Dynaplug Micro pro

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Pf, met een BitterBal vul je geen gaatjes. Wel lekker, dat wel.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kapitein Iglo schreef:Pf, met een BitterBal vul je geen gaatjes. Wel lekker, dat wel.
Zeg, wil je me niet zo achtervolgen hierzo? Wordt een beetje bang nu :tong :lol:
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hahaha, dat was eigenlijk stom toeval :lol: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

RoBo1234 schreef:...Toen kwam ik in contact met Dynaplug, een Amerikaans bedrijf dat
nu ook tools voor mountainbikers ontwikkeld heeft. Natuurlijk is er ook deze:
http://www.sahmuraisword.nl/
Maar ik vond dat deze toch zijn beperkingen had....
Ik ben toch wel benieuwd wat de beperkingen zijn van de Sahmurai Sword en waarom de Dynaplug deze niet heeft.

Ik heb eerlijk gezegd (gelukkig) nog maar 1x van de Sahmurai Sword gebruik hoeven te maken, maar heb geen beperkingen ondervonden. Enig nadeel wat ik kan bedenken is de prijs......(maar dat is niet in vergelijking met de Dynaplag :wink: )
Voordeel ten opzichte van de Dynaplug is dat het in je stuur past en dat je hierdoor het setje altijd bij je hebt (per bike dan, maar in mijn geval hoef ik het maar ook op één bike te hebben) en dat het aantal spullen dat je in je shirtje moet proppen, gering kan houden.
Gebruikersavatar
RoBo1234
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 09:07
Mijn mountainbike: Cannondale F600 (9.3KG) & F800 (10,5KG)
Contacteer:

blondie schreef:
RoBo1234 schreef:...Toen kwam ik in contact met Dynaplug, een Amerikaans bedrijf dat
nu ook tools voor mountainbikers ontwikkeld heeft. Natuurlijk is er ook deze:
http://www.sahmuraisword.nl/
Maar ik vond dat deze toch zijn beperkingen had....
Ik ben toch wel benieuwd wat de beperkingen zijn van de Sahmurai Sword en waarom de Dynaplug deze niet heeft.

Ik heb eerlijk gezegd (gelukkig) nog maar 1x van de Sahmurai Sword gebruik hoeven te maken, maar heb geen beperkingen ondervonden. Enig nadeel wat ik kan bedenken is de prijs......(maar dat is niet in vergelijking met de Dynaplag :wink: )
Voordeel ten opzichte van de Dynaplug is dat het in je stuur past en dat je hierdoor het setje altijd bij je hebt (per bike dan, maar in mijn geval hoef ik het maar ook op één bike te hebben) en dat het aantal spullen dat je in je shirtje moet proppen, gering kan houden.
Ik vond deze verschillen tussen de Sahmurai sword en de Dynaplug:
- Bij de Shamurai Sword moet je de ruimer gebruiken voordat je de plug erin stopt.
Bij de Dynaplug hoeft dat niet, verwijder wat er in de band zit. Plaats de tool met plug erin boven het gat
en duw de plug erin.
- Bij de Dynaplug zitten nog twee andere handige tools. 1 is een dummy plug zodat je wat tijd hebt om de tool
klaar te hebben. en 2 is een mini mes om de overtollige draad van de plug te snijden. Dit is niet echt
noodzakelijk. Ingeval van de Sahmurai Sword geven ze ook aan dat het niet nodig is maar het is toch wel
handig.
- Bij de Dynaplug zit alles in 1 tool. Reserve plugs, en alle tools. Bij de Sahmurai Sword moet je ook een plek
vinden om de reserve plugs te plaatsen. Tenzij je er maar een meeneemt natuurlijk.
- De Plugs van Dynaplug plaats je zeer makkelijk in de tool, dat vond ik bij de Shamurai Sword wat minder fijn
gaan.

Al met al zijn het kleine verschillen en dit is natuurlijk een tool die je niet vaak zal gebruiken.
Maar ik vond dit toch wel voldoende om meer pluspunten bij de Dynaplug te zien.
https://robobiking.wordpress.com/
Test en verhalen Blog
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik gebruik nooit een ruimer bij de salamis/samourais. Sterker nog, ik heb hem niet eens bij me.. Als het gat zo klein is dat ie geruimd moet worden dan doet de sealant het werk wel. Wel heb ik altijd een salami al door de priem geregen en zo klaar om te gebruiken in mijn rugzak zitten. Dan heb je binnen tien seconden nadat je stopt het gat gedicht.
Gebruikersavatar
RoBo1234
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 09:07
Mijn mountainbike: Cannondale F600 (9.3KG) & F800 (10,5KG)
Contacteer:

Er is een nieuwe Plug die binnenkort uitkomt voor de Dynaplug tool:
https://www.instagram.com/p/BPG7mvhgl33 ... y=dynaplug

Dit ter info.
https://robobiking.wordpress.com/
Test en verhalen Blog
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Om de een of andere reden vind ik het toch wat raar dat die plug achterblijft in de band. Je kunt er zeker geen nieuw wormpje aan bevestigen zodat je, als je thuis bent, de plug kunt verwijderen en opnieuw kunt gebruiken?

Ik weet het, rasechte Hollander! Zo denk ik dus ook dat je, als je de scherpe pluggen hebt, die met een vijltje best wat stomper kunt maken. Zou dus ook moeten werken...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
RoBo1234
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 09:07
Mijn mountainbike: Cannondale F600 (9.3KG) & F800 (10,5KG)
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Om de een of andere reden vind ik het toch wat raar dat die plug achterblijft in de band. Je kunt er zeker geen nieuw wormpje aan bevestigen zodat je, als je thuis bent, de plug kunt verwijderen en opnieuw kunt gebruiken?

Ik weet het, rasechte Hollander! Zo denk ik dus ook dat je, als je de scherpe pluggen hebt, die met een vijltje best wat stomper kunt maken. Zou dus ook moeten werken...
Ben ik met je eens, maar in de autobanden wereld blijven de plugs ook zitten.
En daarna rij je vrolijk nog vele kilometers door :-D

De plug is zeker wel te verwijderen, maar niet zonder dat je de band van de velg hebt gehaald.

Dat is zeker een goede oplossing om even het puntje weg te vijlen :-q
https://robobiking.wordpress.com/
Test en verhalen Blog
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik heb nu twee keer een Sahmurai plug in mijn band (een in het loopvlak en een in de wang) gedaan en heb er nog honderden kilometers mee gereden. Opruwen is volgens mij ook niet echt nodig. Ik zat te kijken naar de Dynaplug, maar de prijs en een los ding in je zak spreken me nog niet echt aan.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Cube_AMS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:29

Ik gebruik de Dynaplug al minstens 2 jaar. Inmiddels naast MTB ook voor racefiets met tubeless banden. Het heeft me al een paar keer goed geholpen. Beschadiging van de velgtape heb ik nooit ondervonden. En de mensen die probleem hebben met het formaat hebben hem, denk ik, nog nooit in het echt gezien. Is echt heel compact en niet veel groter dan een 2 euro munt qua lengte. Kan het van harte aanbevelen vanuit de praktijk.
Gebruikersavatar
RoBo1234
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 09:07
Mijn mountainbike: Cannondale F600 (9.3KG) & F800 (10,5KG)
Contacteer:

dadionysos schreef:Ik heb nu twee keer een Sahmurai plug in mijn band (een in het loopvlak en een in de wang) gedaan en heb er nog honderden kilometers mee gereden. Opruwen is volgens mij ook niet echt nodig. Ik zat te kijken naar de Dynaplug, maar de prijs en een los ding in je zak spreken me nog niet echt aan.
Ik kan me voorstellen dat de prijs je tegenstaat. Van het losse ding in je zak voel en merk je vrij weinig. Hij is relatief erg klein.
Hierin is het net als met andere tools, welke bevalt en daar blijf je meestal bij.
https://robobiking.wordpress.com/
Test en verhalen Blog
Gebruikersavatar
RoBo1234
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 09:07
Mijn mountainbike: Cannondale F600 (9.3KG) & F800 (10,5KG)
Contacteer:

Cube_AMS schreef:Ik gebruik de Dynaplug al minstens 2 jaar. Inmiddels naast MTB ook voor racefiets met tubeless banden. Het heeft me al een paar keer goed geholpen. Beschadiging van de velgtape heb ik nooit ondervonden. En de mensen die probleem hebben met het formaat hebben hem, denk ik, nog nooit in het echt gezien. Is echt heel compact en niet veel groter dan een 2 euro munt qua lengte. Kan het van harte aanbevelen vanuit de praktijk.
Goed te horen dat je ook tevreden bent over het product.
Het is voor mij ook nog steeds een blijvertje, heeft me al meerdere malen gered.
https://robobiking.wordpress.com/
Test en verhalen Blog
Rolfo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 5 juni 2003, 21:36
Mijn mountainbike: Specialized

Cube_AMS schreef: do 12 oktober 2017, 14:50 Ik gebruik de Dynaplug al minstens 2 jaar. Inmiddels naast MTB ook voor racefiets met tubeless banden. Het heeft me al een paar keer goed geholpen. Beschadiging van de velgtape heb ik nooit ondervonden. En de mensen die probleem hebben met het formaat hebben hem, denk ik, nog nooit in het echt gezien. Is echt heel compact en niet veel groter dan een 2 euro munt qua lengte. Kan het van harte aanbevelen vanuit de praktijk.
En werkt het ook goed met de racefiets?

Groeten Rolf
Plaats reactie