Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

Wildfire schreef: wo 6 oktober 2021, 17:57
Don Bjorn schreef: wo 6 oktober 2021, 17:51 Vandaag de betaling voor de lux trail cf6 mogen doen. Ben benieuwd wanneer ik hem mag ontvangen.
Op welke data stond je eerste levering (toen je hem bestelde?)
25oktober / 5november
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

Don Bjorn schreef: wo 6 oktober 2021, 17:59
Wildfire schreef: wo 6 oktober 2021, 17:57

Op welke data stond je eerste levering (toen je hem bestelde?)
25oktober / 5november
In welke maat had je hem besteld? Dan heb je de bestelling ergens begin september gedaan of eerder?
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

Baphi schreef: wo 6 oktober 2021, 19:08
Don Bjorn schreef: wo 6 oktober 2021, 17:59

25oktober / 5november
In welke maat had je hem besteld? Dan heb je de bestelling ergens begin september gedaan of eerder?
Heb maat M besteld en dat was als ik et goed heb 30 augustus.
Baphi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 25 oktober 2017, 20:59

Fijn dat ie dan nu geleverd gaat worden!! Jaloers... Ik zit de hele dag te F5-en ;-)
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

dreezzz schreef: di 5 oktober 2021, 11:06 Doos en verpakking van het frame waren onbeschadigd. Fiets was dus met beschadiging ingepakt en verzonden.
En als je als Canyon aangeeft dat er geen ander frame/fiets beschikbaar is en de week erop zijn ze ineens wel te leveren… dan vind ik dat een slechte service.
Lijkt me sterk. Meeste fietsen in de outlet staan te koop met precies deze schade.
Gebeurd steeds omdat Canyon het achterwiel met cassette steeds tegen de bovenbuis aanzet bij het inpakken.
Vreemd dat ze dat na jaren nog steeds zo doen.

Weinig aan te doen inderdaad, €50-100 korting of retour.
Die fiets zijn ze binnen een dag weer kwijt, dus zullen geen extra moeite voor je gaan doen zoals frame vervangen etc.
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Bij mijn Canyon Lux zat het achterwiel gewoon gemonteerd. Het voorwiel was er uit, maar daar zat een stuk karton ter bescherming omheen.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

Hier idem (achterwiel was gemonteerd), wel kleine beschadiging onderkant bovenbuis rechts, zag het later pas en te klein om me druk om te maken.

Algemeen ben ik niet erg onder de indruk van de aflevering: lockoutkabel achter was te kort waardoor teveel spanning op de kabel, de rubber kabeldoorvoor bij het balhoofd zat bij levering al los en was met geen mogelijkheid terug te drukken. Langere kabel loste dit op. Crankstel hadden ze ook niet goed aangedraaid, dat kwam na 2 weken gebruik los. Ergens snap ik dat niet van een fabriek die altijd en al jaren direct aan consumenten levert.

Verder overigens zeer tevreden met de trail cf6!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De aflevering vanuit fabriek is vaker erg slordig.
Ik heb inmiddels al 3 Canyons gekocht en met alle drie waren wel zaken niet in orde.
Uiteindelijk wordt dat wel opgelost door het servicecentrum in Eindhoven, maar vervelend is het wel.
De UPS bezorger maakt er inmiddels al opmerkingen over.
Laatste keer dat hij een nieuwe fiets bezorgde nam hij al afscheid met de woorden “tot volgende week”. :-D
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Don Bjorn schreef: wo 6 oktober 2021, 17:59
Wildfire schreef: wo 6 oktober 2021, 17:57

Op welke data stond je eerste levering (toen je hem bestelde?)
25oktober / 5november
En? Al ontvangen? 😀
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

Wildfire schreef: do 14 oktober 2021, 13:34
Don Bjorn schreef: wo 6 oktober 2021, 17:59

25oktober / 5november
En? Al ontvangen? 😀
Wordt als het goed is vandaag bezorgd😁😁
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanochtend kwam ineens de Neuron 7 XL voor even beschikbaar. Gisteren gebeurde dat met de Neuron 6 L dus ik was vandaag extra alert. :wink:

Gelijk besteld, ik ga er dus na een Cube AMS uit 2013 goed op vooruit. Toch de Stealth/Silver, waar ik eerst een andere kleur wilde. Maar ‘t staat ‘m goed, en dit biedt ook voordelen, zeker met Bergschenhoek als thuisbaan is lakschade namelijk snel opgelopen. Matzwart is dan eenvoudig bijspuiten, dat deed ik bij de AMS ook al.
Vorig weekend nog bij Lunteren/Otterlo een paar technische segmenten gereden op een Neuron AL 7 (2020) van een fietsmaat, dat haalde bij mij dat beetje twijfel gelijk weg.

Game on. :winkie:
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

awinkel schreef: zo 10 oktober 2021, 19:47 De aflevering vanuit fabriek is vaker erg slordig.
Ik heb inmiddels al 3 Canyons gekocht en met alle drie waren wel zaken niet in orde.
Uiteindelijk wordt dat wel opgelost door het servicecentrum in Eindhoven, maar vervelend is het wel.
De UPS bezorger maakt er inmiddels al opmerkingen over.
Laatste keer dat hij een nieuwe fiets bezorgde nam hij al afscheid met de woorden “tot volgende week”. :-D
Lol, gelukkig heeft de beste man/vrouw wel humor terwijl er met zo'n doos gezeuld moet worden.

Ben bang dat die van mij ook weer retour mag. Nieuw frame, net 600km op de teller, en nu al weer iets defect :(

viewtopic.php?p=2636542#p2636542
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

McLambo schreef: za 16 oktober 2021, 11:49
awinkel schreef: zo 10 oktober 2021, 19:47 De aflevering vanuit fabriek is vaker erg slordig.
Ik heb inmiddels al 3 Canyons gekocht en met alle drie waren wel zaken niet in orde.
Uiteindelijk wordt dat wel opgelost door het servicecentrum in Eindhoven, maar vervelend is het wel.
De UPS bezorger maakt er inmiddels al opmerkingen over.
Laatste keer dat hij een nieuwe fiets bezorgde nam hij al afscheid met de woorden “tot volgende week”. :-D
Lol, gelukkig heeft de beste man/vrouw wel humor terwijl er met zo'n doos gezeuld moet worden.

Ben bang dat die van mij ook weer retour mag. Nieuw frame, net 600km op de teller, en nu al weer iets defect :(

viewtopic.php?p=2636542#p2636542
Dan is er wel iets veranderd bij canyon helaas. Kocht eind 2016 een endurace racer bij ze (toen waren ze nog niet zo groot en bekend). Perfect afgeleverd. Alles zat keurig goed vast en er zat ook genoeg vet in de diverse lagers. Ik denk dat de expansie ten koste is gegaan van de kwaliteit.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, niet mijn ervaring. Heb er regelmatig een fiets gekocht, niet alleen voor mezelf, en eigenlijk altijd prima afgeleverd.
Dropper installeren vond ik de 1e x ff lastig, want onbekend en niet gewend, is ook alweer een paar jaar geleden. Maar dat is inmiddels ook appeltje eitje. In augustus ontving ik mijn Lux Trail, dus een recente ervaring. Met de jaren vind ik juist dat ook de verpakking ‘handiger’ is geworden, die evolueert blijkbaar ook, net als de geometrie :winkie:
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Canyon Neuron CF9 2022
Plaats reactie