Zijn er toevallig nog meer mensen waar hun levering een maand is door geschoven? (Ivm voorraad en productie planning)
Mijn ervaring was juist dat ze normaal juist eerder kwamen.
Canyon 2024
Zojuist ook de mail gehad. Ik heb een Grand Canyon 8 in november besteld die in eerste instantie eerste week van februari geleverd zou worden. Na al een keer vertraagd te zijn tot begin maart, net bericht gehad dat het begin april wordt
Canyon Grand Canyon 8
Bij mijn 29-er Spectral was het 29 december bestellen. Levering gepland van 12-19 Februari.
Uiteindelijke levering 25 Januari ( 3 weken eerder dus).
- Koban
- Pro Biker
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
- Mijn mountainbike: twee wielers
- Contacteer:
Mag weg heb het al gevonden
Laatst gewijzigd door Koban op wo 10 februari 2021, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2127
- Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
- Mijn mountainbike: Massi Team advanced
Volgens mij kun je beter een nieuw topic openen, in plaats van deze vraag te stellen in nieuws.Koban schreef: ↑wo 10 februari 2021, 15:26 Wil van mijn Canyon Neuron CF 9.0 SL (2020) de SRAM G2 RSC remmen vervangen voor Shimano Saint BL-M820 + BR-M820 . Welke adapters heb ik hiervoor nodig. Voor en achter 180mm rotors.
Achter dacht ik deze?
https://www.bakkerracingproducts.nl/shi ... 7hEALw_wcB
Voor dacht ik deze?
https://www.bakkerracingproducts.nl/shi ... mount.html
En om AXS shifter te monteren op de I-Spec B. Dacht ik aan onderstaande
https://r2-bike.com/BIKEYOKE-Matchmaker ... -adapter_1
Voor AXS dropper nog geen adapter gevonden. (Linker kant van stuur)
Voor de remmen zitten er toch de juiste adapters op? Je gaat de de rem schijven toch niet veranderen?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
- Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal
Een collega had ook een canyon besteld maar drie keer verplaatsing van de leverdatum heeft hij zijn geld terug gekregen want ze konden niet zeggen wanneer de fiets wel leverbaar was.
Hoe zit dit? Als ik een bestelling heb geplaatst en de levering is naar verwachting in april, en als ik nu opnieuw dezelfde bestelling zou doen is de levering in februari... Behandeld Canyon de bestellingen dan niet op volgorde van binnenkomst? Wordt mijn levertijd dan niet naar voren gehaald?
''
-
- Extreme Biker
- Berichten: 529
- Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
- Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019
Ik zou meteen aan de chat hangen hij Canyon. Dit wilden ze mij ook flikken en uiteindelijk kreeg ik de fiets toch eerder geleverd.JevL schreef: ↑do 18 februari 2021, 21:16 Hoe zit dit? Als ik een bestelling heb geplaatst en de levering is naar verwachting in april, en als ik nu opnieuw dezelfde bestelling zou doen is de levering in februari... Behandeld Canyon de bestellingen dan niet op volgorde van binnenkomst? Wordt mijn levertijd dan niet naar voren gehaald?
Kan me zomaar voorstellen van niet. Ik zou het niet doen in ieder geval als ik zo'n bedrijf zou hebben.JevL schreef: ↑do 18 februari 2021, 21:16 Hoe zit dit? Als ik een bestelling heb geplaatst en de levering is naar verwachting in april, en als ik nu opnieuw dezelfde bestelling zou doen is de levering in februari... Behandeld Canyon de bestellingen dan niet op volgorde van binnenkomst? Wordt mijn levertijd dan niet naar voren gehaald?
Reden:
1: ik lok liever een nieuwe klant met een kortere levertijd
2: het is misschien maar 1 fiets die geannuleerd is
3: de bestellingen die er al zijn, zijn akkoord gegaan met een langere levertijd dus je voldoet nog steeds aan de verwachting
4: zo'n wijziging van 1 order kost meer geld dan een nieuwe fiets verkopen want alles daarna moet ook 1 plek opschuiven
5: bij een afwijking van het proces loop je het risico op fouten
Maar het belangrijkste: het gaat allemaal automatisch. Er gaan daar per dag vrachtwagens vol fietsen de deur uit en rekening houden met specifieke orders is dan heel dom. Dus ik zou het woord 'flikken' niet in mijn mond durven nemen. Het is een geautomatiseerd systeem. Een berichtje via de chat kan dan al helpen.
Bij mijn bestelling van de Spectral is ook de levertijd naar voren gehaald. Het blijft een planning. Canyon is ook afhankelijk van hun leveranciers in deze onzekere tijden. Kan mij goed voorstellen dat ze op 1 onderdeel een fiets niet kunnen produceren. Komt dit onderdeel ineens eerder binnen dan kunnen ze de levertijd korter maken.
Zo gaat het constant op en neer.
Even contact zoeken en om hulp vragen.
Ze zijn erg service gericht en denken graag mee.
Succes
Zo gaat het constant op en neer.
Even contact zoeken en om hulp vragen.
Ze zijn erg service gericht en denken graag mee.
Succes