Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Menneme3eieren schreef: do 22 oktober 2020, 20:04 Ik heb 29/9 de Neuron CF 9 (blauw) in XL besteld. Deze zou oorspronkelijk tussen 9/11 en 13/11 geleverd worden maar kwam vandaag al binnen. Ik zie trouwens op de site dat hij inmiddels alweer 100 euro duurder is.
Jammer dat de bijgeleverde Manual en Quick Start Guide niet de juiste zijn, deze zijn specifiek voor road bikes.
Morgen maar even Canyon contacten hierover. Het voorwiel, stuur en stuurbegrenzingsnokje zijn uiteraard geen probleem maar ik weet niet goed waar ik rekening mee moet houden om die zadelpen met dropper correct te monteren.
Zo'n algemene handleiding had ik ook.

De dropper erin doen stelde niets voor, even aan de voorkant bij je stuurbediening de spanning zoveel mogelijk eraf halen zodat er wat lengte in de kabel komt, die eraan haken en de dropper gewoon in de buis doen en vastdraaien conform het aangegeven moment.
Thibault
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 2 november 2013, 11:10

Dag Nederlandse vrienden

De Belgische tegenhanger van dit forum is op sterven na dood dus kom ik hier even aankloppen
Binnenkort koop ik de Lux 7.0. Ik vind de paarse kleur op de website best mooi, maar ben ook nog op zoek naar wat echte foto's. Redelijk onvindbaar precies op't internet, of mijn Google-Fu skills zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Toevallig hier eigenaren die wat foto's online kunnen gooien?
De zwart-witte variant vind ik niet mooi, net als alle witte modellen. Die kleurstellingen van vorig jaar vond ik veel mooier.
De 9.0 (zwart-rood) is ook heel vet, maar mij toch iets te prijzig.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

hoi

ik ben in bezit van zo'n fiets en heb ook wel foto's.
maar geen idee hoe ik ze hier op krijg :((
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Even 2 vraagjes: heb mijn eerste carbon fiets sinds een maandje, een Neuron CF, en vandaag voor het eerst de fiets eens grondig gepoetst.
Dan kom je goed dicht met je neus bij een aantal zaken, en rondom het bottom bracket vielen mij 2 zaken op, waar ik graag jullie reacties over hoor:

- aan beide zijden zit er een dun blauw lijntje rondom het bracket. Hoort dit? zo ja, wat is dit?
Afbeelding
Afbeelding

Aan de crankzijde lijkt er een randje carbon of lak afgebroken te zijn. Ik heb nog niet de ketting naast het blad gehad, wel een paar keer pedal strike gehad. Komt zoiets dikwijls voor bij carbon? Ik was voornemens om het even schoon te maken en af te dekken met een lakstift blanke lak, in verband met vochtpenetratie/vorst.

Afbeelding

Alvast bedankt voor eventuele reacties en tips.


/edit: Ik heb het voor de zekerheid ook maar even langs Canyon gestuurd, met name het afbrokkelen vind ik niet kunnen.
Ben benieuwd naar hun reactie.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Iemand toevallig een coupon van Canyon, zoonlief wil ook een neuron bestellen(inschrijven nieuwsbrief krijg je geen code op dit moment)
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Ze weten het leuk te brengen bij Canyon:

Gisteren kreeg ik een mail dat de verzending van mijn bestelde Lux CF 7 een week is uitgesteld naar de week van 30 nov - 4 dec ipv volgende week.
Kreeg ik vandaag weer een hele blije mail dat mijn bestelling eerder klaar is en wel volgende week wordt verstuurd.

:D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Had ik enkele weken geleden ook. :-)
Eerst werd de levering 4 weken uitgesteld, toen die bijna voorbij waren kwam er een mail dat er nog 2 weken bij kwamen en de volgende dag kwam er een mail dat de fiets verzonden zou gaan worden. :-)
Nou vind ik dat wel opvallend, maar niet heel schokkend.
Wat ik wel jammer vind is dat de 4e Canyon is die ik besteld heb en ook deze niet goed gemonteerd was.
Gelukkig zit er een Canyon servicecentrum dichtbij in de buurt, maar anders had ik de fiets weer in de doos moeten doen, op moeten laten halen e.d. en had ik weer een week zonder fiets gezeten...
De kwaliteitcontrole voordat de fiets de fabriek verlaat mag wel een stukje beter...
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

awinkel schreef: di 17 november 2020, 16:40 Had ik enkele weken geleden ook. :-)
Eerst werd de levering 4 weken uitgesteld, toen die bijna voorbij waren kwam er een mail dat er nog 2 weken bij kwamen en de volgende dag kwam er een mail dat de fiets verzonden zou gaan worden. :-)
Nou vind ik dat wel opvallend, maar niet heel schokkend.
Wat ik wel jammer vind is dat de 4e Canyon is die ik besteld heb en ook deze niet goed gemonteerd was.
Gelukkig zit er een Canyon servicecentrum dichtbij in de buurt, maar anders had ik de fiets weer in de doos moeten doen, op moeten laten halen e.d. en had ik weer een week zonder fiets gezeten...
De kwaliteitcontrole voordat de fiets de fabriek verlaat mag wel een stukje beter...
Waar liep je zoal tegenaan?

Zit momenteel ook met een klein defect waarvoor de fiets eventueel opgehaald kan worden... Overweeg nog of ik hem wil missen of het zelf op los
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Een aantal dingen zijn: te hoog gemonteerde voorderailleur, kromme remschijf, remschijf die vettig was, demper die bij levering niet goed functioneerde en er na een zeer korte tijd mee ophield, scheef gemonteerde voorderailleur, braampjes in de zadelbuis (2e keer van te voren maar zelf gecontroleerd en verholpen), niet goed vastgedraaid achterwiel, slecht schakelen achter, beschermingssticker die meer los dan vast zat...
Niet allemaal even schokkend en het 1 wat minder fraai dan het andere, maar in alle gevallen kost het weer tijd...
Zeker toen er nog geen Canyon servicepunten waren en je de fiets op moest sturen was het vrij vervelend...
In alle gevallen wel prima opgepakt door Canyon overigens! :-q
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Robi-One schreef: di 17 november 2020, 15:52 Ze weten het leuk te brengen bij Canyon:

Gisteren kreeg ik een mail dat de verzending van mijn bestelde Lux CF 7 een week is uitgesteld naar de week van 30 nov - 4 dec ipv volgende week.
Kreeg ik vandaag weer een hele blije mail dat mijn bestelling eerder klaar is en wel volgende week wordt verstuurd.

:D
En het wordt nog positiever: net een SMS van UPS gekregen dat hij morgen bezorgd wordt. :D
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

Deze week de Canyon Grand Canyon 8 besteld. Levering staat nu op eerste week februari :-D
Canyon Grand Canyon 8
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Vandaag mijn Lux CF7 binnen gekregen. Gelijk wat dingen aangepast.

(sorry voor de enorm slechte foto)

Afbeelding
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ook al is de foto niet heel goed zeg je maar de fiets ziet er goed uit.
Veel plezier er mee.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Mooie kleur!
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie