect .

Als je goed kijkt is alles duurder geworden ., of wordt duurder , en bv Canyon leeft niet van liefdadigheid .

Filosofisch ; Het is nog steeds een luxe artikel :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 07:14
R1Phrankey schreef: wo 29 september 2021, 19:04

Hier ook, gisterochtend meteen de Lux CF7 besteld voor 3599.
Wel apart dat die nu 100 euro duurder is.
Geen dropperpost is voor mij geen issue, die had ik toch verwijderd.
Apart ?, zo maar paar ideeen! Btw verhoging, kostprijs materiaal, corona maleise , wereldwijd te korten aan bv grondstoffen .... ect .

Als je goed kijkt is alles duurder geworden ., of wordt duurder , en bv Canyon leeft niet van liefdadigheid .

Filosofisch ; Het is nog steeds een luxe artikel :bier:
Het aparte is niet dat de fiets €100 duurder is. Het aparte is dat de fiets eerst 3599 was en later op de dag dezelfde fiets 3699 werd.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
RAPTOR88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 13 december 2015, 12:17
Mijn mountainbike: de fijnste die er is.

Zal vermoedelijk marketing zijn? De "introductie" prijs die dan overal vermeld staat is de eerste prijs en de mensen voor een nieuwe zijn ook weer geprikkeld, na een nachtje of weekje slapen/bedenken zal die 100 euro extra ook geen dealbreaker meer zijn.
Ik wil graag snel thuis zijn voordat er ongelukken gebeuren :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

jernij schreef: do 30 september 2021, 07:24
Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 07:14

Apart ?, zo maar paar ideeen! Btw verhoging, kostprijs materiaal, corona maleise , wereldwijd te korten aan bv grondstoffen .... ect .

Als je goed kijkt is alles duurder geworden ., of wordt duurder , en bv Canyon leeft niet van liefdadigheid .

Filosofisch ; Het is nog steeds een luxe artikel :bier:
Het aparte is niet dat de fiets €100 duurder is. Het aparte is dat de fiets eerst 3599 was en later op de dag dezelfde fiets 3699 werd.
Wat snap je nu niet , fabrikant / leverancier kan ten alle tijden zijn prijs aanpassen , waarschijnlijk kijk je net op het moment dat de prijs is aangepast ..., en daarvoor zag je oude prijs , maar je gaat om 100 euro lopen " zemelen" op een bedrag van ruim 3500 euro ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 08:14
jernij schreef: do 30 september 2021, 07:24
Het aparte is niet dat de fiets €100 duurder is. Het aparte is dat de fiets eerst 3599 was en later op de dag dezelfde fiets 3699 werd.
Wat snap je nu niet , fabrikant / leverancier kan ten alle tijden zijn prijs aanpassen , waarschijnlijk kijk je net op het moment dat de prijs is aangepast ..., en daarvoor zag je oude prijs , maar je gaat om 100 euro lopen " zemelen" op een bedrag van ruim 3500 euro ?
Ik zemel nergens over, reageerde alleen op jouw reactie. Flesje azijn gehad vanmorgen?
Blijkbaar waren de fietsen te snel online, de prijs moest nog aangepast worden.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

jernij schreef: do 30 september 2021, 07:24
Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 07:14

Apart ?, zo maar paar ideeen! Btw verhoging, kostprijs materiaal, corona maleise , wereldwijd te korten aan bv grondstoffen .... ect .

Als je goed kijkt is alles duurder geworden ., of wordt duurder , en bv Canyon leeft niet van liefdadigheid .

Filosofisch ; Het is nog steeds een luxe artikel :bier:
Het aparte is niet dat de fiets €100 duurder is. Het aparte is dat de fiets eerst 3599 was en later op de dag dezelfde fiets 3699 werd.
Marketing: iedereen kwijlen, paar nachtjes slapen, knoop doorhakken, o jee 100 euro duurder maar kwijl dus toe maar, bestellen. Ze checken echt wel 3x de prijzen vóórdat ze de fietsen op de site zetten. Vorig jaar gebeurde hetzelfde, dat doen ze geen 2x fout.
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Hopelijk liggen ze dan te slapen daar bij Canyon en passen ze dan ook aan dat de SRAM variant er komt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

jernij schreef: do 30 september 2021, 09:57
Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 08:14

Wat snap je nu niet , fabrikant / leverancier kan ten alle tijden zijn prijs aanpassen , waarschijnlijk kijk je net op het moment dat de prijs is aangepast ..., en daarvoor zag je oude prijs , maar je gaat om 100 euro lopen " zemelen" op een bedrag van ruim 3500 euro ?
Ik zemel nergens over, reageerde alleen op jouw reactie. Flesje azijn gehad vanmorgen?
Blijkbaar waren de fietsen te snel online, de prijs moest nog aangepast worden.
Azijn ?, :oops: , nee maar je hebt het voor elkaar als je een fiets kan kopen , van 3500 euro of meer , en dan " digitaal" gaat " klagen "over 100 euro , das voor veel mensen een boel'lie, en hobby /sport kost geld ....voor de rest kleur de "plaatjes " hoe je dit " oppakt" .

