Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

Denk een hele legitieme vraag, zeker als je bedenkt dat die chainstay van S tot XL hetzelfde is. Zal dus wel een geo ding zijn. Tot nog toe blij met de Trail!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

26-er-hardtail schreef: zo 12 september 2021, 19:19 Denk een hele legitieme vraag, zeker als je bedenkt dat die chainstay van S tot XL hetzelfde is. Zal dus wel een geo ding zijn. Tot nog toe blij met de Trail!
Ik vind het ook een hele mooie fiets. Maar ik heb zelf 2 jaar geleden een nieuwe gekocht dus kan niet alles hebben.
Maar mijn huidige LUX 7.0 doet het nog steeds prima.
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

Mike123 schreef: zo 12 september 2021, 21:45
26-er-hardtail schreef: zo 12 september 2021, 19:19 Denk een hele legitieme vraag, zeker als je bedenkt dat die chainstay van S tot XL hetzelfde is. Zal dus wel een geo ding zijn. Tot nog toe blij met de Trail!
Ik vind het ook een hele mooie fiets. Maar ik heb zelf 2 jaar geleden een nieuwe gekocht dus kan niet alles hebben.
Maar mijn huidige LUX 7.0 doet het nog steeds prima.
Daar krijg je in de huidige markt wel nog een hele goede prijs voor, bijna nieuwprijs... :lol:
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Jordyyyy schreef: ma 13 september 2021, 11:54
Mike123 schreef: zo 12 september 2021, 21:45
Ik vind het ook een hele mooie fiets. Maar ik heb zelf 2 jaar geleden een nieuwe gekocht dus kan niet alles hebben.
Maar mijn huidige LUX 7.0 doet het nog steeds prima.
Daar krijg je in de huidige markt wel nog een hele goede prijs voor, bijna nieuwprijs... :lol:
Dat zou natuurlijk ook kunnen maar ik heb geen zin om te wachten op een andere fiets.
En deze bevalt mij nog prima. En langere ritten dan ca 80 km maak ik eigenlijk nooit.
En afdalingen kom ik ook zelden tegen.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

nickster schreef: vr 10 september 2021, 09:43 Ik heb hier bike magazin op de mat gehad, staat de eerste echte review van de lux trail in.

Conclusie: qua prijs/kwalieit goed.
Qua frame/geometrie/klimsnelheid/ duidelijk minder dan de concurrentie (bv vergeleken met de nieuwe scott spark).
Ze geven ook aan dat ze de korte achterbrug van de canyon trail een nadeel vinden.

Ik zal het nog wel even inscannen en hier op het forum zetten.

Ben er nog steeds niet over uit wat ik met mijn bestelling moet, heb nog ff de tijd.
Welk nummer is dit? Ik probeer de digitale versie te downloaden maar daarin staat niet dat de fiets getest is/wordt?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Brambo67 schreef: di 14 september 2021, 11:56
nickster schreef: vr 10 september 2021, 09:43 Ik heb hier bike magazin op de mat gehad, staat de eerste echte review van de lux trail in.

Conclusie: qua prijs/kwalieit goed.
Qua frame/geometrie/klimsnelheid/ duidelijk minder dan de concurrentie (bv vergeleken met de nieuwe scott spark).
Ze geven ook aan dat ze de korte achterbrug van de canyon trail een nadeel vinden.

Ik zal het nog wel even inscannen en hier op het forum zetten.

Ben er nog steeds niet over uit wat ik met mijn bestelling moet, heb nog ff de tijd.
Welk nummer is dit? Ik probeer de digitale versie te downloaden maar daarin staat niet dat de fiets getest is/wordt?
Onderaan het artikel staat dat in nr 10 staat. 10/2021
https://www.bike-magazin.de/mtb_news/mt ... trail-2022
Als dit de juiste website is.
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Ondanks eerdere berichten dat de Lux Trail cf8 pas eind oktober binnen zou komen, toch gisteren mogen ontvangen (M). Wat een mooi apparaat! Vandaag gemonteerd. Alleen voorste remschijf lijkt ietsje getordeerd. Loopt bij een deel van de voorwiel rotatie heeel iets aan bij de remschoen. Morgen maar ff bellen.

2 toploader bottle cages is niet handig. Ga degene aan zadelbuis vervangen voor een side loader. Demper zit in de weg namelijk bij uitnemen van bidon.

Helaas is zadeltasje niet over te zetten op deze fiets ivm AXS battery pack. Iemand wellicht ervaring met andere modellen zadeltasjes? Heb liever geen rugtas of tasje aan frame hangen.

Morgen eerste proefritje maken.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Quartje schreef: di 14 september 2021, 21:54 Ondanks eerdere berichten dat de Lux Trail cf8 pas eind oktober binnen zou komen, toch gisteren mogen ontvangen (M). Wat een mooi apparaat! Vandaag gemonteerd. Alleen voorste remschijf lijkt ietsje getordeerd. Loopt bij een deel van de voorwiel rotatie heeel iets aan bij de remschoen. Morgen maar ff bellen.
Dat is een mooie meevaller dan, mooi op tijd binnen gekregen.
Heb je je remklauw ook al opnieuw afgesteld? Of alleen het wiel er in en klaar?
Als de schijf iets aanloopt nadat de klauw goed is afgesteld kan je de schijf eventueel met de hand ook nog wel iets een duwtje geven of aan trekken op het punt waar hij aanloopt.
Maar dan moet de klauw wel goed zitten. Anders word het erger.
Zorg er wel voor dat er geen vet op de schijf achterblijft. Dat remt zo slecht.
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Mike123 schreef: wo 15 september 2021, 07:01
Quartje schreef: di 14 september 2021, 21:54 Ondanks eerdere berichten dat de Lux Trail cf8 pas eind oktober binnen zou komen, toch gisteren mogen ontvangen (M). Wat een mooi apparaat! Vandaag gemonteerd. Alleen voorste remschijf lijkt ietsje getordeerd. Loopt bij een deel van de voorwiel rotatie heeel iets aan bij de remschoen. Morgen maar ff bellen.
Dat is een mooie meevaller dan, mooi op tijd binnen gekregen.
Heb je je remklauw ook al opnieuw afgesteld? Of alleen het wiel er in en klaar?
Als de schijf iets aanloopt nadat de klauw goed is afgesteld kan je de schijf eventueel met de hand ook nog wel iets een duwtje geven of aan trekken op het punt waar hij aanloopt.
Maar dan moet de klauw wel goed zitten. Anders word het erger.
Zorg er wel voor dat er geen vet op de schijf achterblijft. Dat remt zo slecht.
Thanks! Combi van voorremklauw ff opnieuw afstellen en remschijf ietsje terugbuigen was de oplossing. Eerste rit gemaakt vandaag. Beviel erg goed. AXS nog even moeten finetunen aangezien ik het zwaarste verzet niet kon schakelen. Is nu gefixed. Wat schakelt dat AXS systeem toch fijn en direct zeg (als je gewend bent aan de switches). Nog even wennen, heb veel per ongeluk geschakeld tijdens de rit. Achterrem is wat zwak kwam ik tijdens de rit achter, even kijken hoe ik dat verbeterd krijg.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Quartje schreef: di 14 september 2021, 21:54 Ondanks eerdere berichten dat de Lux Trail cf8 pas eind oktober binnen zou komen, toch gisteren mogen ontvangen (M). Wat een mooi apparaat! Vandaag gemonteerd. Alleen voorste remschijf lijkt ietsje getordeerd. Loopt bij een deel van de voorwiel rotatie heeel iets aan bij de remschoen. Morgen maar ff bellen.

2 toploader bottle cages is niet handig. Ga degene aan zadelbuis vervangen voor een side loader. Demper zit in de weg namelijk bij uitnemen van bidon.

Helaas is zadeltasje niet over te zetten op deze fiets ivm AXS battery pack. Iemand wellicht ervaring met andere modellen zadeltasjes? Heb liever geen rugtas of tasje aan frame hangen.

Morgen eerste proefritje maken.
Je kan een keer in het "onderdelen discussie" onderdeel van dit forum kijken. Daar heb ik dezelfde vraag gesteld voor de Canyon Lux Trail CF8 en de AXS dropper.
#Skraleanjers
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Mike123 schreef: ma 13 september 2021, 20:49
Jordyyyy schreef: ma 13 september 2021, 11:54

Daar krijg je in de huidige markt wel nog een hele goede prijs voor, bijna nieuwprijs... :lol:
Dat zou natuurlijk ook kunnen maar ik heb geen zin om te wachten op een andere fiets.
En deze bevalt mij nog prima. En langere ritten dan ca 80 km maak ik eigenlijk nooit.
En afdalingen kom ik ook zelden tegen.
Ik rij wel langere ritten, maar >95% van de afstand is zonder afdalingen. Dus ja, de trail is echt wel een mooie fiets, maar voor mij overkill. In de afdalingen die ik doe, ben ik de beperkende factor en niet de fiets.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Quartje schreef: di 14 september 2021, 21:54 Ondanks eerdere berichten dat de Lux Trail cf8 pas eind oktober binnen zou komen, toch gisteren mogen ontvangen (M). Wat een mooi apparaat! Vandaag gemonteerd. Alleen voorste remschijf lijkt ietsje getordeerd. Loopt bij een deel van de voorwiel rotatie heeel iets aan bij de remschoen. Morgen maar ff bellen.

2 toploader bottle cages is niet handig. Ga degene aan zadelbuis vervangen voor een side loader. Demper zit in de weg namelijk bij uitnemen van bidon.

Helaas is zadeltasje niet over te zetten op deze fiets ivm AXS battery pack. Iemand wellicht ervaring met andere modellen zadeltasjes? Heb liever geen rugtas of tasje aan frame hangen.

Morgen eerste proefritje maken.
Nog tevreden met je CF8?
Ben erg benieuwd naar de kleur, heb je toevallig een foto van je fiets?
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Jazeker, eerste pakweg 100km achter de rug. Met wat finetuning van remmen en derailleur (micro adjustments en stelschroef) fietst ie heerlijk. Hier een foto van de fiets in de montagestandaard.

Afbeelding
https://imgshare.io/images/2021/09/20/F ... EECF5A.jpg
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 491
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Zijn het fijne banden .?
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

shit schreef: ma 20 september 2021, 16:43 Zijn het fijne banden .?
Ik heb zelf alleen de referentie van Racing Ralph's van mijn vorige fiets, maar deze banden zijn prima! Goede gripniveaus op de trails waar ik momenteel voornamelijk rij (UHR Lage/Hoge Vuursche, Zeist, Leersum).
Plaats reactie