Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

Lux Trail CF 6 is weer bestelbaar… Levering januari 2022
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Giant-E schreef: ma 8 november 2021, 10:43 Achteraf blij dat ik, na enige twijfel, toch nog snel de Neuron 7 had besteld. Stond ineens weer op beschikbaar, XL. Direct in de winkelwagen gemieterd.
Ik wilde eerst nog wachten op de 2022 modellen, vooral vanwege de kleur maar in ‘t echt is de diep matte Stealth-Silver toch wel erg mooi hoor.
En inderdaad, best value for money: Fox Rythem Grip 34, Fox Float DPS, beide 130 mm, daarnaast full SLX remmen/drivetrain (rear derrie XT). En dat incl dropper 150 mm met Fizik zadel. Ik ben hier meer dan tevreden mee, en, incl 2 nieuwe WP’s, binnen 2.5K budget gebleven.
Gisteren de maiden-ride gehad op ‘t droge Drieluik, eerste km’s erg wennen aan de moderne geometrie (kom van een AMS 2013 af), maar eenmaal gewend echt heerlijk gereden. Alles klopt gewoon. :-q

[img]
Wow, mooi apparaat hoor!
Bevalt goed zo te lezen. Nu nog de vork+demper beetje finetunen elke rit?
Je hebt de banden gelijk gewisseld zie ik, voor wolfpack trail, maar wat heb je achter?
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Dizer schreef: ma 1 november 2021, 13:39
HarrySlingerLove schreef: zo 31 oktober 2021, 19:45 Ja i know. Voor de rest gewoon in NL aan het rijden. Hoeveel “last” heb je dan van het extra gewicht en de travel?
Waarom dan geen Neuron?
De wat mij betreft negatieve(re) recensies.

Spectral afbesteld, de Lux Trail CF7 (wit/grijs) besteld.
Nu alleen even al mijn kleding en helm in een andere kleur aanschaffen :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Michel__ schreef: ma 8 november 2021, 16:03
Giant-E schreef: ma 8 november 2021, 10:43 Achteraf blij dat ik, na enige twijfel, toch nog snel de Neuron 7 had besteld. Stond ineens weer op beschikbaar, XL. Direct in de winkelwagen gemieterd.
Ik wilde eerst nog wachten op de 2022 modellen, vooral vanwege de kleur maar in ‘t echt is de diep matte Stealth-Silver toch wel erg mooi hoor.
En inderdaad, best value for money: Fox Rythem Grip 34, Fox Float DPS, beide 130 mm, daarnaast full SLX remmen/drivetrain (rear derrie XT). En dat incl dropper 150 mm met Fizik zadel. Ik ben hier meer dan tevreden mee, en, incl 2 nieuwe WP’s, binnen 2.5K budget gebleven.
Gisteren de maiden-ride gehad op ‘t droge Drieluik, eerste km’s erg wennen aan de moderne geometrie (kom van een AMS 2013 af), maar eenmaal gewend echt heerlijk gereden. Alles klopt gewoon. :-q

[img]
Wow, mooi apparaat hoor!
Bevalt goed zo te lezen. Nu nog de vork+demper beetje finetunen elke rit?
Je hebt de banden gelijk gewisseld zie ik, voor wolfpack trail, maar wat heb je achter?
Een WP race 2.4, daar was ik al erg tevreden over. De voorband nu iets “zwaarder” besteld ivm nog meer grip op loose over hard voor thuistrack Bergschenhoek. De Nobby Nic’s inmiddels hier verkocht.
Sag is uiteraard al ingesteld, rebound voor nu even ingesteld via advies Fox, maar moet nog finetunen op afdalingen. Ik wilde gisteren al naar AM, RH en KW, maar had geen zin in buien en natte trails.
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17


Een WP race 2.4, daar was ik al erg tevreden over. De voorband nu iets “zwaarder” besteld ivm nog meer grip op loose over hard voor thuistrack Bergschenhoek. De Nobby Nic’s inmiddels hier verkocht.
Sag is uiteraard al ingesteld, rebound voor nu even ingesteld via advies Fox, maar moet nog finetunen op afdalingen. Ik wilde gisteren al naar AM, RH en KW, maar had geen zin in buien en natte trails.
Hoe heb je het advies van Fox gekregen mbt de rebound? Heb je een linkje of was het een persoonlijk advies?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

Iw@n schreef: ma 8 november 2021, 18:33

Een WP race 2.4, daar was ik al erg tevreden over. De voorband nu iets “zwaarder” besteld ivm nog meer grip op loose over hard voor thuistrack Bergschenhoek. De Nobby Nic’s inmiddels hier verkocht.
Sag is uiteraard al ingesteld, rebound voor nu even ingesteld via advies Fox, maar moet nog finetunen op afdalingen. Ik wilde gisteren al naar AM, RH en KW, maar had geen zin in buien en natte trails.
Hoe heb je het advies van Fox gekregen mbt de rebound? Heb je een linkje of was het een persoonlijk advies?
Er zit ook gewoon een stickertje op de achterkant van de linker vorkpoot waar alle base settings per gewicht op staan. Tenminste bij mijn fox 34.
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Er zit ook gewoon een stickertje op de achterkant van de linker vorkpoot waar alle base settings per gewicht op staan. Tenminste bij mijn fox 34.
Bij mij ook hoor :D ...was vooral benieuwd naar de rebound van de achterdemper
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Er zijn nog een paar lux'en 2021 in de outlet, ook in de Maat L, gewoon ff ter info.
S.R.
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 3 november 2018, 17:58

Kramsky schreef: vr 12 november 2021, 12:00 Er zijn nog een paar lux'en 2021 in de outlet, ook in de Maat L, gewoon ff ter info.
Thanks voor de tip :-q :D Lux CF 6 besteld; het model van "vorig jaar" dus, met dropper en 110 mm vork.

Ben benieuwd :bier:
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Kramsky schreef: vr 12 november 2021, 12:00 Er zijn nog een paar lux'en 2021 in de outlet, ook in de Maat L, gewoon ff ter info.
Alweer weg :(
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

Yes!! Maandag a.s. wordt mijn Lux Trail CF7 geleverd!! :wink:
Morgen laatste ritje op mijn oude fully!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Baphi schreef: za 13 november 2021, 20:14 Yes!! Maandag a.s. wordt mijn Lux Trail CF7 geleverd!! :wink:
Morgen laatste ritje op mijn oude fully!
Ja mijne ook eind deze week/begin komende week! Zin in! Even gepast afscheid nemen van mijn Cube hardtail.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Weet iemand hoe makkelijk/snel je een door Canyon aangeleverde fiets in elkaar zet? Kan dat zelf? Of…. Moet je wel het eea kunnen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Moet je zelf doen en is erg simpel.
Als je een inbus aan kunt draaien dan gaat het je lukken.
Plaats reactie