Have a nice day :D

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 10:24
jernij schreef: do 30 september 2021, 09:57
Ik zemel nergens over, reageerde alleen op jouw reactie. Flesje azijn gehad vanmorgen?
Blijkbaar waren de fietsen te snel online, de prijs moest nog aangepast worden.
Azijn ?, :oops: , nee maar je hebt het voor elkaar als je een fiets kan kopen , van 3500 euro of meer , en dan " digitaal" gaat " klagen "over 100 euro , das voor veel mensen een boel'lie, en hobby /sport kost geld ....voor de rest kleur de "plaatjes " hoe je dit " oppakt" .

Have a nice day :D

:-q
Nogmaals, ik klaag nergens over.
Jij gaf aan dat de 100 euro lag aan:
Btw verhoging, kostprijs materiaal, corona maleise , wereldwijd te korten aan bv grondstoffen ....
Terwijl ik het apart vond dat de fiets in de ochtend €100 goedkoper was ;-) dan in de middag.

Goed weekend vast!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
M@rTinB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 16:43
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7

jernij schreef: do 30 september 2021, 10:30
Snelle Buffer schreef: do 30 september 2021, 10:24

Azijn ?, :oops: , nee maar je hebt het voor elkaar als je een fiets kan kopen , van 3500 euro of meer , en dan " digitaal" gaat " klagen "over 100 euro , das voor veel mensen een boel'lie, en hobby /sport kost geld ....voor de rest kleur de "plaatjes " hoe je dit " oppakt" .

Have a nice day :D

:-q
Nogmaals, ik klaag nergens over.
Jij gaf aan dat de 100 euro lag aan:
Btw verhoging, kostprijs materiaal, corona maleise , wereldwijd te korten aan bv grondstoffen ....
Terwijl ik het apart vond dat de fiets in de ochtend €100 goedkoper was ;-) dan in de middag.

Goed weekend vast!
Ik vermoed ook dat het gewoon marketing is om de eerste fietsen voor dat bedrag aan te bieden. Het vreemde is bijvoorbeeld wel dat ik me had aangemeld om een bericht te krijgen als de nieuwe CF7 leverbaar is, deze mail kreeg ik 's middags toen de prijzen inmiddels verhoogd waren. De man aan de chat een dag ervoor gaf mij de tip om direct in de ochtend de site in de gaten te houden. Dus ze weten precies wat ze aan het doen zijn. Gelukkig heb ik m op tijd besteld, maar als je dat niet was dan is dat toch weer 100 voor je gevoel 'weggegooid' omdat je er niks extra's voor terug krijgt.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De hele keten van productie tot transport is de afgelopen periode veel duurder geworden, producenten gaan dat nu doorberekenen in de consumentenprijs, je ziet dit bij bijna alle merken gebeuren. De stijging bij Canyon valt in vergelijking met andere merken nog wel mee.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Knakker29 schreef: vr 1 oktober 2021, 10:57 De hele keten van productie tot transport is de afgelopen periode veel duurder geworden, producenten gaan dat nu doorberekenen in de consumentenprijs, je ziet dit bij bijna alle merken gebeuren. De stijging bij Canyon valt in vergelijking met andere merken nog wel mee.
Prima dat ze dat doen, maar dat weten ze ook wel als de nieuwe modellen op de site zetten. Daar komen ze echt niet een week later achter. Zeker niet omdat ze dit vorig jaar ook gedaan hebben. Ik denk dat ze heel goed weten wat ze doen en dat dit gewoon puur een marketingactie is.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Er zin inmiddels weer wat Grand Canyons te koop.
Ik kwam er toevallig achter omdat ik op de site keek.
Wel vreemd dat ik geen mailtje kreeg, want ik had mij wel ingeschreven om een mailtje te krijgen zodra de GC weer op voorraad zou zijn…
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

markje schreef: vr 1 oktober 2021, 13:35 Prima dat ze dat doen, maar dat weten ze ook wel als de nieuwe modellen op de site zetten. Daar komen ze echt niet een week later achter. Zeker niet omdat ze dit vorig jaar ook gedaan hebben. Ik denk dat ze heel goed weten wat ze doen en dat dit gewoon puur een marketingactie is.
En welke marketinggedachte zou daar achter zitten volgens jou? Bij een introductiekorting wil je vooral reclame maken om een eerste week veel te verkopen, niets zeggen en na een week stilzwijgend een prijs verhogen als marketingactie slaat nergens op.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

awinkel schreef: vr 1 oktober 2021, 13:45 Er zin inmiddels weer wat Grand Canyons te koop.
Ik kwam er toevallig achter omdat ik op de site keek.
Wel vreemd dat ik geen mailtje kreeg, want ik had mij wel ingeschreven om een mailtje te krijgen zodra de GC weer op voorraad zou zijn…
Ik had ook op “stuur mij een bericht” gedrukt maar ik kreeg ook geen mail.
Ik wilde eigenlijk voor een Exceed CF6 gaan in blauw, maar is nu al uit voorraad....
Plaats reactie