Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Heel simpel. Moest alleen bij mijn dropper even opletten. Die wilde eerst niet lekker maar dat kwam omdat de kabel te lang was afgesteld door Canyon.
Voor de rest alleen voorwiel er in en stuur en pedalen monteren, dat was het eigenlijk wel.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

awinkel schreef: wo 17 november 2021, 19:11 Moet je zelf doen en is erg simpel.
Als je een inbus aan kunt draaien dan gaat het je lukken.
Ah fijn. Was bang dat het redelijk wat werk zou zijn en ik het niet zelf zou kunnen. Morgen komtie! :winkie: 8)
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

HarrySlingerLove schreef: wo 17 november 2021, 20:28
awinkel schreef: wo 17 november 2021, 19:11 Moet je zelf doen en is erg simpel.
Als je een inbus aan kunt draaien dan gaat het je lukken.
Ah fijn. Was bang dat het redelijk wat werk zou zijn en ik het niet zelf zou kunnen. Morgen komtie! :winkie: 8)
Mooi! Check ook even de aandraaimomenten van de inbusboutjes. Canyon levert standaard een momentsleutel mee dus dat moet goed komen.
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

HarrySlingerLove schreef: wo 17 november 2021, 19:03 Weet iemand hoe makkelijk/snel je een door Canyon aangeleverde fiets in elkaar zet? Kan dat zelf? Of…. Moet je wel het eea kunnen?
Ik was een avondje bezig met de basis. Dus zonder wielen tubeless maken en andere evt custom zaken, zoals wielsensoren, cadans sensor, fietscomputer mount... Maar wat een bike!! Heb er nog geen meter op kunnen fietsen, maar wat is ie gaaf!

Afbeelding
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Bij mijn CF8 kraakte de crank heel erg, die moest ik achteraf nog vastdraaien. Voordat ik daar eens achter was gekomen haha
#Skraleanjers
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

En lekker dattie rijdt…… :-q
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

HarrySlingerLove schreef: di 23 november 2021, 22:44 En lekker dattie rijdt…… :-q
Echt he? Ik heb zo genoten van mijn eerste rit! Heb beide routes van Treek gedaan. De Lux voelde echt als een verlengstuk van mijn Nerve alleen dan preciezer, stijver, met meer vertrouwen en sneller. Maar dat laatste was een gevoel ;-) Ik ben er onwijs blij mij! Wat een verschil.
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

Zou binnenkort dus weleens een medestrijder kunnen tegenkomen op mijn home-track😉
vwleusden
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 11 augustus 2009, 19:06
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Sinds een maandje een nieuwe Lux, 250 kilometers verder waarvan de meeste op Den Treek.

Lekkere comfortabele fiets.
De Cube ht staat nog in de schuur maar weet niet of die er nog uit komt🤪
2021 Canyon Lux CF
TWMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 november 2021, 12:52

Jordyyyy schreef: di 31 augustus 2021, 10:31
Calimero1977 schreef: za 28 augustus 2021, 21:21

Had ik kunnen doen ja, maar helaas groeit het geld me niet op de rug. Kan het maar een keer uitgeven, maar wat je aangeeft is wel goed om te weten.
Het zal bij Canyon niet gebeuren maar over het algemeen is het ook niet slim om een product af te rekenen wat pas maanden later geleverd gaat worden. Als een bedrijf in de tussentijd omvalt kun je fluiten naar je geld. Ik bestel bij Canyon gewoon altijd met betaling via bankomschrijving. Ik betaal dan pas wanneer ik het mailtje krijg dat de fiets gereed is voor verzending. Betaling is dan op dag X+1 verwerkt en fiets wordt vaak verzonden op dag X+2 of dag X+3. Zo is snel switchen tussen fietsen ook totaal geen probleem wanneer ze opeens met een nieuwe uitkomen.

Ik heb net 2x een Trails CF 6 aangemeld voor retour (Grey M en Red L).
Rode kleur beviel toch niet en mijn broer had ook een L nodig.
Dus houdt de outlet begin volgende week in de gaten wie hiernaar opzoek is :)
Hi Jordyyy,

Wat voor lengte heeft je broer? Ik zit met 1,82 (BBL86 cm) op de grens tussen M en L en twijfel welke ik moet hebben.

PS: nieuw hier op het forum! Hallo allemaal! :-)
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Ik zit vol ongeduld steeds maar weer op de site van Canyon. Wanneer kan ik eindelijk de Lux Trail bestellen ?? :-{
Na een korte proefrit ben ik helemaal enthousiast geworden. :-q
Wat binne we mooi fut niet ?
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Neggy schreef: do 2 december 2021, 18:07 Ik zit vol ongeduld steeds maar weer op de site van Canyon. Wanneer kan ik eindelijk de Lux Trail bestellen ?? :-{
Na een korte proefrit ben ik helemaal enthousiast geworden. :-q
Zie net dat de CF7 en 8 leverbaar zijn volgende week. Snel bestellen!
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Fritso schreef: do 2 december 2021, 18:21
Neggy schreef: do 2 december 2021, 18:07 Ik zit vol ongeduld steeds maar weer op de site van Canyon. Wanneer kan ik eindelijk de Lux Trail bestellen ?? :-{
Na een korte proefrit ben ik helemaal enthousiast geworden. :-q
Zie net dat de CF7 en 8 leverbaar zijn volgende week. Snel bestellen!
Zag het net ook ! Maar ik ga voor de CF6 in de maat M. L en XL vanaf een uur geleden wel te bestellen. :x
Wat binne we mooi fut niet ?
JT1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 2 december 2021, 22:17

Ik heb vandaag de Lux Trail cf8 besteld (en betaald) in maat S. Levering vanaf 6 december. De site in de gaten houden loont. Had hem maandag ook al besteld, maar deze zou eind januari geleverd worden. Twijfel erg over de maat omdat ik precies tussen S en M in zit met 175cm. Heb ook nog een M in bestelling staan voor levering eind december als de S te klein blijkt.
Reaction xt 26 inch 2008
Grail CF SL 8.0 etap 2021
Lux Trail CF8 2022
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

JT1981 schreef: do 2 december 2021, 22:35 Ik heb vandaag de Lux Trail cf8 besteld (en betaald) in maat S. Levering vanaf 6 december. De site in de gaten houden loont. Had hem maandag ook al besteld, maar deze zou eind januari geleverd worden. Twijfel erg over de maat omdat ik precies tussen S en M in zit met 175cm. Heb ook nog een M in bestelling staan voor levering eind december als de S te klein blijkt.
Ik heb deze week het geluk gehad om de Lux Trail CF6 te testen. Ik ben 176 en de maat M was perfekt voor mij. Ik zat ook aan een S te denken, maar nu weet ik dat M goed is. Bij een S zal de dropper te ver uit de zitbuis steken.
Wat binne we mooi fut niet ?
Plaats reactie