Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Scherp. :lol:
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Oh. Ik snap m nu pas :lol: :lol:
KDB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 21 april 2020, 20:24

De 'nieuwe' canyon LUX trail fietsen staan op de Canyon website niet langer onder de categorie 'Trail' maar nu onder 'Cross-country'.
opmerkelijke keuze, zou er binnenkort toch een echt down-country model uitkomen... :~ :~
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

KDB schreef: vr 17 december 2021, 20:57 De 'nieuwe' canyon LUX trail fietsen staan op de Canyon website niet langer onder de categorie 'Trail' maar nu onder 'Cross-country'.
opmerkelijke keuze, zou er binnenkort toch een echt down-country model uitkomen... :~ :~
Daar stonden ze altijd al, alleen stonden ze eerst ook bij Trail, maar het is natuurlijk geen echte trail bike ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wat een verschil kan verbeterde geometrie maken. Oké, ik kom natuurlijk van een AMS 2013 af, maar vandaag met de nieuwe Neuron 7 met speels gemak pr’s gereden op UHR downhillsegmenten Snakerun, Ram-stein en Downhill XX. En ik reed niet eens écht op de limiet. Blij verrast dus. :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Er zijn weer diverse modellen diverse maten Lux Trail (oa de CF7) te bestellen (niet alle, maar bij interesse de moeite waard om snel te checken , voor ze alweer foetsie zijn) :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
bert9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 18:45

Vorige week mijn Canyon Exceed CF SLX 8 geleverd. Wat een prachtbak.
Wel heb ik twee vraagjes. Misschien dat jullie dit wel weten hier op dit forum.

- De "vijsjes" voor de drinkbushouders te bevestigen kan je niet aandraaien met een inbus, maar enkel met je hand. Moeten hier nog andere vijsjes voor aangekocht worden of kan je dit gewoon handvast vastdraaien?
- Het aandraaimoment van de topcap-schroef. Op de zijkant van de stuurpen staat het aandraaimoment van die schroefjes, maar van de bovenste waar je je topcap mee vastdraait kan ik nergens vinden met hoeveel kracht je dit mag vastdraaien. Iemand enig idee?


Alvast bedankt!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

bert9 schreef: za 1 januari 2022, 18:20 Vorige week mijn Canyon Exceed CF SLX 8 geleverd. Wat een prachtbak.
Wel heb ik twee vraagjes. Misschien dat jullie dit wel weten hier op dit forum.

- De "vijsjes" voor de drinkbushouders te bevestigen kan je niet aandraaien met een inbus, maar enkel met je hand. Moeten hier nog andere vijsjes voor aangekocht worden of kan je dit gewoon handvast vastdraaien?
- Het aandraaimoment van de topcap-schroef. Op de zijkant van de stuurpen staat het aandraaimoment van die schroefjes, maar van de bovenste waar je je topcap mee vastdraait kan ik nergens vinden met hoeveel kracht je dit mag vastdraaien. Iemand enig idee?


Alvast bedankt!
Vijsjes?
Bij de bidonhouders van Canyon zitten schroeven die je gewoon met een inbus kunt aandraaien.

Top cap, handvast. Niet met kracht in ieder geval.

Succes
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

jernij schreef: za 1 januari 2022, 18:39
bert9 schreef: za 1 januari 2022, 18:20 Vorige week mijn Canyon Exceed CF SLX 8 geleverd. Wat een prachtbak.
Wel heb ik twee vraagjes. Misschien dat jullie dit wel weten hier op dit forum.

- De "vijsjes" voor de drinkbushouders te bevestigen kan je niet aandraaien met een inbus, maar enkel met je hand. Moeten hier nog andere vijsjes voor aangekocht worden of kan je dit gewoon handvast vastdraaien?
- Het aandraaimoment van de topcap-schroef. Op de zijkant van de stuurpen staat het aandraaimoment van die schroefjes, maar van de bovenste waar je je topcap mee vastdraait kan ik nergens vinden met hoeveel kracht je dit mag vastdraaien. Iemand enig idee?


Alvast bedankt!
Vijsjes?
Gegoogled: belgisch voor schroefjes ;)
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Mtb1988 schreef: za 1 januari 2022, 18:43
jernij schreef: za 1 januari 2022, 18:39

Vijsjes?
Gegoogled: belgisch voor schroefjes ;)
Bedankt, iets met luiheid door dagen van vet eten en alcohol... :bier:
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De boutjes van de bidonhouder zullen toch goed vast gezet moeten worden, er hangt zomaar 800gr aan. Denk aan 3Nm.

Voor de topcapbout is de stelregel: aandraaien totdat de speling uit het balhoofd is gesteld, met de stuurpenklemboutjes los wel te verstaan. Zeker niet vaster!

Vijzel, Vlaamse afkorting vijs?:
Afbeelding
Frieskuh
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 13:37

Ik krijg binnen enkele weken mijn Lux Trail CF7 thuisbezorgd en vraag me af of er inmiddels wel de onderdelen op de fiets zitten die ook gespecificeerd zijn? Of is het nog steeds zo dat er bv een stuur met diameter 31,8 mm gemonteerd word ipv de 35 mm zoals op de site vermeld? Ik wil het alu stuur vervangen voor een carbon variant en deze alvast bestellen.
It never gets easier, you only go faster...
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Frieskuh schreef: ma 3 januari 2022, 23:11 Ik krijg binnen enkele weken mijn Lux Trail CF7 thuisbezorgd en vraag me af of er inmiddels wel de onderdelen op de fiets zitten die ook gespecificeerd zijn? Of is het nog steeds zo dat er bv een stuur met diameter 31,8 mm gemonteerd word ipv de 35 mm zoals op de site vermeld? Ik wil het alu stuur vervangen voor een carbon variant en deze alvast bestellen.
Lijkt me gek dat iemand hier weet wat er op jouw fiets zit..

Persoonlijk zou ik Canyon ff vragen via de chat. :-q
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Frieskuh schreef: ma 3 januari 2022, 23:11 Ik krijg binnen enkele weken mijn Lux Trail CF7 thuisbezorgd en vraag me af of er inmiddels wel de onderdelen op de fiets zitten die ook gespecificeerd zijn? Of is het nog steeds zo dat er bv een stuur met diameter 31,8 mm gemonteerd word ipv de 35 mm zoals op de site vermeld? Ik wil het alu stuur vervangen voor een carbon variant en deze alvast bestellen.
Zie het op de site staan maar volgens mij is het raceface stuur ook gewoon 31,8mm.
Frieskuh
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 13:37

Ik had het ook bij Canyon nagevraagd maar die konden niets zeggen. Ze hebben geen informatie dat er onderdelen niet zouden zijn, maar het komt nog steeds wel regelmatig voor dat er toch andere onderdelen gemonteerd worden. Maar gewoon afwachten dus.
It never gets easier, you only go faster...
Plaats reactie