Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Frieskuh
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 13:37

Wildfire schreef: di 4 januari 2022, 18:20
Frieskuh schreef: ma 3 januari 2022, 23:11 Ik krijg binnen enkele weken mijn Lux Trail CF7 thuisbezorgd en vraag me af of er inmiddels wel de onderdelen op de fiets zitten die ook gespecificeerd zijn? Of is het nog steeds zo dat er bv een stuur met diameter 31,8 mm gemonteerd word ipv de 35 mm zoals op de site vermeld? Ik wil het alu stuur vervangen voor een carbon variant en deze alvast bestellen.
Zie het op de site staan maar volgens mij is het raceface stuur ook gewoon 31,8mm.
Waar heb je dat gevonden? Dat zou top zijn want dan kan ik mijn huidige stuur overzetten :)
It never gets easier, you only go faster...
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Frieskuh schreef: di 4 januari 2022, 21:28
Wildfire schreef: di 4 januari 2022, 18:20

Zie het op de site staan maar volgens mij is het raceface stuur ook gewoon 31,8mm.
Waar heb je dat gevonden? Dat zou top zijn want dan kan ik mijn huidige stuur overzetten :)
Mijn eigen fietsen, Exceed met Canyon stuurpen, Lux met raceface stuurpen en nieuwe Lux trail met newman stuurpen zijn allemaal voor een stuurmaat van 31,8mm, die 35 zegt mij niks.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De website zegt bij de Lux Trail CF7 (nog steeds) dat er een 35mm Race Face Ride stuurpen en stuur op zit.

Mijn Lux Trail CF7 kwam echter met een mooie Newman 31,8 mm combi, met een briefje erbij in de doos dat dat gedaan is vanwege het onderdelen tekort. Prima alternatief.

Of RF nog steeds niet leverbaar is? Je zult ‘t zo wel zien.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Frieskuh
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 13:37

aurelius schreef: di 4 januari 2022, 23:02 De website zegt bij de Lux Trail CF7 (nog steeds) dat er een 35mm Race Face Ride stuurpen en stuur op zit.

Mijn Lux Trail CF7 kwam echter met een mooie Newman 31,8 mm combi, met een briefje erbij in de doos dat dat gedaan is vanwege het onderdelen tekort. Prima alternatief.

Of RF nog steeds niet leverbaar is? Je zult ‘t zo wel zien.
Dat was bij de fiets van mijn vrouw ook zo idd. Daar zat ook een Newman 31,8 combi op. Hoop maar dat ze dat nog steeds doen, dan kan ik mooi mijn huidige stuurtje houden :)
It never gets easier, you only go faster...
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Naar mijn weten (en volgens de raceface website) is het type Ride een xc stuur met ook een diameter van 31,8mm.

Op de gewoon Lux ook het zelfde stuur 31,8
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

Net mijn nieuwe Neuron mogen ontvangen 🙂. Moeten de remmen nog ingeremd worden of doet Canyon dit al?
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

ScSpark2022 schreef: do 6 januari 2022, 23:51 Net mijn nieuwe Neuron mogen ontvangen 🙂. Moeten de remmen nog ingeremd worden of doet Canyon dit al?
Altijd ff op straat doen is mijn advies, scheelt toch in remkracht. Dus ff zonder zand en regen ertussen
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

ScSpark2022 schreef: do 6 januari 2022, 23:51 Net mijn nieuwe Neuron mogen ontvangen 🙂. Moeten de remmen nog ingeremd worden of doet Canyon dit al?
Inremmen? Dat doe je toch gewoon tijdens een rondje mtb op een route?
Nog nooit anders gedaan en remmen doen het top...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

net mijn Lux CF 7 besteld, levering eind februari begin maart . wacht met spanning af,

Mijn Giant XTC advance 27.5 gaat ib de verkoop,
Mtb Renkum
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

jernij schreef: do 6 januari 2022, 23:58
ScSpark2022 schreef: do 6 januari 2022, 23:51 Net mijn nieuwe Neuron mogen ontvangen 🙂. Moeten de remmen nog ingeremd worden of doet Canyon dit al?
Inremmen? Dat doe je toch gewoon tijdens een rondje mtb op een route?
Nog nooit anders gedaan en remmen doen het top...
Dat ligt toch wel serieus aan het rondje. De platte routes in Brabant zijn verre van geschikt om dit te doen; je remt veel te weinig. 1x keer ook geen zin om in te remmen en dat 'doe ik wel op de route'. 200km later waren de blokken op. Sindsdien toch maar een intervalletje bij nieuwe blokken en/of slepend remmen.

Als Canyon je fiets in Eindhoven in elkaar zet, remmen zij hem in. Als je hem in een kartonnen doos thuis krijgt, moet je dat zelf doen.
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

markje schreef: vr 7 januari 2022, 20:04
jernij schreef: do 6 januari 2022, 23:58

Inremmen? Dat doe je toch gewoon tijdens een rondje mtb op een route?
Nog nooit anders gedaan en remmen doen het top...
Dat ligt toch wel serieus aan het rondje. De platte routes in Brabant zijn verre van geschikt om dit te doen; je remt veel te weinig. 1x keer ook geen zin om in te remmen en dat 'doe ik wel op de route'. 200km later waren de blokken op. Sindsdien toch maar een intervalletje bij nieuwe blokken en/of slepend remmen.

Als Canyon je fiets in Eindhoven in elkaar zet, remmen zij hem in. Als je hem in een kartonnen doos thuis krijgt, moet je dat zelf doen.
Wist ik niet. En ik zit inderdaad in het platte Brabant met een nieuwe fiets....
Wat is een goede manier voor het 'inremmen" ?

Thx
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

25-30 x een sprintje aantrekken en afremmen tot bijna stilstand… vermoeiend klusje.
Stel er is een heuvel met lange afdaling voorhanden, dan maakt dat het inrem-leven een stuk gemakkelijker.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

aurelius schreef: za 8 januari 2022, 08:51 25-30 x een sprintje aantrekken en afremmen tot bijna stilstand… vermoeiend klusje.
Stel er is een heuvel met lange afdaling voorhanden, dan maakt dat het inrem-leven een stuk gemakkelijker.
Ik blijf het bijzonder vinden, rem echt nooit (bewust) in. En de levensduur van de blokjes is toch behoorlijk imho (inmiddels ruim 7000km).
Hoort dit dan ook bij de racefiets volgens jullie?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Ik deed het eerst ook nooit, maar het maakt toch echt verschil...vooral bij nieuwe schijven en blokjes. Remt veel beter daarna, of ze langer mee gaan geen idee

Bij de racefiets is het minder kritisch denk ik, bij Mtb is vaak het issue dat er zand, water, modder whatever tussenkomt als je ze niet netjes inrent. Dat helpt niet
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Als Canyon je fiets in Eindhoven in elkaar zet, remmen zij hem in. Als je hem in een kartonnen doos thuis krijgt, moet je dat zelf doen.
Ik weet wel zeker dat Canyon dat niet doet.....

In-remmen doe ik heel subtiel. Als het er net nieuw opzit op straat even een klein rondje om en een paar keer normaal remmen. De rest komt wel tijdens een MTB ritje. Abnormaal veel hitte in de schijven en blokken remmen doe ik nooit. Dus ook niet die 25 keer hard remmen e.d wat er gesuggereerd wordt.
Dikke onzin.......
Canyon Neuron CF9 2022
Plaats reactie