Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Alleen in de kleur Alps Grey en dan nog alleen in maat M.
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

dreezzz schreef: ma 1 november 2021, 16:26 Alleen in de kleur Alps Grey en dan nog alleen in maat M.
Uhm, ja... zoek je wat anders, dan was mijn bericht nog enigszins een dooie mus... :(

Maar ik zocht precies die kleur en maat.... Dus zoek je de CF6 Lux Trail in kleur Alps Grey en maat M, dan alleen :) anders nog steeds :((
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

Ik wilde in eerste instantie ook een CF 6, maar voorlopig niet leverbaar in XL, dus toch maar voor de CF 7 gekozen. Denk dat ik op de langere termijn daar ook blijer van blijf, met XT-afmontage én carbon wielset...

Nou is het al snel een verbetering t.o.v. mijn huidige Nerve AL uit 2014, hoewel die fiets nog steeds heeerlijk rijdt! Binnenkort dus in de verkoop. Zal binnenkort alvast eigen show your bike topic starten 8)
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

Iemand die weet hoe deze plastic 'buis' uit de bottom bracket gehaald kan worden? Het lijkt hier een aardig opstaande rand, alleen de nagel krijg ik er amper onder. Ik wil de lagers gaan vervangen van mijn Lux, RaceFace lagers naar Hope lagers. Echter hebben die van Hope niet zo'n plastic stuk tussen de lagers dus zal deze verwijderd moeten worden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je weet zeker dat het bij de RF lagers hoort en geen deel van je frame is?
Op de foto is het niet goed te zien.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

Zo is het mij wel verteld ja, het is ook wel degelijk los te halen als ik mijn nagel er onder plaats of een picker.
De nieuwe lagers vallen ook 0,15 mm dieper in het frame, waardoor het ook in de weg gaat zitten.
ThaSingleTrackMastah schreef: di 2 november 2021, 19:19 Je weet zeker dat het bij de RF lagers hoort en geen deel van je frame is?
Op de foto is het niet goed te zien.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Daan93 schreef: di 2 november 2021, 18:28 Iemand die weet hoe deze plastic 'buis' uit de bottom bracket gehaald kan worden? Het lijkt hier een aardig opstaande rand, alleen de nagel krijg ik er amper onder. Ik wil de lagers gaan vervangen van mijn Lux, RaceFace lagers naar Hope lagers. Echter hebben die van Hope niet zo'n plastic stuk tussen de lagers dus zal deze verwijderd moeten worden.

Afbeelding
Mijn Lux heeft een bb30 lager...jij ook denk ik.
Dat lager tik je er uit de binnenkant uit met zo een pijp die als paraplu uitklapt in je bracket.
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

De lagers zijn er hier al uitgetikt! Je kijkt nu aan tegen de ‘schaal’ waar ze in lagen.
worstkaas schreef: di 2 november 2021, 21:49
Daan93 schreef: di 2 november 2021, 18:28 Iemand die weet hoe deze plastic 'buis' uit de bottom bracket gehaald kan worden? Het lijkt hier een aardig opstaande rand, alleen de nagel krijg ik er amper onder. Ik wil de lagers gaan vervangen van mijn Lux, RaceFace lagers naar Hope lagers. Echter hebben die van Hope niet zo'n plastic stuk tussen de lagers dus zal deze verwijderd moeten worden.

Afbeelding
Mijn Lux heeft een bb30 lager...jij ook denk ik.
Dat lager tik je er uit de binnenkant uit met zo een pijp die als paraplu uitklapt in je bracket.
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Die schaal hoort normaal gewoon los te zitten, hij zit vast aan 1 kant van de lagers. Tenminste, bij een pressfit van SRAM. Met dat parapluutje is dit niet het juiste tooltje om de pressfit trapas van SRAM mee los te halen. Ik heb dit ook geprobeerd en moest uiteindelijk naar de LBS omdat ik de hele lager kapot had geslagen...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Daan93 schreef: di 2 november 2021, 19:49 Zo is het mij wel verteld ja, het is ook wel degelijk los te halen als ik mijn nagel er onder plaats of een picker.
De nieuwe lagers vallen ook 0,15 mm dieper in het frame, waardoor het ook in de weg gaat zitten.
ThaSingleTrackMastah schreef: di 2 november 2021, 19:19 Je weet zeker dat het bij de RF lagers hoort en geen deel van je frame is?
Op de foto is het niet goed te zien.
Koperen pijp inzagen, beetje uitbuigen en eruit tikken
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nieuwe Neuron’s CF 2022 online!

Zo te zien niet veel veranderd. Ja, €200,- duurder. :roll:
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

Ik kon hem er uiteindelijk zo uit tikken door er met een imbusje op te tikken! Opgelost in ieder geval. :-q
Daan93 schreef: di 2 november 2021, 18:28 Iemand die weet hoe deze plastic 'buis' uit de bottom bracket gehaald kan worden? Het lijkt hier een aardig opstaande rand, alleen de nagel krijg ik er amper onder. Ik wil de lagers gaan vervangen van mijn Lux, RaceFace lagers naar Hope lagers. Echter hebben die van Hope niet zo'n plastic stuk tussen de lagers dus zal deze verwijderd moeten worden.

Afbeelding
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Giant-E schreef: do 4 november 2021, 21:12 Nieuwe Neuron’s CF 2022 online!

Zo te zien niet veel veranderd. Ja, €200,- duurder. :roll:
Maar wel beschikbaar.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

massen schreef: vr 5 november 2021, 10:17
Giant-E schreef: do 4 november 2021, 21:12 Nieuwe Neuron’s CF 2022 online!

Zo te zien niet veel veranderd. Ja, €200,- duurder. :roll:
Maar wel beschikbaar.

Zo, een whopping 700 euro meer dan ik voor mijn 2020 model betaalde, met min of meer dezelfde afbouw :o
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Achteraf blij dat ik, na enige twijfel, toch nog snel de Neuron 7 had besteld. Stond ineens weer op beschikbaar, XL. Direct in de winkelwagen gemieterd.
Ik wilde eerst nog wachten op de 2022 modellen, vooral vanwege de kleur maar in ‘t echt is de diep matte Stealth-Silver toch wel erg mooi hoor.
En inderdaad, best value for money: Fox Rythem Grip 34, Fox Float DPS, beide 130 mm, daarnaast full SLX remmen/drivetrain (rear derrie XT). En dat incl dropper 150 mm met Fizik zadel. Ik ben hier meer dan tevreden mee, en, incl 2 nieuwe WP’s, binnen 2.5K budget gebleven.
Gisteren de maiden-ride gehad op ‘t droge Drieluik, eerste km’s erg wennen aan de moderne geometrie (kom van een AMS 2013 af), maar eenmaal gewend echt heerlijk gereden. Alles klopt gewoon. :-q

Afbeelding
Plaats reactie