Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

wijmaar schreef: wo 27 mei 2020, 15:29
wijmaar schreef: ma 25 mei 2020, 10:27

Net de (hele vriendelijke support) van Canyon gesproken. Hij gaat er vanuit dat de bout langzaam los is gekomen en daardoor de lak beschadigd heeft, en vervolgens helemaal los gekomen moet zijn.

Ze komen terug met een voorstel voor een oplossing.
Terugkoppeling gehad van Canyon. Bout en achterbrug worden vervangen onder garantie. Nu nog even afstemmen over hoe dat precies gaat gebeuren, hoop dat er een optie mogelijk is waar ik de fiets niet heel lang kwijt ben. Top service :-q
Ik ben deze bout en die van de andere kant allebei onderweg kwijt geraakt. Ik moest toen op mijn achterste benen staan om een paar nieuwe bouten toegestuurd te krijgen. Was volgens Canyon mijn eigen fout omdat ik ze niet na elke paar ritten weer controleerde of ze nog vast zaten. Was toen niet zo tevreden over de service :((
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Singletrack Sundays schreef: wo 23 september 2020, 15:39
Jurf schreef: wo 23 september 2020, 09:32
Dat is niet alleen in 2021, maar ook al eerder. Deze uit 2019 vond ik wel interesant: Spectral vs AStrive
https://enduro-mtb.com/en/canyon-spectr ... ve-review/

Mijn persoonlijke visie:
Eerst zijn de fietsen met meer veerweg meer allround geworden waardoor ze ook in NL nog heel leukkunnen fietsen, in 2019/20 zijn fietsen met minder veerweg als de Pivot429/Ibis Ripley, Santacruz Tallboy slacker en meer capabel op de trails geworden waardoor die 2 groepen veel meer naar elkaar zijn gegroeid.
Nieuwe vulling van het oude 100/120 gat: de Downcountry / XC-trail light fietsen en nog niet alle merken waaronder Canyon hebben een dergelijke fiets.
Dat is best zonde want voorheen was de oude Nerve het model wat tussen Trail(spectral) en XC(lux) paste.
Nu als Neuron is hij IMHO veel meer opgeschoven richting trail.
De nieuwe LUX heeft misschien wel een modernere geo gekregen maar is nog steeds een echt XC racebak.

Ik fiets voornamelijk UHR, Schoorl, Spaarnwoude en daarvoor is mijn huidige 2015 spectral gewoon te lomp merk ik, deze vervangen voor een neuron ga ik niet veel mee opschieten want dat is tegenwoordig zelfde als mijn oude spectral.
Lux twijfel ik dan over omdat ik ook wel van een beetje spelen hou en het idee heb dat LUX toch echt te veel racebak is.

Misschien dan maar overstappen naar ander merk, heb nu al de Kona Hei Hei, NS synonym TR, Obrea Oiz TR en Trek top fuel op mijn lijstje staan.
Ik ben ook van de 2015 Spectral naar de 2019 Neuron CF 9.0 SL gegaan en dat is toch wel een wereld van verschil hoor!! Kan je niet met elkaar vergelijken. En ik rij ook Schoorl, GMA, Spaarnwoude en UHR.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

The Pwep schreef: di 29 september 2020, 18:20
wijmaar schreef: wo 27 mei 2020, 15:29

Terugkoppeling gehad van Canyon. Bout en achterbrug worden vervangen onder garantie. Nu nog even afstemmen over hoe dat precies gaat gebeuren, hoop dat er een optie mogelijk is waar ik de fiets niet heel lang kwijt ben. Top service :-q
Ik ben deze bout en die van de andere kant allebei onderweg kwijt geraakt. Ik moest toen op mijn achterste benen staan om een paar nieuwe bouten toegestuurd te krijgen. Was volgens Canyon mijn eigen fout omdat ik ze niet na elke paar ritten weer controleerde of ze nog vast zaten. Was toen niet zo tevreden over de service :((
Elders op google meer van dezelfde ervaringen gelezen. Heb hier een nieuwe neuron staan en wil preventief de Horstlink bouten even loshalen en van Loctite voorzien. Schijnt er af fabriek niet altijd op te zitten
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik ben erg geïnteresseerd in de Neuron CF 9
Helaas kan ik nog maar heel weinig test en revieuws vinden op YouTube over het 2021 model. De enige die ik kan vinden, zijn de Limited Edition modellen. Misschien is het nog wat vroeg een maand na de introductie van de 2021 modellen?

