Mwah........ Die maand extra kwam als een onaangename verrassing. Normaliter was de bike er al over 2 weken geweest.
Ik denk dat je dat bij een beetje lbs ook wel kan verwachten. Zeker als je nog wat specifieke onderdelen wilt hebben.
Zondag misschien UHR, op 29-er van fietsmaat. Game on!
Canyon 2024
Nee, vanwege de prijs...Giant-E schreef:Mwah........ Die maand extra kwam als een onaangename verrassing. Normaliter was de bike er al over 2 weken geweest.
Ik denk dat je dat bij een beetje lbs ook wel kan verwachten. Zeker als je nog wat specifieke onderdelen wilt hebben.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Als jij een rijtje opties hebt die prijs/kwaliteit beter zijn dan bij Canyon hoor ik het graagLars TB schreef:Nee, vanwege de prijs...Giant-E schreef:Mwah........ Die maand extra kwam als een onaangename verrassing. Normaliter was de bike er al over 2 weken geweest.
Ik denk dat je dat bij een beetje lbs ook wel kan verwachten. Zeker als je nog wat specifieke onderdelen wilt hebben.
Ik kan er zelf wel verzinnen hoor. Als je ergens een overjarig model op de kop tikt ben je vaak beter uit.
Ik ben nu niet in de markt maar een apparaat als dit
http://www.biker-boarder.de/shopware/Ro ... 3_110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verslaan ze bij Canyon niet op prijs kwaliteit.
Ik zou hem bijna kopen voor het geval ik volgend jaar een nieuwe fiets wil
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 21:06
Mijn Canyon Neuron 8.0 (Red) is 20 dagen eerder geleverd.NIB0R schreef:Ik heb ook een Neuron besteld afgelopen donderdag. En volgens DHL wordt hij vandaag (maandag) al bezorgd. Nog even fingers crossed maar als dat echt zo is, dan is dat hele nette service van Canyon.
Altijd leuk toch .
Gisteren eerst keer een tocht gedaan van 50km,
En de fully is echt een aanrader.
Grt.
Gaan....en blijven gaan!
- BullS4
- Mountainbike Junk
- Berichten: 156
- Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
- Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs
Ik ben van de Canyon overgestapt naar de Specialized. Ik moet bekennen dat de prijs/kwaliteit verhouding bij Canyon super is, maar ik vind de service van een goede lbs veel meer waard.I_do schreef: Als jij een rijtje opties hebt die prijs/kwaliteit beter zijn dan bij Canyon hoor ik het graag
Ik kan er zelf wel verzinnen hoor. Als je ergens een overjarig model op de kop tikt ben je vaak beter uit.
Ik ben nu niet in de markt maar een apparaat als dit
http://www.biker-boarder.de/shopware/Ro ... 3_110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verslaan ze bij Canyon niet op prijs kwaliteit.
Ik zou hem bijna kopen voor het geval ik volgend jaar een nieuwe fiets wil
Daarom nu loyaal aan Specialized
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4831
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Ik breng mijn Canyon ook gewoon bij de lbs. Knaken zijn knaken.
Overigens gaf (naast de prijs) vooral de geometrie en div lovende testartikelen voor mij de doorslag om bij Canyon te blijven.
Overigens gaf (naast de prijs) vooral de geometrie en div lovende testartikelen voor mij de doorslag om bij Canyon te blijven.
- BullS4
- Mountainbike Junk
- Berichten: 156
- Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
- Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs
Ging met de Canyon idd ook naar de lbs. Ook altijd super geholpen. Maar na een testritje op de Camber toch overgestapt.
Als er nu een keer iets is, dan zijn de lijntjes lekker kort. Zonder dat je moet wachten op de verzending.
Niks ten nadelen van de Canyon. Heb er met veel plezier op gefietst.
Als er nu een keer iets is, dan zijn de lijntjes lekker kort. Zonder dat je moet wachten op de verzending.
Niks ten nadelen van de Canyon. Heb er met veel plezier op gefietst.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Heb Canyon hoog zitten qua service en kwaliteit, qua prijs natuurlijk nagenoeg onverslaanbaar.
Wel balen dat ik nu mijn 2e Lux garantieframe heb moeten/mogen ontvangen... en het nieuwe model nog prototype is.
Fantastisch hoe snel de garantie (weer) werd toegekend, en het frame arriveerde te Eindhoven... deze keer balen dat ik daar wat langer moest wachten voor de fiets opnieuw was opgebouwd. Drukte. Uiteindelijk een maand gezeten tussen fiets opsturen en nieuwe fiets ophalen. Of dat lang is? Voor een fanatieke fietser is een dag al te lang, tsja, verwend... Het voelde ook lang omdat ik wist dat het frame er al gearriveerd was...
Communicatie gaat zeer snel en is heel open, dus dat is prima.
Blij dat ik mijn fiets weer terug heb!
Wel balen dat ik nu mijn 2e Lux garantieframe heb moeten/mogen ontvangen... en het nieuwe model nog prototype is.
Fantastisch hoe snel de garantie (weer) werd toegekend, en het frame arriveerde te Eindhoven... deze keer balen dat ik daar wat langer moest wachten voor de fiets opnieuw was opgebouwd. Drukte. Uiteindelijk een maand gezeten tussen fiets opsturen en nieuwe fiets ophalen. Of dat lang is? Voor een fanatieke fietser is een dag al te lang, tsja, verwend... Het voelde ook lang omdat ik wist dat het frame er al gearriveerd was...
Communicatie gaat zeer snel en is heel open, dus dat is prima.
Blij dat ik mijn fiets weer terug heb!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 175
- Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
- Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon
Wat is de reden dat je nu je 3e LUX frame hebt?aurelius schreef:Heb Canyon hoog zitten qua service en kwaliteit, qua prijs natuurlijk nagenoeg onverslaanbaar.
Wel balen dat ik nu mijn 2e Lux garantieframe heb moeten/mogen ontvangen... en het nieuwe model nog prototype is.
Fantastisch hoe snel de garantie (weer) werd toegekend, en het frame arriveerde te Eindhoven... deze keer balen dat ik daar wat langer moest wachten voor de fiets opnieuw was opgebouwd. Drukte. Uiteindelijk een maand gezeten tussen fiets opsturen en nieuwe fiets ophalen. Of dat lang is? Voor een fanatieke fietser is een dag al te lang, tsja, verwend... Het voelde ook lang omdat ik wist dat het frame er al gearriveerd was...
Communicatie gaat zeer snel en is heel open, dus dat is prima.
Blij dat ik mijn fiets weer terug heb!
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik begrijp die loyaliteit aan een merk nooit zo goed. Wat doet dat merk voor jou? Komen ze op je verjaardag om je te feliciteren? Zijn ze er voor je als er kanker bij je moeder geconstateerd is? Helpen ze je bij een verhuizing of klusdag?
Want een probleem oplossen dat onder garantie valt hoort gewoon bij de service die je mag verwachten, dat heeft niks met loyaliteit te maken. Hooguit met goed fatsoen maar meer waarschijnlijk vooral bij klantenbinding.
En als je in zo korte tijd al twee keer stukken hebt aan een frame krijg ik toch een bepaald gevoel bij de kwaliteit, imo hoort er een langere levensduur bij een product in de prijsklasse van een high-end mountainbike. Twee keer stukken onder garantie betekent bij mij toch echt het tweede frame linea recta de verkoop in.
Ik wil een goede fiets, die liefst geen problemen geeft en als er wel problemen zijn wil ik netjes geholpen worden. Zodra er tekortgeschoten wordt op een van deze punten is het met mijn "loyaliteit" snel gedaan. Er zijn genoeg andere goede fietsen.
Loyaal zijn hoort imo bij vrienden, familie, misschien je werkgever, misschien zelfs je lbs. Maar altijd bij mensen.
Niet bij een merksticker op een framebuis.
Oja, on topic: dat geldt ook in 2018
Want een probleem oplossen dat onder garantie valt hoort gewoon bij de service die je mag verwachten, dat heeft niks met loyaliteit te maken. Hooguit met goed fatsoen maar meer waarschijnlijk vooral bij klantenbinding.
En als je in zo korte tijd al twee keer stukken hebt aan een frame krijg ik toch een bepaald gevoel bij de kwaliteit, imo hoort er een langere levensduur bij een product in de prijsklasse van een high-end mountainbike. Twee keer stukken onder garantie betekent bij mij toch echt het tweede frame linea recta de verkoop in.
Ik wil een goede fiets, die liefst geen problemen geeft en als er wel problemen zijn wil ik netjes geholpen worden. Zodra er tekortgeschoten wordt op een van deze punten is het met mijn "loyaliteit" snel gedaan. Er zijn genoeg andere goede fietsen.
Loyaal zijn hoort imo bij vrienden, familie, misschien je werkgever, misschien zelfs je lbs. Maar altijd bij mensen.
Niet bij een merksticker op een framebuis.
Oja, on topic: dat geldt ook in 2018
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
2x losliggende lagerbus in het frame, bij onderste lager nabij bottom bracket. De speling betrof dus niet de lagers, maar de bus zelf.
Oorzaak daarvan: mij niet precies bekend. Jaar door gebruiken ook in de modder? Voorliefde hard/snel dalen?
Maar mij werd uitgelegd dat dit (voor mij 3e frame) juist op die plek verstevigd zou zijn.
En de opvolger van dit frame komt er natuurlijk ook alweer aan, dat is het prototype waarop oa MvdP nu zijn wedstrijden rijdt.
Zodra dat frame er is is de kans groot dat ik daarop 'overstap', dan wordt deze fiets reserve (of ik zet het te koop: nagelnieuw frame, en de hele groep is net vervangen), of het wordt eeh Spark RC, die blijft ook 'trekken'...
Maar nogmaals: de service blijf ik pri-ma vinden, rij-eigenschappen huidige Lux ook.
Oorzaak daarvan: mij niet precies bekend. Jaar door gebruiken ook in de modder? Voorliefde hard/snel dalen?
Maar mij werd uitgelegd dat dit (voor mij 3e frame) juist op die plek verstevigd zou zijn.
En de opvolger van dit frame komt er natuurlijk ook alweer aan, dat is het prototype waarop oa MvdP nu zijn wedstrijden rijdt.
Zodra dat frame er is is de kans groot dat ik daarop 'overstap', dan wordt deze fiets reserve (of ik zet het te koop: nagelnieuw frame, en de hele groep is net vervangen), of het wordt eeh Spark RC, die blijft ook 'trekken'...
Maar nogmaals: de service blijf ik pri-ma vinden, rij-eigenschappen huidige Lux ook.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik vind loyaliteit bij een merk ook wat ver gaan. Maar als je een fiets van een merk hebt, die je toch we erg fijn vindt rijden en die er ook nog eens leuk uit ziet, en er is eigenlijk nooit wat mee, en het is een Nukeproof, dan ben je geneigd wel een tijdje bij zo'n merk te blijven...
Is dat loyaal? Weet ik niet. Is wel een reden om niet te switchen.
Is dat loyaal? Weet ik niet. Is wel een reden om niet te switchen.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nee, dat is niet te definiëren als loyaliteit imo.
Loyaliteit is juist ook in slechte tijden trouw zijn.
Dat willen marketeers graag hoor
Loyaliteit is juist ook in slechte tijden trouw zijn.
Dat willen marketeers graag hoor
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- zonoskar
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
- Contacteer:
Ik merk bij mezelf dat ik steeds naar Rocky Mountain getrokken wordt. En dat meestal na een proefrit. Het voelt altijd als thuiskomen op een Rocky. Anderen hebben dat met een ander merk. Volgens mij komt dat een beetje doordat de ontwerper(s) van het merk dicht staan bij wat jij fijn vind fietsen. En misschien ook een beetje de lichaamsbouw van de ontwerpers. Een vriend van me kon niet wennen aan zijn Element 29, terwijl ik dat de fijnste fiets vind die ik geprobeerd heb. Hij is ook net wat korter, dus misschien zit ik precies op de fiets zoals de ontwerpers voor ogen hadden en hij net niet.
Weer anderen laten een custom fiets maken
Maar meerdere malen hetzelfde euvel aan de fiets zou voor mij ook einde oefening betekenen. In ieder geval voor dat model.
Weer anderen laten een custom fiets maken
Maar meerdere malen hetzelfde euvel aan de fiets zou voor mij ook einde oefening betekenen. In ieder geval voor dat model.