Specialized 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Greyfox schreef:Klopt, ik heb de Epic EVO gereden.
Ik heb er eentje in bestelling staan, echter niet mee gereden
Hoe beviel de Epic EVO? (en tov andere meer veerweg Specialized's?)

Je schreef "vanwege het gewicht": enig idee qua gewicht? (of gewichtsverschil tov andere S?)
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Beny schreef:
Greyfox schreef:Klopt, ik heb de Epic EVO gereden.
Ik heb er eentje in bestelling staan, echter niet mee gereden
Hoe beviel de Epic EVO? (en tov andere meer veerweg Specialized's?)

Je schreef "vanwege het gewicht": enig idee qua gewicht? (of gewichtsverschil tov andere S?)
De grotere veerweg heb ik op het rondje niet echt kunnen ervaren, het was met name de relaxtere zit die me opviel.
Qua gewicht is er wel veel winst te halen op de wielset, maar hoeveel de EVO zwaarder dan de gewone Epic is weet ik zo niet. Ik denk wel een kg of 2.
De ST heb ik niet gereden, ik kwam echt voor de EVO en de wachttijden waren dermate dat ik het daarbij heb gelaten.
Was ook nog wat tijd kwijt aan een demonstratie brain servicen, waar mijn eigen Epic de hoofdrol in speelde. Ter plekke werd mijn slecht werkende vork gefixed :-q
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Greyfox schreef:
Beny schreef:Je schreef "vanwege het gewicht": enig idee qua gewicht? (of gewichtsverschil tov andere S?)
Qua gewicht is er wel veel winst te halen op de wielset, maar hoeveel de EVO zwaarder dan de gewone Epic is weet ik zo niet. Ik denk wel een kg of 2.
Ik denk hooguit 1kg. Feitelijk zit er alleen een andere voorvork in die iets zwaarder is en een dropperpost(welke ook niet de lichtste is overigens).
De wielset ten opzichte van de Epic Expert en de Evo Expert is gelijk, maar idd wel een zwaar type carbon wiel.
De Epic EVO Expert zou ongeveer 11,8kg moeten zijn.
De Epic Expert is denk ik net onder de 11kg.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gummers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 september 2013, 19:06
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Alu 2019

Atherton schreef:Is iemand van jullie al bekend met de nieuwe Stumpjumper Evo Comp alu 2019?
Ik vraag me af of deze fiets ook te gebruiken is op de xc-parcoursen in Nederland, zonder dat je je helemaal kapot trapt? Ik weet dat hij/het ontworpen is om het best uit de verf te komen op de ruigere afdalingen, maar lees ook van iemand die de fiets al heeft (Amerika) dat een xc-rondje hem ook niet tegen viel. Er is vanzelfsprekend nog niet veel informatie te vinden over de fiets, en dan met name de eigenaren en hun rijervaringen. Vandaar dat ik graag jullie mening zou willen horen.
Ik heb een 2019 stumpjumper Comp alu, en bevalt erg goed. De fiets kwam standaard met heftige 2.6 banden, die zijn na 1 ronde op m’n lokale route vervangen door een 2.3 Specialized fasttrack s-Works achter en een groundcontrol in 2.3 voor. Dit scheelde bijna 1 kg in gewicht en rolt veel beter. Met 14.4kg is het geen lichte fiets, maar als je weet dat mijn 2017 Epic Comp Carbon 13.5kg woog valt het mee. Om met de stumpjumper over XC parcoursen te jagen is een feest, relaxte zit, maar zeker niet lui. En je moet hem nog steeds actief rijden. Tuurlijk, mijn Epic was sneller.. maar dit rijd zo veel speelser en leuker!
Frequent Flyer, caution trees don't move!!!

https://www.strava.com/athletes/mgommer
Plaats reactie