Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Zijn er ondertussen al meer reviews verschenen over de nieuwe Lux Trail? Kan eigenlijk geen nieuwe reviews vinden, wat ik wel had verwacht.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 09:52
JMA1992 schreef: di 26 oktober 2021, 09:29

Hoe kan ik dan meten of ie op dezelfde stand zit? Als die crank op 50nm vast zit en ik zet de momentsleutel op 60nm dan moet ik hem toch strakker kunnen draaien?
Je zou de bout kunnen aantekenen met een stift, dan losdraaien en aantrekken,dan moet je merkteken overeenkomen.
Ja maar als de bout vaster zit dan de ingestelde kracht dan 'klikt' ie op die kracht. En door evt. oxidatie kan t mogelijk zijn dat je meer kracht nodig heb om hem vaster/losser te draaien dan waarmee de bout oorspronkelijk is vastgezet.
Duidelijk. Dat zal ik eens proberen.

Boven de 70 nm klikte hij ook niet meer maar kon ik hem verder aantrekken. Daaronder direct een klik. Van oxidatie kan op dit moment geen sprake zijn, al is dat wel een terechte opmerking. Los van het feit hoe strak die bout nou wel of niet zat, het lijkt mij niet te horen. Ik reageer hier overigens ook niet op om canyon af te branden. Ik zou graag zien dat zulke verhalen wat minder relevant worden zodat ik er misschien ook eens eentje kan kopen :lol:
Omdraaien kan altijd nog!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dizer schreef: di 26 oktober 2021, 10:27 Zijn er ondertussen al meer reviews verschenen over de nieuwe Lux Trail? Kan eigenlijk geen nieuwe reviews vinden, wat ik wel had verwacht.
Afgelopen weekend ook nog ff gekeken en niets nieuws gevonden.
Mij bevalt 'ie erg goed, heb 'm nu een week of 7, en overal gereden. Thuisbasis Zuid L eo, de Alpen, prima kunnen uitproberen dus (daarvoor had ik de 110mm Lux... heb ik nog, maar niet meer op gereden sindsdien).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Spectral 2022 gepresenteerd. Nieuw alu frame, mullet set-up met coil….
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... /spectral/
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Iemand idee of er nog een nieuwe lux CF 8 gaat komen? Er is nu wel een nieuwe 6,7 en 9 maar zover ik kan zien is 8 er (nog) niet.
psychonaut038
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8 2021 en YT jeffsy core 3 2022

petter schreef: di 26 oktober 2021, 11:50 Spectral 2022 gepresenteerd. Nieuw alu frame, mullet set-up met coil….
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... /spectral/
Jammer van die lelijke kleuren. :(( Ga toch maar voor een ander.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

petter schreef: di 26 oktober 2021, 11:50 Spectral 2022 gepresenteerd. Nieuw alu frame, mullet set-up met coil….
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... /spectral/
En leverbaar. Ben benieuwd voor hoe lang nog.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

jensss schreef: di 26 oktober 2021, 17:53 Iemand idee of er nog een nieuwe lux CF 8 gaat komen? Er is nu wel een nieuwe 6,7 en 9 maar zover ik kan zien is 8 er (nog) niet.
Ik vermoed van wel. De stap tussen de CF 7 en CF SLX 9 is wel erg groot (van 3700 naar 6200 euro). Lijkt me dat er wel markt is voor 1-2 modellen daartussenin.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Dizer schreef: ma 25 oktober 2021, 23:39
Kun je een nieuwe fiets in Eindhoven laten bezorgen en daar gratis in elkaar laten zetten (+ controle) Dat is nieuw voor mij, wel handig om te weten.
Ik wist het ook niet. Ik had contact met hen over een andere Canyon en zij hebben besteld. Ik kreeg een bestelbevestiging en na mijn akkoord de betaallink. Dit is me eigenlijk wel bevallen; geen gedoe over verkeerd monteren ed.
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Net de Spectral AL 6 besteld. Oranje/Rood.
Heb nu goede wielen/banden (DT Swiss XR391, DT 350 naaf en Wolfpacks 2.4 speed voor en achter)die ik dan ga omzetten.

Levering eind december.
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

Dizer schreef: di 26 oktober 2021, 10:27 Zijn er ondertussen al meer reviews verschenen over de nieuwe Lux Trail? Kan eigenlijk geen nieuwe reviews vinden, wat ik wel had verwacht.
Gisteren de laatste editie van blad Fiets ontvangen met daarin een item over de nieuwe trend in bike geometrie. In het artikel wordt een (heel summier) vergelijk tussen Lux en Lux Trail beschreven waar de Trail er positief uit komt!

Zit nog steeds te F5-en tot de Trail CF6 te bestellen is. Vind de optie om hem in Eindhoven te laten bezorgen ook wel een interessante. Of in Duitsland ophalen lijkt me ook wel leuk (wel wat ver weg).
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Baphi schreef: do 28 oktober 2021, 09:05
Dizer schreef: di 26 oktober 2021, 10:27 Zijn er ondertussen al meer reviews verschenen over de nieuwe Lux Trail? Kan eigenlijk geen nieuwe reviews vinden, wat ik wel had verwacht.
Gisteren de laatste editie van blad Fiets ontvangen met daarin een item over de nieuwe trend in bike geometrie. In het artikel wordt een (heel summier) vergelijk tussen Lux en Lux Trail beschreven waar de Trail er positief uit komt!

Zit nog steeds te F5-en tot de Trail CF6 te bestellen is. Vind de optie om hem in Eindhoven te laten bezorgen ook wel een interessante. Of in Duitsland ophalen lijkt me ook wel leuk (wel wat ver weg).
met die review kan je toch helemaal niks?
De Trail voelt niet sneller op singeltracks maar is dat uiteindelijk wel. De zithouding midden boven de fiets, minder druk op het voorwiel zorgen voor minder abrupte remmomenten en dat resulteert in meer snelheid....
en ja, de Trail lijkt me stabieler (=sneller) op afdalingen, rockgardens etc, maar op Nederlandse singletracks op basis van deze bevindingen / marketingpraat van Fiets... :-{
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ben ‘ervaringsdeskundige’. Tov mijn oude 110mm Lux is de Trail echt veel sneller op uitdagendere trails, geen twijfel (en die liggen wat mij betreft vaker naast vaste routes dan erop, of over de landsgrens). Klimt ook nog steeds goed, levert daar ‘n tikkie in tov de oude Lux. ‘t Is maar wat je wilt…
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Ik lees her en der dat Canyon tubeless ventielen meestuurt. Klopt dat? Ik kan ze bij mijn fietsen niet vinden.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Idske schreef: vr 29 oktober 2021, 20:57 Ik lees her en der dat Canyon tubeless ventielen meestuurt. Klopt dat? Ik kan ze bij mijn fietsen niet vinden.
Bij mijn Lux zaten ze er niet bij.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Plaats reactie