Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Wat vinden jullie tot nu toe van het 76 cm brede stuur cq landingsbaan met remmen? haha

Zoals je wellicht merkt vind ik dit wel echt heel erg breed.
#Skraleanjers
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ik heb de mijne nu afgekort tot 72. Nog steeds breder dan mijn oude 68 maar idd stuk beter dan dat chopper gevoel :D

Mijn oude had ik ook nog eens bar ends op van ergon, erg fijn maar ga het eens zonder proberen. Met het iets bredere stuur heb ik dan meer hefboom tijdens klimmen itt de barends. Als het niet bevalt gaan de barends er weer op
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In de Alpen op hoge snelheid en honderden meters dalen heeeeerlijk, zeker boven de boomgrens :winkie: . Maar daaronder....
In de Voerstreek en Zuid L al 2x gecrashed. Blijven hangen achter een brugleuninkje en blijven hangen aan wat brandnetels/bramen op een wat overwoekerd pad. Als dat zo doorgaat haal ik er om te binnen wellicht 1 cm af aan beide kanten. Misschien is het wennen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Idske schreef: vr 24 september 2021, 11:09 Ik heb de mijne nu afgekort tot 72. Nog steeds breder dan mijn oude 68 maar idd stuk beter dan dat chopper gevoel :D

Mijn oude had ik ook nog eens bar ends op van ergon, erg fijn maar ga het eens zonder proberen. Met het iets bredere stuur heb ik dan meer hefboom tijdens klimmen itt de barends. Als het niet bevalt gaan de barends er weer op
Op welke manier heb je ze afgezaagd? Gewoon met een ijzerzaag of iets speciaals om geen extra schade te veroorzaken?

Even voor de zekerheid. Ik heb namelijk de bijzondere gave om met lompigheid zaken te slopen ;)
#Skraleanjers
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Pro_Shifty schreef: vr 24 september 2021, 12:42 Op welke manier heb je ze afgezaagd? Gewoon met een ijzerzaag of iets speciaals om geen extra schade te veroorzaken?
Even voor de zekerheid. Ik heb namelijk de bijzondere gave om met lompigheid zaken te slopen ;)
Pijpensnijder vind ik het makkelijkst bij alu, is het meteen ook mooi recht.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Pro_Shifty schreef: vr 24 september 2021, 12:42
Idske schreef: vr 24 september 2021, 11:09 Ik heb de mijne nu afgekort tot 72. Nog steeds breder dan mijn oude 68 maar idd stuk beter dan dat chopper gevoel :D

Mijn oude had ik ook nog eens bar ends op van ergon, erg fijn maar ga het eens zonder proberen. Met het iets bredere stuur heb ik dan meer hefboom tijdens klimmen itt de barends. Als het niet bevalt gaan de barends er weer op
Op welke manier heb je ze afgezaagd? Gewoon met een ijzerzaag of iets speciaals om geen extra schade te veroorzaken?

Even voor de zekerheid. Ik heb namelijk de bijzondere gave om met lompigheid zaken te slopen ;)
Ik heb deze tool en dan met een ijzerzaag,
Pijpsnijder is makkelijk maar die heb ik niet.

https://www.mantel.com/pro-saw-guide
Afbeelding
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Oke top, bedankt. Zal eens rondvragen of iemand die heeft liggen.
#Skraleanjers
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Voor alu sturen gewoon even een pijpensnijdertje uit de 5 euro bak bij de Gamma vissen. Werkt prima
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Yep. Mijn stuur (bij aanschaf 780mm) ook met een pijpensnijder ingekort naar 760mm. Werkt prima. :-q
Groc86
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 11:47

Zojuist een Lux Trail CF 8 aangeschaft. Zal flinke verbetering worden na Grand Canyon 6.9 uit 2016.

Ben heel benieuwd..... :D
Groc86
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 februari 2019, 11:47

Vraag aan de Canyon Lux Trail eigenaren.

Heb een lengte van 1.75 cm en BBL van 83cm
Ik heb een M besteld, Twijfel alleen,gezien de internationale reviews, of ik niet beter voor een S had kunnen gaan.

Dank voor julle tips.
Laatst gewijzigd door Groc86 op zo 26 september 2021, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lastig.
Vul je jouw maten in op de website, dan adviseert Canyon een S.
Kijk je alleen in de geometrietabel, dan begint met jouw lengte de M.
Lees je deze review, tester is 1,75m, dan rijdt die op een M, maar ipv de 6cm pen koos die uiteindelijk een 4,5cm pen, https://flowmountainbike.com/tests/cany ... view-2022/.
Ik ben 1,67-1,68, heb de S, reed in de Alpen heerlijk met 6cm pen, en nu zit er een 5cm pen op in Zuid L eo, ook lekker. Ik zit aan de onderkant van de S-maattabel.
Dus tsja, kan het je niet 123 zeggen. Beiden kunnen, de door Canyon geadviseerde S, of de M met kortere pen. Als je ‘m vooral in Nl gebruikt, op bochtige parcoursjes, zou ik denken de wat wendbaardere S?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lekker die M pakken, als Aurelius 1,68 op een S prima uit is en jij 7cm langer bent zou een M echt prima passen.
Daarbij S of M vergelijken voor wendbaarheid op de NL routes, als ik met de Taival overal langs kan komt het met de Trail in M ook wel goed :lol:
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

Groc86 schreef: za 25 september 2021, 22:02 Vraag aan de Canyon Lux Trail eigenaren.

Heb een lengte van 1.75 cm en BBL van 83cm
Ik heb een M besteld Twijfel alleen gezien de internationale reviews of ik niet beter voor een S had kunnen gaan.

Dank voor julle tips.
Ik zit precies met het zelfde als jij. Heb de zelfde lengte en BBL en twijfelde ook. Heb contact opgenomen met canyon en die adviseerde een M te bestellen. Heb tevens een fietsmeeting laten doen omdat ik nog niet helemaal zeker was (na forum berichten) en ook daar kwam uit dat de M een prima frame keuze zou moeten zijn.
Het is nu nog even een dikke maand wachten tot ik hem in ontvangst mag nemen maar zodra hij er is laat ik hem afstellen op mijn lichaam en komen we er achter of hij kan blijven of ik toch beter een S kan bestellen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat fijn is: je kunt een fiets bij Canyon altijd retourneren/wisselen <1 maand. Dus ook bij twijfel over de maat.
Andere opties, dan het inderdaad voorleggen aan Canyon zelf, of aan bezitters hier: proefzitten, proefrijden (parkeerplaats) te Canyon Koblenz, bij een bezitter?

De Lux Trail valt in ieder geval lang qua reach.
Een Trail S is bv even groot als een Specialized Epic Evo in M, met nagenoeg identieke geometrie.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie