Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Ik zal binnenkort nog eens wat goede foto's maken, verdiend hij wel.

Ik vond de kleur op de website al mooi maar in het echt vind ik hem nog mooier.

Wel een nadeel aan zo'n fiets. Mocht ik nu iemand niet kunnen volgen, kan ik het niet meer afschuiven op de fiets. :wink:
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Robi-One schreef: do 19 november 2020, 22:46 Ik zal binnenkort nog eens wat goede foto's maken, verdiend hij wel.

Ik vond de kleur op de website al mooi maar in het echt vind ik hem nog mooier.

Wel een nadeel aan zo'n fiets. Mocht ik nu iemand niet kunnen volgen, kan ik het niet meer afschuiven op de fiets. :wink:
Dat had ik vorig jaar ook. Toen ook een Lux 7.0 gekocht, daar lag het niet aan. Nu gooi ik het maar op de leeftijd. :-D
Het hoeft ook niet hard te gaan, als je maar lol hebt.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Zoals beloofd

Afbeelding

Ik maak ook nog een apart topic aan mei meer foto's.
Mtbenno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 30 november 2016, 22:08

Mooi kleurtje met die lichte bandjes.
Canyon maakt mooie fietsen.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

ik had mijn lux7 nog niet eens laten zien, ondertussen ook met andere bandjes ;-) heerlijke fiets!

Afbeelding
ronvdvoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 januari 2016, 08:46

Robi one en Mathijs wat is de reden dat jullie de Maxxis banden hebben vervangen voor de Vittoria's?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

McLambo schreef: zo 1 november 2020, 17:55 Even 2 vraagjes: heb mijn eerste carbon fiets sinds een maandje, een Neuron CF, en vandaag voor het eerst de fiets eens grondig gepoetst.
Dan kom je goed dicht met je neus bij een aantal zaken, en rondom het bottom bracket vielen mij 2 zaken op, waar ik graag jullie reacties over hoor:

- aan beide zijden zit er een dun blauw lijntje rondom het bracket. Hoort dit? zo ja, wat is dit?
Afbeelding
Afbeelding

Aan de crankzijde lijkt er een randje carbon of lak afgebroken te zijn. Ik heb nog niet de ketting naast het blad gehad, wel een paar keer pedal strike gehad. Komt zoiets dikwijls voor bij carbon? Ik was voornemens om het even schoon te maken en af te dekken met een lakstift blanke lak, in verband met vochtpenetratie/vorst.

Afbeelding

Alvast bedankt voor eventuele reacties en tips.


/edit: Ik heb het voor de zekerheid ook maar even langs Canyon gestuurd, met name het afbrokkelen vind ik niet kunnen.
Ben benieuwd naar hun reactie.
Is dat blauw niet gewoon Loctite?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lijkt mij de primer/grondlak of een andere laklaag, die bij het vlakken van het bracket tevoorschijn is gekomen. En die afgebrokkelde rand komt daar waarschijnlijk ook door. Allemaal carbon dus geen enkel probleem zou ik zeggen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En dat op een maand oude fiets... :o
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

suravida schreef: ma 23 november 2020, 15:43 Lijkt mij de primer/grondlak of een andere laklaag, die bij het vlakken van het bracket tevoorschijn is gekomen. En die afgebrokkelde rand komt daar waarschijnlijk ook door. Allemaal carbon dus geen enkel probleem zou ik zeggen. :-q
Een carbon frame vlakken ze volgens mij niet?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

japie carbon schreef: ma 23 november 2020, 15:51
suravida schreef: ma 23 november 2020, 15:43 Lijkt mij de primer/grondlak of een andere laklaag, die bij het vlakken van het bracket tevoorschijn is gekomen. En die afgebrokkelde rand komt daar waarschijnlijk ook door. Allemaal carbon dus geen enkel probleem zou ik zeggen. :-q
Een carbon frame vlakken ze volgens mij niet?
Je moet toch alle lagerpassingen etc freezen? Een malconstructie kan niet zo nauwkeurig zijn lijkt me.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Juist. :-q Al was het maar omdat je na het lakken toch de bracket weer vlak wil krijgen. Bij pressfit (de meest gebruikte BB bij carbon) hoef je dan idd niet te vlakken, maar dan moet men weer ruimen. (Anders gaat meneer Hambini je voor rotte vis uitmaken ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

ronvdvoort schreef: ma 23 november 2020, 12:08 Robi one en Mathijs wat is de reden dat jullie de Maxxis banden hebben vervangen voor de Vittoria's?
de looks!!

en meer grip in winterse omstandigheden (ik heb 2x Barzo)
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Matthijs_XtC schreef: di 24 november 2020, 16:54
ronvdvoort schreef: ma 23 november 2020, 12:08 Robi one en Mathijs wat is de reden dat jullie de Maxxis banden hebben vervangen voor de Vittoria's?
de looks!!

en meer grip in winterse omstandigheden (ik heb 2x Barzo)
Voor mij vooral de looks. :-D Alleen jammer dat ze het niet voor elkaar krijgen om 2 dezelfde kleuren te maken. Ik ben nog in dubio....
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Robi-One schreef: di 24 november 2020, 18:43
Matthijs_XtC schreef: di 24 november 2020, 16:54

de looks!!

en meer grip in winterse omstandigheden (ik heb 2x Barzo)
Voor mij vooral de looks. :-D Alleen jammer dat ze het niet voor elkaar krijgen om 2 dezelfde kleuren te maken. Ik ben nog in dubio....
Dat krijgen ze wel voor elkaar hoor, moet je alleen zorgen dat je ze ook krijgt. De één heet transparant, de andere volgens mij tan. Zowel Barzo als mezcal is in beide verkrijgbaar
Plaats reactie