Daarnaast snap ik ook wel dat ze eerst hun topmodellen laten testen en daarna de modellen eronder.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Updates met de 2019/2020 modellen zijn niet heel groot, zelfde frame, dus die zou je als referentie kunnen pakken..?
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

McLambo schreef: di 29 september 2020, 19:00
The Pwep schreef: di 29 september 2020, 18:20

Ik ben deze bout en die van de andere kant allebei onderweg kwijt geraakt. Ik moest toen op mijn achterste benen staan om een paar nieuwe bouten toegestuurd te krijgen. Was volgens Canyon mijn eigen fout omdat ik ze niet na elke paar ritten weer controleerde of ze nog vast zaten. Was toen niet zo tevreden over de service :((
Elders op google meer van dezelfde ervaringen gelezen. Heb hier een nieuwe neuron staan en wil preventief de Horstlink bouten even loshalen en van Loctite voorzien. Schijnt er af fabriek niet altijd op te zitten
Nieuwe Neuron, zo uit de doos.
Een zijde: geen loctite
Afbeelding

/irony:

Afbeelding
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Dat is ook wat, ik ga mijn Lux ook maar eens controleren.
Wel handig dat ze ook het type Loctite voorschrijven, enig idee hoeveel soorten Loctite er zijn?
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Varieert van 'lichtjes borgen' tot 'pak de slijptol maar als 't ooit nog uit elkaar moet'. :D
In dit geval: druppeltje Loctite 243 lijkt me.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

vincent75 schreef: do 1 oktober 2020, 12:27 Dat is ook wat, ik ga mijn Lux ook maar eens controleren.
Wel handig dat ze ook het type Loctite voorschrijven, enig idee hoeveel soorten Loctite er zijn?
Toevallig had ik gisteren dezelfde vraag, toen ik de Neuron in elkaar gezet heb.
Ik heb 243 en 270 staan. Meeste discussies eindigen op 243, de blauwe.
Groen en rood schijnen niet meer los te krijgen zijn met spierkracht.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

De blauwe volstaat inderdaad. Maar toch blijf ik ze om de zoveel tijd ff checken.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 843
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

McLambo schreef: do 1 oktober 2020, 13:04
vincent75 schreef: do 1 oktober 2020, 12:27 Dat is ook wat, ik ga mijn Lux ook maar eens controleren.
Wel handig dat ze ook het type Loctite voorschrijven, enig idee hoeveel soorten Loctite er zijn?
Toevallig had ik gisteren dezelfde vraag, toen ik de Neuron in elkaar gezet heb.
Ik heb 243 en 270 staan. Meeste discussies eindigen op 243, de blauwe.
Groen en rood schijnen niet meer los te krijgen zijn met spierkracht.
243 is de juiste, deze staat ook aangegeven op de technische tekening van de nerve
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Tjonge wanneer is die Torque nou eindelijk leverbaar???? :-?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

MVMVML schreef: di 6 oktober 2020, 12:21 Tjonge wanneer is die Torque nou eindelijk leverbaar???? :-?
1 dag later dus :lol:

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GN%2FBK

:bier: ..... nog op voorraad ook.... moet me nu wel heel erg beheersen.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

MVMVML schreef: wo 7 oktober 2020, 14:33
MVMVML schreef: di 6 oktober 2020, 12:21 Tjonge wanneer is die Torque nou eindelijk leverbaar???? :-?
1 dag later dus :lol:

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GN%2FBK

:bier: ..... nog op voorraad ook.... moet me nu wel heel erg beheersen.
En welke gaat het worden? En wil je deze als vervanging voor je downhill bike?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

MVMVML schreef: wo 7 oktober 2020, 14:33
MVMVML schreef: di 6 oktober 2020, 12:21 Tjonge wanneer is die Torque nou eindelijk leverbaar???? :-?
1 dag later dus :lol:

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GN%2FBK

:bier: ..... nog op voorraad ook.... moet me nu wel heel erg beheersen.
Nee hoor gewoon bestellen dat ding👍🏻
Plaats reactie