Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

fedaia schreef: za 10 juli 2021, 19:12 Ja, met Fox Factory demper/vork en carbon integrated stem/bar.
Tja, dan willen ze er echt een slaatje uit slaan.
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Mike123 schreef: za 10 juli 2021, 21:55
fedaia schreef: za 10 juli 2021, 19:12 Ja, met Fox Factory demper/vork en carbon integrated stem/bar.
Tja, dan willen ze er echt een slaatje uit slaan.
Redelijk logisch toch?
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Zojuist betaallink ontvangen van Canyon voor de levering van mijn Stoic 2, als alles meezit heb ik hem begin augustus in huis :D
Hopelijk begint nu alles weer een beetje te lopen en worden voorraden weer aangevuld.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Vorig jaar in augustus verschenen de nieuwe 2021 modellen op de site van Canyon.

Wat verwachten jullie dit jaar, gaat Canyon dit jaar ook weer de nieuwe modellen in augustus bekend maken, of gaat dat veel later dit jaar worden? Oktober - december?

Ik kijk namelijk uit naar de nieuwe Lux 2022, waarbij ik hoop op een aangepaste geometrie + 120mm :winkie:
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Dizer schreef: di 27 juli 2021, 14:15 Vorig jaar in augustus verschenen de nieuwe 2021 modellen op de site van Canyon.

Wat verwachten jullie dit jaar, gaat Canyon dit jaar ook weer de nieuwe modellen in augustus bekend maken, of gaat dat veel later dit jaar worden? Oktober - december?

Ik kijk namelijk uit naar de nieuwe Lux 2022, waarbij ik hoop op een aangepaste geometrie + 120mm :winkie:
zolang er nu nog af en toe modellen uit de 2021 lijn besteld kunnen worden en geleverd in augustus/september geloof ik niet zomaar dat er in die periode nieuwe 2022 modellen komen, zeker geen lux met 120mm (die dan nu al getest had moeten worden door bijv MVDP ;-) )
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Ik had Canyon net aan de lijn over een onderdeeltje. Wat ik van Eindhoven begrijp is dat ze net als veel productie sectoren voorlopig geen invloed gaan hebben op de wereldwijde krapte in grondstoffen en daarmee onderdelen. Fabrieken werken wegens de 1.5 meter regel met verkleinde bezetting, waardoor productie achter blijft. En door mindere olieproductie ontstaat er tekort aan plastics. Enz..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gewoon MvdP in de gaten houden. Zodra die op een nieuw model rijdt de website en nieuwsfora in de gaten gaan houden :wink: ....
Tot dan blijft het voor ons gewone stervelingen onvoorspelbaar en rustig afwachten.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

aurelius schreef: di 27 juli 2021, 14:45 Gewoon MvdP in de gaten houden. Zodra die op een nieuw model rijdt de website en nieuwsfora in de gaten gaan houden :wink: ....
Tot dan blijft het voor ons gewone stervelingen onvoorspelbaar en rustig afwachten.
A shit dat is waar ook, niet aan gedacht.
Dan gaan we dit jaar nog steeds dat verouderde frame zien met een nieuw lakje en een gelijkwaardige afmontage voor meer geld.

Aan de levertijden te zien verkoopt dat ook nog prima.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

aurelius schreef: di 27 juli 2021, 14:45 Gewoon MvdP in de gaten houden. Zodra die op een nieuw model rijdt de website en nieuwsfora in de gaten gaan houden :wink: ....
Tot dan blijft het voor ons gewone stervelingen onvoorspelbaar en rustig afwachten.
Die reed gisteren op een fiets met een wit frame, misschien worden die lichtblauwe nu overal tegen dumpprijzen aangeboden...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nee hoor. Kleur en prijs blijven hetzelfde, er wordt nu voortaan alleen gratis een plankje bijgeleverd :winkie: ....
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Zonder plankje wil ik frame ook wel bestellen. :winkie: En MvP branding hoeft voor mij niet perse, maar frame leek mij wel wat om zelf wat te gaan bouwen met wat ik hier nog heb liggen. Maar net op moment dat ik een L wilde bestellen uitverkocht. :-?
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

aurelius schreef: di 27 juli 2021, 15:52 Nee hoor. Kleur en prijs blijven hetzelfde, er wordt nu voortaan alleen gratis een plankje bijgeleverd :winkie: ....
Alleen een disclaimer in de handleiding:
Controleer ten alle tijden of er een plank achter de rotsen ligt..
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

ThaSingleTrackMastah schreef: di 27 juli 2021, 19:58
aurelius schreef: di 27 juli 2021, 15:52 Nee hoor. Kleur en prijs blijven hetzelfde, er wordt nu voortaan alleen gratis een plankje bijgeleverd :winkie: ....
Alleen een disclaimer in de handleiding:
Controleer ten alle tijden of er een plank achter de rotsen ligt..
is er dan helemaal niemand die weet dat de Lux in categorie 3 valt, met maximaal 60cm jumps / drops die je mag nemen. MVDP weet dat en wilde die jump dus gewoon rollen... :D

Afijn, en door met nieuws.....
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

De lux is blijkbaar iets aangepast voor 120mm veerweg

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... lux-trail/

Afbeelding
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: do 19 augustus 2021, 11:04 De lux is blijkbaar iets aangepast voor 120mm veerweg

https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... lux-trail/
Klopt helemaal, iets slacker en wat meer veerweg.

Paar leuke plaatjes via onderstaande link
https://www.mountainbike.nl/nieuws/2021 ... untry-bike

Afbeelding
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie