Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Neggy schreef: ma 6 december 2021, 20:32
26-er-hardtail schreef: ma 6 december 2021, 20:23
Gefeliciteerd! Sneller dan (ik) verwacht (had)!
Dank je. Het is een kwestie van alle uren op de site kijken. En vooral NIET op dat mailtje van Canyon wachten. Op dit moment is de witte al niet meer beschikbaar. ( wel die kleur van jou )
Doet me denken aan de kaartverkoop voor Lowlands o.i.d. 😀
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
JT1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 december 2021, 22:17

Vanochtend is de Lux Trail CF8 bezorgd. Echt een super mooie fiets, blij met de kleur en ik denk ook met de maat. De reach van de maat S is voor mij prima en het zadel staat 1 cm hoger dan het balhoofd bij mijn beenlengte. Een maat M had ook gepast, maar ik denk dat dit op de plaatselijke routes wat wendbaarder en sportiever zal aanvoelen en dat past wel bij mijn rijstijl. Montage stelde niet veel voor, wel bijzonder dat hij met lege AXS baterijen geleverd wordt. Verder valt op dat er een ander stuur en voorbouw gemonteerd is dan op de site vermeld staat. De Raceface set is vervangen door Newmen, geen idee of dat een verbetering is. Ik zou wel een foto willen plaatsen, maar heb geen idee hoe :-D
Reaction xt 26 inch 2008
Grail CF SL 8.0 etap 2021
Lux Trail CF8 2022
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

JT1981 schreef: di 7 december 2021, 15:24 Vanochtend is de Lux Trail CF8 bezorgd. Echt een super mooie fiets, blij met de kleur en ik denk ook met de maat. De reach van de maat S is voor mij prima en het zadel staat 1 cm hoger dan het balhoofd bij mijn beenlengte. Een maat M had ook gepast, maar ik denk dat dit op de plaatselijke routes wat wendbaarder en sportiever zal aanvoelen en dat past wel bij mijn rijstijl. Montage stelde niet veel voor, wel bijzonder dat hij met lege AXS baterijen geleverd wordt. Verder valt op dat er een ander stuur en voorbouw gemonteerd is dan op de site vermeld staat. De Raceface set is vervangen door Newmen, geen idee of dat een verbetering is. Ik zou wel een foto willen plaatsen, maar heb geen idee hoe :-D
Als eerste gefeliciteerd met je nieuwe fiets, geniet er van.
Je bent niet de eerste die aangeeft dat je niet weet hoe je een foto kunt plaatsen.
Simpel gezegd, dat kan niet. Je kunt enkel een link "wrappen" naar een foto of image op een andere site.
In dit topic staat beschreven hoe dat moet:
viewtopic.php?f=37&t=53630
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

JT1981 schreef: di 7 december 2021, 15:24 Verder valt op dat er een ander stuur en voorbouw gemonteerd is dan op de site vermeld staat. De Raceface set is vervangen door Newmen, geen idee of dat een verbetering is.
Dat staat op het kaartje dat er bij zat in de doos waar ook de bijbel en het pompje in zitten ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
-- Olympus --
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 15:33

Gezien het iets te gortig wordt met de prijzen van de Specialized Epic ben ik bij Canyon uitgekomen, meer bepaald de Lux 6.

Misschien kan iemand me helpen met de volgende vragen :

Is er aan de rechterkant een opening voor de kabel van een dropper seatpost? Of moet ik daarvoor de 'Cable routing kit' bijbestellen? Is er nog plek voor een dropper remote op het stuur of wordt dat krap met alle vering lockouts?

Normaal komt een fiets met een berg spacers op het balhoofd. Klopt het dat dit bij deze fiets 'slechts' 2cm is?

Er staat nergens vermelding over een 'boost' frame/vork. Is dit dan een 'non-boost'? Of loop ik achter en is dit danig ingeburgerd dat het niet meer vermeld wordt?

Er is sprake van 'binnenkort' levering 'Lente 2022'. Is dit letterlijk te nemen of kwestie van alle dagen de site te checken in de hoop dat er één op komt?

Alvast bedankt
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

-- Olympus -- schreef: do 9 december 2021, 13:56 Gezien het iets te gortig wordt met de prijzen van de Specialized Epic ben ik bij Canyon uitgekomen, meer bepaald de Lux 6.

Misschien kan iemand me helpen met de volgende vragen :

Is er aan de rechterkant een opening voor de kabel van een dropper seatpost? Of moet ik daarvoor de 'Cable routing kit' bijbestellen? Is er nog plek voor een dropper remote op het stuur of wordt dat krap met alle vering lockouts?

Normaal komt een fiets met een berg spacers op het balhoofd. Klopt het dat dit bij deze fiets 'slechts' 2cm is?

Er staat nergens vermelding over een 'boost' frame/vork. Is dit dan een 'non-boost'? Of loop ik achter en is dit danig ingeburgerd dat het niet meer vermeld wordt?

Er is sprake van 'binnenkort' levering 'Lente 2022'. Is dit letterlijk te nemen of kwestie van alle dagen de site te checken in de hoop dat er één op komt?

Alvast bedankt
Ik weet , uit ervaring, dat je soms 3 a 4 keer per dag op de site moet kijken. Is echt het beste want als je op de mail van Canyon moet wachten wordt het niks. Ik keek om 01.00 uur en toen kon ik niks bestellen. 's Morgens 8.00 uur kon het ineens wel. Om 10.00 uur al niet meer.
Wat binne we mooi fut niet ?
dreezzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 00:43
Mijn mountainbike: Lux Trail

4 weken geleden was ineens de Lux TR6 bestelbaar en die heb ik dan ook meteen besteld (4uur later was t al niet meer mogelijk)en deze zou geleverd worden 10-14 januari 2022. Dinsdag avond bericht gekregen dat ie leverbaar was en direct betaald. Wordt morgen geleverd.
Jibb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 17:22

-- Olympus -- schreef: do 9 december 2021, 13:56 Gezien het iets te gortig wordt met de prijzen van de Specialized Epic ben ik bij Canyon uitgekomen, meer bepaald de Lux 6.

Misschien kan iemand me helpen met de volgende vragen :

Is er aan de rechterkant een opening voor de kabel van een dropper seatpost? Of moet ik daarvoor de 'Cable routing kit' bijbestellen? Is er nog plek voor een dropper remote op het stuur of wordt dat krap met alle vering lockouts?

Normaal komt een fiets met een berg spacers op het balhoofd. Klopt het dat dit bij deze fiets 'slechts' 2cm is?

Er staat nergens vermelding over een 'boost' frame/vork. Is dit dan een 'non-boost'? Of loop ik achter en is dit danig ingeburgerd dat het niet meer vermeld wordt?

Er is sprake van 'binnenkort' levering 'Lente 2022'. Is dit letterlijk te nemen of kwestie van alle dagen de site te checken in de hoop dat er één op komt?

Alvast bedankt
- Frame insert links en rechts hebben beide een dubbele kabeldoorvoer. Op het stuur is ruimte genoeg voor een dropper remote. De duurdere Lux trail en SLX modellen hebben gewoon een dropper remote icm lockout remote. Dus zou bij een CF6 ook moeten passen. Gewoon de foto’s op de Canyon site bij de duurdere modellen bekijken hoe de dropper remote gemonteerd is.
- Het aantal cm’s spacers wat op de site staat zit ook daadwerkelijk op de fiets en geen cm meer.
- De Lux is boost, kun je ook via de specs van de DT Swiss wielset vinden.
- Dagelijks de site in de gaten houden is de enige oplossing op dit moment. Heb en Lux Trail, daar stond begin aug najaar 2021 bij. Eind sept was deze beschikbaar op de site en gelijk besteld met leverdatum eind okt. Paar uur later al niet meer te bestellen. Fiets was er uiteindelijk half okt.
-- Olympus --
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 15:33

Ok, dank voor de info !
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Bij Pinkbike hebben ze de lux tr getest. Ze zijn er niet zo enthousiast over. Zie cross country topic.
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

Heeft iemand ervaring met het cancelen van een bestelling voordat de fiets geleverd wordt?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

ScSpark2022 schreef: vr 10 december 2021, 20:34 Heeft iemand ervaring met het cancelen van een bestelling voordat de fiets geleverd wordt?
Is me een aantal keren overkomen, geen opgaaf van reden. Hoezo?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
ScSpark2022
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 25 september 2021, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale

jernij schreef: vr 10 december 2021, 20:52
ScSpark2022 schreef: vr 10 december 2021, 20:34 Heeft iemand ervaring met het cancelen van een bestelling voordat de fiets geleverd wordt?
Is me een aantal keren overkomen, geen opgaaf van reden. Hoezo?
Ik heb een Scott besteld maar er komt 0 nieuws wanneer die geleverd gaat worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Scott maar heb niet alle tijd van de wereld. Mijn idee is om een Canyon te bestellen die in feb geleverd kan worden. Mocht de Scott in de tussentijd geleverd worden wil ik de Canyon cancelen.
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

ScSpark2022 schreef: vr 10 december 2021, 20:58
jernij schreef: vr 10 december 2021, 20:52
Is me een aantal keren overkomen, geen opgaaf van reden. Hoezo?
Ik heb een Scott besteld maar er komt 0 nieuws wanneer die geleverd gaat worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Scott maar heb niet alle tijd van de wereld. Mijn idee is om een Canyon te bestellen die in feb geleverd kan worden. Mocht de Scott in de tussentijd geleverd worden wil ik de Canyon cancelen.
Prima strategie, ik heb het ook zo gedaan, de Lux trail was eerder😉.

Bij Canyon bestel je de fiets, betaald niets aan, als ie klaar is voor levering krijg je een betaallink, tot die tijd kun je er met een mailtje zo weer van af.
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Marcel964 schreef: do 9 december 2021, 22:52 Bij Pinkbike hebben ze de lux tr getest. Ze zijn er niet zo enthousiast over. Zie cross country topic.
Het valt mij sowieso op dat ze niet zo enthousiast zijn over alle type Lux'en.
Plaats reactie