Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
SanchoBunce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:47

Bedankt voor de respons!

Ik loop nu nog net tegen deze aan...
https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... .0-1052567

Maar er zit veel verschil op de onderdelen...
Enkel niet te zeggen als Newbie of die vork en demper nu een groot verschil maken.
En of dat positief of negatief is...
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ben in September gewoon naar Koblenz gereden om te passen. Eerst een M en dat zat prima. Voor de vorm ook maar even de L geprobeerd. Ik val met lang boven lichaam en korte benen volledig buiten de advies maten van Canyon ( de oude tool op de website gaf aan dat de maten niet correct konden zijn.)
Maar dus toch maar een L geprobeerd en die reed toch echt een stuk fijner. Word wel de dropper volledig in het frame, maar het reed echt fijner. Dus als je de tijd hebt en we mogen weer naar Duitsland dan adviseer ik echt ff naar Koblenz te rijden.
Ze zijn echt super behulpzaam rn ik heb binnen vijf minuten beide maten geprobeerd.
Hou er wel rekening mee dat het alleen een rondje op het parkeerterrein is. Dus niet ff een trail uitproberen, dus puur voor de maat.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

SanchoBunce schreef: zo 18 oktober 2020, 20:21 Bedankt voor de respons!

Ik loop nu nog net tegen deze aan...
https://www.bike-discount.de/en/buy/rad ... .0-1052567

Maar er zit veel verschil op de onderdelen...
Enkel niet te zeggen als Newbie of die vork en demper nu een groot verschil maken.
En of dat positief of negatief is...
Volgens mij is in ieder geval de vork (een FOX 34) veel beter dan een Judy silver vork van deze Neuron 6.0. Volgens de fabrikant is de fiets ook een kleine 2kg lichter.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik lees dat een aantal mensen een relatief lang lichaam en iets kortere benen hebben .. in verhouding tot hun lengte. Ik herken dit.
Die lengte is zeer verraderlijk. Ik heb bijv een heel korte nek (stierennek, zo u wil). Daarbij heb ik dus ook een langer bovenlichaam in verhouding tot de benen. Daarmee is de rest van mijn lichaam qua postuur van 189, maar meet ik 4-5cm korter.

Met fietsen merk je dan snel dat zittend het stuur redelijk dicht op je zit en dat je je onderrug gaat bollen of je zadel ver naar achteren zet. Als je gaat staand klimmen ga je heel snel 'voorbij je stuur' en moet je jezelf een beetje terug duwen, plus dat je grip achter verliest.

Ja, het is lekker speels, die kleinere maat, dat wel. Maar qua fietsen/rijden vond ik het minder fijn dat de maat grotere fiets.
Mijn advies is om met een relatief lang bovenlichaam de grotere fiets te kiezen....
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

McLambo schreef: zo 18 oktober 2020, 19:25
Zal nog wel wat finetuning gebeuren in zitpositie en vering de komende tijd..

Afbeelding
Vergeet bij de finetuning ook niet de spatborden te verwijderen :winkie: geintje sorry kon t niet laten.

Mooie fiets man. Veel plezierige en veilige km gewenst👍🏻
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Kleine aanvulling op de post hierboven; doe dat verwijderen van de spatborden na de winter en trek je niks aan van de mensen die te ijdel zijn om spatborden te gebruiken en vaak na 10km stiekem al balen dat ze het lef niet hebben om spatborden te gebruiken. :D
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

awinkel schreef: ma 19 oktober 2020, 17:06 Kleine aanvulling op de post hierboven; doe dat verwijderen van de spatborden na de winter en trek je niks aan van de mensen die te ijdel zijn om spatborden te gebruiken en vaak na 10km stiekem al balen dat ze het lef niet hebben om spatborden te gebruiken. :D
Volgens mij heb je mijn reactie niet helemaal goed gelezen ...... er staan namelijk “ GEINTJE”...

Het zal mij een zorg zijn wie er met spatborden fiets en wie zonder. Iedereen lekker in zijn waarde laten en genieten van onze gezamenlijke hobby, ongeacht de manier waarop.

Super dikke fiets de Neuron, hij staat hoog op mijn wensenlijst👍🏻
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heb ik wel gelezen. :-D Vandaar die smiley achteraan de regel. ;-)
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ik dacht al; hoe lang duurt het voordat de eerste reactie valt over mijn speedway spatbord, lol

Ik rij door weer en wind, dus heb altijd een klein voorspatbordje om de modder uit mijn gezicht te halen.

Omdat dit mijn eerste fully is, ook maar een achterspatbord gemonteerd om de verende delen te ontzien. Ik weet het, het is een joekel 😆
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

McLambo schreef: ma 19 oktober 2020, 18:32 Ik weet het, het is een joekel 😆
Lekker belangrijk, gewoon lekker genieten van je nieuwe bike man. :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij is in ieder geval effectief.

Bij mij past een SKS X-blade mooi onder m’n dropper.
Die is heel goed in te stellen, en makkelijk te bevestigen en weer te verwijderen, bv https://www.internet-bikes.com/m/80060- ... H2EALw_wcB#.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Menneme3eieren
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:35
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF7 / Canyon Neuron CF 9

Ik heb 29/9 de Neuron CF 9 (blauw) in XL besteld. Deze zou oorspronkelijk tussen 9/11 en 13/11 geleverd worden maar kwam vandaag al binnen. Ik zie trouwens op de site dat hij inmiddels alweer 100 euro duurder is.
Jammer dat de bijgeleverde Manual en Quick Start Guide niet de juiste zijn, deze zijn specifiek voor road bikes.
Morgen maar even Canyon contacten hierover. Het voorwiel, stuur en stuurbegrenzingsnokje zijn uiteraard geen probleem maar ik weet niet goed waar ik rekening mee moet houden om die zadelpen met dropper correct te monteren.
SanchoBunce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:47

Ik ben uiteindelijk helemaal geswitcht...

Long story short.

In Augustus de Stereo 120 Pro besteld.
Levering voorzien in September.
Werd dan uiteindelijk week 10 van 2021!!!

Dan naar de Neuron aan het zien.
Maar als je dan nog 20 euro voor een doos.
En 40 euro voor de verzending moet bijtellen...

Uiteindelijk mij serieus kwaad gemaakt bij bikediscount ( waar de stereo 120 besteld was).
En dan 10% korting gekregen op de Radon Skeen 8.0
Die qua specificaties precies toch nog een stuk boven de Neuron staat precies.

En nieuw bij Radon.
Levering bij een fietsmaker is mogelijk (2 stuks in België) waarvan 1 toevallig op 20 km.

Die dus de fiets volledig in elkaar zet.
Afstelt.
En ook de service kan verzorgen indien nodig.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Pinkbike:
Major Private Equity Firms Considering Buying Canyon Bicycles - Sale Could Bring in $592 Million
https://m.pinkbike.com/news/private-equ ... llion.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie