Hoe je locatie door te geven aan hulpdiensten:

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Oke dan heb ik nu een hele belangrijke vraag.

Wat kun je doen als je geen bereik hebt met je telefoon?
Ik heb meerdere Iphones gehad maar als ik midden op de Veluwe sta staat er "geen netwerk".
Dit heb ik zowel met Vodafone als KPN gehad.

Schoorl, zelfde verhaal, sommige stukken geen bereik, vooral aan het strand.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Rooksignalen, postduif :-D

Alle gekheid op een stokje; geen bereik, dan kun je dus ook niet bellen, houdt het helaas ff op hè. 8)
Wachten tot iemand je vindt en zorg dat je ICE gegevens ergens te vinden zijn..en dan hopen dat diegene snel ergens naar toe gaat waar er wel bereik is..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hmz of een satelliet telefoontje kopen, zoiets als dit:

http://www.satelliet-telefonie.nl/motor ... efoon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Rayb81 schreef:Oke dan heb ik nu een hele belangrijke vraag.

Wat kun je doen als je geen bereik hebt met je telefoon?
Ik heb meerdere Iphones gehad maar als ik midden op de Veluwe sta staat er "geen netwerk".
Dit heb ik zowel met Vodafone als KPN gehad.

Schoorl, zelfde verhaal, sommige stukken geen bereik, vooral aan het strand.

Als je geen bereik hebt op jouw telefoon, kan het wel zijn dat je wel in het bereik van een andere provider zit. Bij 112 word er eigenlijk niet gekeken met welke provider je belt, als er 1 beschikbaar op jouw lokatie kun je daar mee bellen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

De gps op je telefoon werkt niet via internet of een telefoonprovider. Geen bereik wil dus niet zeggen dat je geen gps signaal hebt. Alleen werken alle apps wel via internet. De telefoon weet dus wel waar je bent, alleen als die locatie aan een ander doorgegeven moet worden heb je wel internet nodig. Ik weet niet of er apps zijn die via satelliet communiceren, maar dan zou het kunnen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

naze1975 schreef:Naar wat ik zo links en rechts mee krijg, is dat de AMBU niet op coördinaten kan rijden maar alleen op huisadres. De brandweer daarentegen wel.
Wat Naze zegt klopt. De Ambu kan je op basis van coördinaten niet vinden. De schrijfwijze van coördinaten levert op zichzelf al verwarring op vanwege de verschillende notaties/schrijfwijzen. Apps zijn er heel veel en dat is precies het nadeel. Verwacht niet dat de meldkamer en de hulpdiensten te velde jouw app gebruiken om jou te vinden. Je bent op jezelf en je medemens aangewezen. Meest praktische is iemand (omstander, groepslid) naar het dichtstbijzijnde straatadres te sturen om de hulpdiensten op te vangen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie