Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Lars TB schreef: za 4 september 2021, 21:53
Torsten schreef: za 4 september 2021, 19:27 Als ik je verhaal zo lees was de epic EVO gewoon de keuze voor jou.
Nu is de Epic nooit een keuze...


Tenzij ze de Brain eraf gooien!


Oh, wacht even...


:winkie:
Daarom zeg ik ook de epic EVO, heb je geen last van een brain :bier:
De beentjes van Enrique Mas, que?'
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lars TB schreef: za 4 september 2021, 21:55
Pro_Shifty schreef: vr 3 september 2021, 10:49 Top. De fiets is uiteraard bedoeld voor allround gebruik.
Eigenlijk geef je dus aan dat het dus andersom was: een xc-bike is maar beperkt inzetbaar!


(Toch maar eens zaken benoemen zoals ze zijn! :kiss: )
Een downhill bike ook. :winkie:
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Jack of all trades, master of none.

Om er maar eens een oude volkswijsheid tegenaan te gooien. :bier:
jmdp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 augustus 2021, 20:45
Mijn mountainbike: 429

Knakker29 schreef: zo 5 september 2021, 09:54 Jack of all trades, master of none.

Om er maar eens een oude volkswijsheid tegenaan te gooien. :bier:
Een trail MTB dus 8)
Elk type fiets heeft natuurlijk voor- en nadelen. Uiteindelijk bepaalt de gebruiker of het wel of niet voor hem/haar werkt.
Als je blij en gelukkig wordt met een downhill fiets op de UHR of, andere uiterste, het supergaaf vindt om met een XC hardtail de downhill van Val di Sole te nemen; prima toch. :-q
Strong, light, cheap: pick two.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Zie dat de maatvoering (maat keuze) van de trail wel veranderd is. Waar ik eerst een xl voor de lux nodig had en een l voor de lux trail (wat mij logisch leek met een 2cm langer frame) is dit nu weer gelijk aan de gewone lux.

Helpt niet echt met de correcte maat kiezen.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Lars TB schreef: za 4 september 2021, 21:55
Pro_Shifty schreef: vr 3 september 2021, 10:49 Top. De fiets is uiteraard bedoeld voor allround gebruik.
Eigenlijk geef je dus aan dat het dus andersom was: een xc-bike is maar beperkt inzetbaar!


(Toch maar eens zaken benoemen zoals ze zijn! :kiss: )
Nou nee, ik heb rugklachten en het is voor mijn lichaam beter om iets minder race op een fiets te zitten. Afgelopen jaar in Solden kon ik op mijn Epic 2015 en mijn vriendin op haar HT contessa gewoon iedere natural trail af. Je techniek bepaald waar je vanaf komt.

Wil je sneller of heb je meer marge voor fouten nodig, dan heb je een andere fiets nodig. De normale XC bike voldoet prima. Mijn anti-lichaam zorgt ervoor dat het alleen voor mij niet besteed is op de langere termijn.

Een XC bike is dus prima inzetbaar maar de Trail fietsen maken het allemaal net wat makkelijker. Meer marge om fouten te kunnen maken. Pak je een enduro fiets en uiteindelijk een DH fiets, heb je steeds meer marge om fouten te mogen maken. Nu heb ik het over de recreant natuurlijk.

En dan nog over de Epic EVO. Ik heb 15 Specialized zaken in NL gebeld en de EVO in de maat XL komt tussen februari en juni 2022 en de kans bestaat dat het zelfs nog langer wachten is. Dus wat dat betreft viel de EVO af omdat ik dan nog een hele tijd moet wachten.
#Skraleanjers
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Na lang wikken en wegen, fora doorgelezen en reviews bekeken, ga ik de Bulls HT laten opvolgen door een Canyon Lux Trail 8 CF. Vorige week besteld, levering van maat M stond op periode 6 sept - 20 september. Dat viel mij nog enorm mee in deze tijden van issues in de supply chain en flinke vraag! Zojuist bericht van Canyon na ontvangstbevestiging betaling (heel chique), dat beoogde levering nu naar 18-29 oktober 2021 gaat! Dat is een tegenvaller. Dan nog maar ff de trails hier op de UHR onveilig maken met de Bulls :)
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

Dat is zeker een tegenvaller. Is heb zaterdag mijn CF6 betaald, vandaag ontvangen en zojuist in elkaar gezet, vanavond rondje proberen.
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Behoorlijke JoJo die levertijden. Wordt nu mogelijk toch volgende week geleverd ipv eind oktober. 🥳 De S en de L (Lux Trail Cf8) zijn momenteel voorradig volgens de website, voor degene die hier op aan het azen is.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Idske schreef: wo 1 september 2021, 18:02 Mooi!

Succes straks in de alpen met de extra WiWi :)
Ik wacht nog steeds op de RacingRay. Helaas nergens op voorraad.

Ik heb de handvaten wel direct vervangen door ESI extra chunky. Wat een drama die harde ergons zeg
Mijn ervaring is juist tegenovergesteld; heb over de jaren heen verschillende handvatten geprobeerd, inclusief de Esi Extra chunkies, maar de ergons op mijn Neuron zijn de eerste waamee ik zowel met als zonder handschoenen totaal geen last meer heb van dode handen, of gevoelige (schuur)plekken. En dat met sublieme grip in alle weersomstandigheden 😃Rij er nu bijna een jaar mee
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Ik heb hier bike magazin op de mat gehad, staat de eerste echte review van de lux trail in.

Conclusie: qua prijs/kwalieit goed.
Qua frame/geometrie/klimsnelheid/ duidelijk minder dan de concurrentie (bv vergeleken met de nieuwe scott spark).
Ze geven ook aan dat ze de korte achterbrug van de canyon trail een nadeel vinden.

Ik zal het nog wel even inscannen en hier op het forum zetten.

Ben er nog steeds niet over uit wat ik met mijn bestelling moet, heb nog ff de tijd.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Heb de Canyon Lux Trail CF8 besteld en betaald, zal de komende dagen binnenkomen. Ik heb een maat L in bestelling gezet want ik twijfel over de maat. Even testen komende dagen en dan eventueel terugsturen of annuleren.
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Iemand hier enig zicht wanneer de 2022 fietsen online komen?
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

nickster schreef: vr 10 september 2021, 09:43 Ik heb hier bike magazin op de mat gehad, staat de eerste echte review van de lux trail in.

Conclusie: qua prijs/kwalieit goed.
Qua frame/geometrie/klimsnelheid/ duidelijk minder dan de concurrentie (bv vergeleken met de nieuwe scott spark).
Ze geven ook aan dat ze de korte achterbrug van de canyon trail een nadeel vinden.

Ik zal het nog wel even inscannen en hier op het forum zetten.

Ben er nog steeds niet over uit wat ik met mijn bestelling moet, heb nog ff de tijd.
Echte review?

Twijfel wat minder en koop/hou gewoon wat je het mooist vind. Je gaat die verschillen echt niet enorm ervaren als je het überhaupt al voelt... Een slechte fiets is het nooit, wat je ook kiest.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

nickster schreef: vr 10 september 2021, 09:43 Ik heb hier bike magazin op de mat gehad, staat de eerste echte review van de lux trail in.

Conclusie: qua prijs/kwalieit goed.
Qua frame/geometrie/klimsnelheid/ duidelijk minder dan de concurrentie (bv vergeleken met de nieuwe scott spark).
Ze geven ook aan dat ze de korte achterbrug van de canyon trail een nadeel vinden.

Ik zal het nog wel even inscannen en hier op het forum zetten.

Ben er nog steeds niet over uit wat ik met mijn bestelling moet, heb nog ff de tijd.
Maar hoe moet je dat interpreteren dat ze vinden dat de Canyon een korte achterbrug heeft.
Wat ik kon vinden op de tekeningen is dat er 2,5mm verschil in zit dat de achterbrug van de Canyon korter
is dan van de Spark. Is dat merkbaar dan. Dat ligt dan toch aan de complete geo van de fiets.
Sorry als dit een niet zo slimme vraag is.
Plaats reactie