Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nice :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

We gaan het zien.
Afleveren blijft nog wel een dingetje, want hij is al binnen hoor ik net.
Komt totaal niet overeen met de aangekondigde tijd, dus geluk dat mijn vriendin net thuis was. Zou eigenlijk in blok 14.15-18.15 pas komen.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

daniel1975 schreef: vr 9 september 2022, 12:49 We gaan het zien.
Afleveren blijft nog wel een dingetje, want hij is al binnen hoor ik net.
Komt totaal niet overeen met de aangekondigde tijd, dus geluk dat mijn vriendin net thuis was. Zou eigenlijk in blok 14.15-18.15 pas komen.


Meer dingetje van de vervoerder ;-)

:-q have fun met uitpakken en de eerste rit :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

daniel1975 schreef: vr 9 september 2022, 12:49 We gaan het zien.
Afleveren blijft nog wel een dingetje, want hij is al binnen hoor ik net.
Komt totaal niet overeen met de aangekondigde tijd, dus geluk dat mijn vriendin net thuis was. Zou eigenlijk in blok 14.15-18.15 pas komen.
UPS staat echt op eenzame hoogte qua belabberdheid.
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

daniel1975 schreef: vr 9 september 2022, 12:49 We gaan het zien.
Afleveren blijft nog wel een dingetje, want hij is al binnen hoor ik net.
Komt totaal niet overeen met de aangekondigde tijd, dus geluk dat mijn vriendin net thuis was. Zou eigenlijk in blok 14.15-18.15 pas komen.
Dus er komt op donderdag een nieuw model fiets uit, je bestelt 'hm nog diezelfde donderdag, krijgt 'hm vrijdag al geleverd, de vervoerder is nog eens vroeger en jij klaagt :roll: :lol: :lol: :lol:
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Haha, had canyon al gecomplimenteerd op de vorige pagina ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Koban schreef: vr 9 september 2022, 12:30 Twee jaar geleden frustreerde vooral de communicatie vanuit Canyon toen mijn Neuron niet zo netjes was afgeleverd. Recentelijk een Spectral ON ontvangen met wat gebreken. Merkte nu dat men je echt wil helpen en meedenken. Dat is eer op keer poging om het op te lossen. Mocht fiets naar fietsenmaker brengen en bon opsturen. Maar heb het zelf gefixed. Koste wel wat tijd, maar weer wat geleerd over de fiets ;-) Ze sturen een nieuwe derailleur hanger op en bieden creditering aan van de bike guard. :-q
Grote verschillen in de manier waarop Canyon zaken afhandelt.
Heb een nieuw frame gekregen, onder garantie, en ik moest ze daarvoor wel heel dankbaar zijn :-{ :-{ :-{ ..... Dit terwijl er een foutje in het frame zat (bottem bracket zat niet lekker)

Fiets zou worden opgestuurd, maar kreeg maar geen melding van UPS. Toch maar ff contact gelegd..... Lang verhaal kort: Ze waren door "omstandigheden" de fiets vergeten mee te geven met de koerrier :evil: :evil: :evil: :evil:

Dus een kleine week later de fiets, na bijna 2 maanden mogen ontvangen.

Ik merk dat Canyon het heel lastig vind (lees helemaal niet!!!) foutjes van eigen kant kan toegeven. En daar dan ook helemaal niets mee doet....
Er heerst daar een soort arrogantie dat je heeeeel blij mag zijn dat je uberhaupt door hen geholpen wordt.

Ze maken hele mooie fietsen, maar door zo met duur betalende klanten om te gaan..... Mijn volgende fiets Canyon.. :~ :~ :~ :~
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Komplete onzin dit, sorry. Over het algemeen gaat Canyon erg netjes om met garantiegevallen.
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Giant-E schreef: za 10 september 2022, 13:56 Komplete onzin dit, sorry. Over het algemeen gaat Canyon erg netjes om met garantiegevallen.
Dat mag jij vinden..... over het algemeen.
Maar het zal maar net bij jou niet goed gaan.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Wayne77
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 22:16
Mijn mountainbike: Canyon Spectral CF7 2022

Tuurlijk, ik kan voor heel veel dingen begrip op brengen..... maar compensatie werd niet over gesproken. Al met al ben ik blij dat ik mijn fijne fiets terug heb en weer lekker mijn hobby kan uit oefenen. Dat Canyon niet aan mijn wensen kon voldoen lag echt niet aan mijn te hoge verwachtingen. Ik had van Canyon alleen meer begrip en een eventuele oplossing/compensatie verwacht.....

Einde discussie, ik ga weer ritjes plannen 😉
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 920
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Gisteren de Grand Canyon youth besteld voor de kleine man. Komt midden oktober binnen . Ik ben benieuwd. Zijn er hier die al ervaring hebben met deze fiets voor hun kids?
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Wayne77 schreef: za 10 september 2022, 14:07
Giant-E schreef: za 10 september 2022, 13:56 Komplete onzin dit, sorry. Over het algemeen gaat Canyon erg netjes om met garantiegevallen.
Dat mag jij vinden..... over het algemeen.
Maar het zal maar net bij jou niet goed gaan.
Hier ook goede ervaringen met Canyon en garantie. In mijn geval bijvoorbeeld een uitgebroken lagerschaal in het vorige model Lux (nog met de verticale demper, een bekend probleem). Goed opgelost door de bike tegen een redelijke dagwaarde terug te nemen met daar bovenop korting te geven op de nieuwe (Lux). Of een lekkende (XT) remgreep. Prima samen met Shimano onder garantie opgelost. Ook bij vragen of voor hulp bij het oplossen van problemen altijd snelle, vriendelijk reacties en altijd meedenken met de klant. Zelfde bij issues aan fietsen van vrienden. Ik vind dat knap, zeker gezien de al genoemde IT-perikelen van een paar jaar terug en de enorme groeispurt van dit merk. Looptijden voor leveren vervangende onderdelen zijn inderdaad vaak wel lang. Maar zoals bekend: bij welk merk niet? Een keer opgelost door het onderdeel zelf op het web te vinden en op te sturen, waarna Canyon het (kosteloos) monteerde..
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Momenteel bikesale.

Neuron CF9 500 euro korting. Ik zou hem zo weer kopen :-q
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie