Trek 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Patrick-NH schreef:Even een oud topic omhoog helpen :-D

Is er nog iemand naar de Trek World consumentendag geweest?

Ik wel in ieder geval.

Ik heb de volgende fietsen een rondje kunnen testen:

Fuel EX 9.7 in de maat 19,5 inch. Het was de grootste die ze daar mee naar toe hadden en een model van vorig jaar van een werknemer. Helaas te klein voor mij maar toch maar een rondje gedaan.
De fiets had de zwarte kleur met rood erin verwerkt. Helaas kraakte er van alles tijdens het ritje over het kleine parcour op het terein :( .
Leuk ding maar niets voor mij. Het was voor mij de eerste ervaring op een Fullsuspension en voor mij deinde het teveel :-? :-? . De fiest was wel ingesteld op mijn gewicht. De vork en demper moesten dan ook flink bij gepompt worden.

https://www.facebook.com/TrekBicycleBen ... =3&theater

Deze vond ik van mezelf op het net. :D :D

Hierna heb ik een rondje gereden op een Trek Stache 29+.

Ook dit was niet een helemaal standaard fiets. Het was een duurder frame van vorig jaar met de afmontage van het huidige model Voorzien van een Eagle set met 12 kransjes achter.
Het was een maat 21,5 die ik thuis in de superfly 7 van 2014 ook rijd. Dit was veel meer mijn ding :D :D :D :D . Wat een tank. De dikke wielen rolden boven verwachting licht en erg comfortabel :-q .
De fiets voelde voor mij behoorlijk speels aan. Denk dat een fiets van dit kaliber mij wel goed licht.


Daarna heb ik een Powerfly LT9 gestest. Puur om te kijken of dit wat is.
De fiets werd niet afgesteld maar gewoon uit het rek gepakt en mee gereden. De ondersteuning was bij 26km/h begrenst. Daaronder zat er echt super veel power in.
De heuveltjes werden echt met 3 vingers in de neus genomen :winkie: :winkie: . Daar waar je met de niet ondersteunde fietsen behoorlijk moeite moet doen kom je nu fluitend boven.


Nadeel van de fiets vond ik dat het boven de 26km/h erg zwaar werd om te fietsen. Het is echt een vrachtwagen op het parkoers. Ook een jump was een stuk lastiger te nemen door het gewicht :( :( .

Wel fun om mee te fietsen.

Daarna heb ik de E commuter gestest. Dat is de fiets met kenteken en helm plicht. de 45 kilometer kon ik net niet halen op het stukje beschikbare terein maar hard ging het wel.
Daar ben ik voorlopig nog niet aan toe :winkie:

Verder vond ik de opzet in de showroom goed opgezet. Redelijk ruim voor de fietsen echter wat krap voor de accessoires. Daar was weinig ruimte om alles goed te bekijken. Jammer dat je er geen producten kon passen zoals de schoenen en dergelijke.
Misschien had ik daar zelf een te hoge verwachting van.


Het kleine testparkoers voor de MTB's was best leuk opgezet. Zeker gezien de beperkte ruimte. De ruimte voor de wegfietsen was wel jammer met alleen maar bochten naar rechts.

Er was ruimte en gelegenheid genoeg om alle Ebikes en racefietsen te testen. Voor de MTB's was er door de wat grote hoeveelheid mensen toch wel een flinke wachtrij.
De mensen van Trek zelf waren duidelijk niet allemaal hetzelfde opgeleid en ingesteld. De ene pakte een fiets uit het rek en zei dat je het zadel maar zelf op hoogte moest zetten terwijl de andere de complete fiets aanpaste wat vering en dergelijke betrof.

Voor mijzelf spreken was het de eerste keer maar zeker niet de laatste. Ik vind het voor herhaling vatbaar.
Nu ook maar eens op zoek naar testdagen bij andere merken :tong
Ye, was een leuke dag op een mooi terrein. Vooral genoten van het parcours, welke alleen op deze dagen opengaat, met een toffe drop en prachtige bochten.
Plaats reactie