Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

FJP schreef:Hoe staan jullie ten opzichte van deze keuze van Canyon, om de wielmaat vast te bepalen o.b.v. framemaat?
Keuze van de fabrikant. Het kan zijn omdat ze dit inderdaad beter vinden rijden. Maar een merk als Canyon (net als de meeste grote merken) kijken ook sterk naar wat het publiek denkt en wat (vooral!!) de tijdschriften (in Duitsland...) schrijven.

Nu is de allerlaatste lichting 29" wel erg goed en is het verschil met 27,5" wel erg klein aan het worden. Alleen levert Boost daar in mijn ogen een zeer groot aandeel in (om de 29" wielen op stijfheid te krijgen). En volgens mij heeft de Neuron nog geen Boost. Maar de Neuron zelf is behoorlijk stijf, wat al een hele stap in de goede richting is. Tenzij je zelf van het gooien en smijten bent (bochtenridder!), zou ik de fiets er niet om laten staan.


Aan de andere kant: koop een Intense, Santa Cruz, Pilot, Banshee... Gewoon omdat het kan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ja mensen de geruchtenmolen pruttelt weer op volle toeren:

Afbeelding

Schijnt een nieuwe Torque te zijn:

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ziet er zeker prima uit!

Kleine broertje van deze:
Afbeelding
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

crapforbrains schreef:Nieuwe Spectral of Strive?
Spectral waarschijnlijk, zie https://www.bikerumor.com/2017/11/10/no ... tain-bike/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je ziet ook Joe Barnes rijden en die staat bekend om zijn voorliefde voor de Spectral
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Daar is 'ie dan:
http://enduro-mtb.com/en/first-ride-rev ... tral-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

(op zijn zachts gezegd: wennen...)(wel weer nette details!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Ook op de Canyon website:
https://www.canyon.com/nl/mtb/spectral/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker vies is niet bah...
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Dat is behoorlijk wennen ja :o ik zou als eerste dat misplaatste zadeltasje onder de bovenbuis vandaan trekken om de e-bike look wat te verminderen..
Wel mooi hoe die gouden bies over het frame loopt :-q
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Afbeelding
Afbeelding

Qua looks niet echt een verbetering, vond juist die cleane lijnen van het pre-2018 model erg fraai. Wel verbeteringen in cablerouting, afdichting lagers en andere details. Tikje ruimer en een wat langere wielbasis, dus hopelijk ook wat meer stabiel.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5625
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

First ride van PinkBike op de Spectral:
https://www.pinkbike.com/news/canyon-sp ... -2018.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Die rode vind ik mooi maar dat oranje met grijs.... :-{ ....niet mijn ding iig.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Toch wel weer kunstig hoe Canyon de prijzen 'laag' weet te houden. XX1, kashima all over the place en ENVE wielen, voor 6999. Voor mij het dubbele wat ik voor een fiets zal betalen, maar toch ook weer zeer voordelig kijkende naar andere grote merken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

punk86 schreef:Toch wel weer kunstig hoe Canyon de prijzen 'laag' weet te houden. XX1, kashima all over the place en ENVE wielen, voor 6999. Voor mij het dubbele wat ik voor een fiets zal betalen, maar toch ook weer zeer voordelig kijkende naar andere grote merken.
Ja, duh, internetfiets. Logisch dat ze iets goedkoper zijn dan de fiets die in de winkel staat. Want daar moet een dealer nog aan verdienen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Ja, duh, maar de verschillen zijn vergeleken met bijv specialized en cannondale echt enorm. Je gaat mij niet vertellen dat dat allemaal naar de lbs gaat. Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een prijsdiscussie aan te wakkeren ;-)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het uiterlijk is zeker even wennen. Ik ben wel licht verbaasd dat er, met het oog op de Amerikaanse markt, geen 29"-versie is. Mij persoonlijk maakt het niets uit, op papier lijkt het karakter van het vorige model behouden, wat een goede zaak is. Wel jammer dat het minst dure model nu weer met voorderailleur is, maar dat zal wel met de Duitse markt te maken hebben.
Plaats reactie