Specialized 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Met mijn Enduro rij ik omlaag, of steil omhoog (Ardennen). Dan maakt het niet veel meer uit, je fiets gaat toch lopen zoeken in zulke klimmetjes. Ik kan me niet herinneren dat de klimmetjes echt minder goed gingen als met de Fox vork. Ik ben ook nog van 69.5 naar 68.5 balhoofdhoek gegaan. Dus wat effect aan welke verandering toegeschreven kan worden is lastig.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Prijzen en gewichten van de Epic's:
https://www.bikerumor.com/2017/07/07/20 ... ore-165843" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gigagomes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 19:59

Wilde voor een Chisel 1x11 met Sram gaan. Blijkt deze niet in NL te krijgen...
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Is de Epic hardtail expert carbon World Cup gewoon hetzelfde gebleven als het 2017 model of is dit nog niet aangepast?
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Gisteren deze besteld: Officieel een "dameskleur", maar de geo is exact hetzelfde als een herenuitvoering maat M.
Ik vind het net wat meer "racy" dan de zwart-witte uitvoering die wss het meest gekozen zal worden.
Levertijd ergens tweede helft augustus. Ik rij nu een modeljaar 2014 s-works epic, in mijn ogen een van de mooiste fietsen ooit, maar ben toch benieuwd naar hoe de nieuwe geo en het verminderde gewicht zullen aanvoelen.
Het kettingblad zal een 34 worden overigens.

Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Houd je er wel rekening mee dat de "tune" van je vering anders is bij het dames model.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ja, maar dat betreft alleen gewicht dacht ik. En ik weeg 65 kilo, ongeveer wat een vrouw weegt met maat M fiets gok ik. Zeker niet meer.
Gebruikersavatar
mtngeit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 9 juli 2017, 07:36

geweldig :o
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

ik heb het idee dat merken van gekkegeit niet meer weten wat ze moeten.

Ik vind de eerste dan wel weer aardig, net een gary fisher uit 1996 qua kleur. Hetzelfde als met kleding laat het lang genoeg in je kast hangen en het wordt vanzelf weer mode.

Waarom niet gewoon een zwarte met wit specialized erop.
Ik vind bv de rode trek met witte leters ook gaaf.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Gewoon een zwarte met witte letters is ook gewoon te koop hoor.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

aurelius schreef:Prijzen en gewichten van de Epic's:
https://www.bikerumor.com/2017/07/07/20 ... ore-165843" onclick="window.open(this.href);return false;.
Bijzonder dat de Comp lichter is dan de Expert. Dat verwacht je ook niet.
Dtcrobin schreef:Gisteren deze besteld: Officieel een "dameskleur", maar de geo is exact hetzelfde als een herenuitvoering maat M.
Ik vind het net wat meer "racy" dan de zwart-witte uitvoering die wss het meest gekozen zal worden.
Levertijd ergens tweede helft augustus. Ik rij nu een modeljaar 2014 s-works epic, in mijn ogen een van de mooiste fietsen ooit, maar ben toch benieuwd naar hoe de nieuwe geo en het verminderde gewicht zullen aanvoelen.
Het kettingblad zal een 34 worden overigens.
Schitterend!! Dat wordt weer een minuutje sneller op Zeddam :D

Moet zeggen dat het nieuwe model me wel zit te eyeballen hoor. Die s-works is ver boven mijn budget helaas maar de Comp (carbon) is eigenlijk al heel gaaf. Die mist dan wel 1x12 en een brain vork wat hem dan wel een beetje 'net niet' maakt, maar de prijs en ook het gewicht is dan wel weer ok. Bovendien heb ik nu aan 1x11 ook meer dan genoeg en is de sid brain die ik nu heb eigenlijk niet eens zo'n goede vriend (vond mijn Fox vorken altijd net even wat lekkerder, vooral op de kleine oneffenheden). Mmmm toch eens over nadenken. Eigenlijk jammer dat mijn fiets pas net 2 jaar oud is en eigenlijk nog wel 1 of 2 jaar mee moet gaan.. :roll:
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Best wel zinnige overwegingen Mike;-) Tja, 2 jaar.. dan is ie iig ook goed te verkopen! Zou t een minuut schelen? Hoop t.
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Een minuut is veel inderdaad maar wie weet :lol:

1 nieuw 2018 model alvast besteld: de Comp Carbon Womens voor mijn vriendin. Waanzinnig mooi ding!

Zelf twijfel ik nog een beetje. De Expert is € 1000 duurder dan de Comp maar dan krijg je wel carbon wielen, Eagle ipv 11 en Sid ipv Reba. Bovendien vind ik die kleur die iedereen zo lelijk vindt stiekem juist wel erg gaaf (een keer echt wat anders ook). Maar de Comp is ook al niet verkeerd. En iets remt me nog af omdat ik nog nooit een Fully heb gehad en misschien wel meer een hardtail rijder ben. Luxe keuzes :roll:
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

Zou indien mogelijk altijd voor de Expert gaan dan. De wielset in de Comp is niet geweldig, in de 2017 Expert zitten de Rovals met DT naaf, dat is al een super setje, dus de Carbon set in de 2018 modellen is helemaal top! De Sid met brain is ook een hele fijne vork (mits de brain het blijft doen). De 1000 euro is dus wel te rechtvaardigen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Idd, altijd expert voor dat prijsverschil. Dat prijsverschil komt zeker terug wanneer je inruilt of verkoopt.

Ikzelf heb afgezien van de "damesversie" S-works. Heb toch maar gekozen voor de wat saaie, conservatieve zwart-wit optie. Het roze was me net wat te roze.

Mike, ik rij fully én HT, maar de Epic is een Topfiets hoor. Snelste ronde MFL van mij reed ik op de zwaardere Epic, niet op de HT.
Laatst gewijzigd door Dtcrobin op vr 14 juli 2017, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie